Volkicar OBD2 Arıza Kodları ve Çözüm Önerileri – 2025 Rehberi
Volkicar sahipleri için en güncel OBD2 arıza kodları listesi. Her kodun ne anlama geldiği, olası nedenleri ve %100 özgün, insan eli değmiş çözüm önerileri bu rehberde. Motor, emisyon, şanzıman ve elektronik sistem arızalarını kolayca tespit edip kendiniz onarın.

P0001 – Yakıt Hacmi Regülatörü Kontrol Devresi Açık
Açıklama: ECU, yakıt regülatörünün kontrol sinyalini alamıyor. Motor rölantide dalgalanıyor ve geç çalışıyor.
Muhtemel Nedenler:
-
Regülatör besleme kablolarında kopukluk veya gevşek temas
-
Regülatör iç mekanizmasında tıkanma/sızıntı
-
Korozyon veya oksit nedeniyle bağlantı sorunu
Çözüm Önerisi:
-
Regülatörün soketini çıkarıp pinleri kontak spreyiyle temizleyin; gevşek temas varsa sıkın.
-
Multimetre ile regülatör besleme voltajını ölçün; tolerans dışıysa orijinal Volkicar yakıt regülatörü takın.
-
Yakıt hattında tortu birikimi varsa yakıt filtresini değiştirin ve deposu temizleyin.
P0100 – Kütle Hava Akış (MAF) Sensörü Devresi Arızası
Açıklama: MAF sensörü motora giren hava miktarını ECU’ya hatalı bildiriyor. Karışım bozuluyor, performans düşüyor.
Muhtemel Nedenler:
-
Kirli veya arızalı MAF sensörü
-
Hava filtresi tıkalı
-
Sensör bağlantısında oksit veya gevşeklik
Çözüm Önerisi:
-
Hava filtresini yenileyin.
-
MAF sensörünü uygun temizleyiciyle dikkatlice temizleyin; sensör uçlarına zarar vermeyin.
-
Sensör kablosu ve soket pinlerini kontak spreyiyle temizleyin; arızalıysa OEM Volkicar MAF sensörüyle değiştirin.
P0110 – Emme Havası Sıcaklık (IAT) Sensörü Devresi Arızası
Açıklama: ECU, emme havası sıcaklığı sensöründen hatalı sinyal alıyor; yakıt-hava karışımı bozuluyor.
Muhtemel Nedenler:
-
Sensör kablosunda kopukluk veya kısa devre
-
Konektör pinlerinde oksit
-
IAT sensörünün içsel arızası
Çözüm Önerisi:
-
IAT sensörünü çıkarıp multimetreyle direnç değerini kontrol edin; tolerans dışıysa değiştirin.
-
Kablo demetini ve soket pinlerini temizleyin, gevşek bağlantı varsa sıkın.
-
Emme manifoldunda vakum kaçağını duman testiyle tespit edip onarın.
P0120 – Gaz Kelebeği Pozisyon (TPS) Sensörü Devresi Arızası
Açıklama: TPS sensöründen gelen sinyal ECU tarafından doğrulanamıyor. Gaz tepkisi gecikiyor veya köpük davranışı görülebilir.
Muhtemel Nedenler:
-
Potansiyometre yüzeyinde kir birikimi
-
Kablo demetinde kırık tel veya kısa devre
-
ECU ile TPS arasındaki bağlantıda temas kopması
Çözüm Önerisi:
-
Gaz kelebeği gövdesini söküp potansiyometre temas noktalarını temizleyin.
-
TPS sensörünü multimetre ile test ederek sinyal aralığını ölçün; tolerans dışıysa OEM sensörle değiştirin.
-
Sensör kabloları ve soket pinlerini kontak spreyiyle temizleyip sıkı teması sağlayın.
P0171 – Yakıt Sistemi Çok Fakir (Bank 1)
Açıklama: ECU, Bank 1’te hava-yakıt karışımının çok fakir olduğunu algıladı. Motor tekleme, rölanti bozukluğu yaşanır.
Muhtemel Nedenler:
-
Emme manifoldu veya vakum hortumlarında kaçak
-
Kirli MAF sensörü
-
Yakıt basıncı düşük (pompa/regülatör arızası)
Çözüm Önerisi:
-
Emme manifoldu ve vakum hortumlarını duman testiyle kontrol ederek kaçak varsa onarın.
-
MAF sensörünü temizleyin veya değiştirme gerekiyorsa OEM parça takın.
-
Yakıt basıncını ölçerek pompa ve regülatörün performansını kontrol edin; düşükse yenileyin.
P0172 – Yakıt Sistemi Çok Zengin (Bank 1)
Açıklama: ECU, Bank 1’de fazla yakıt, az hava içeren zengin karışım tespit etti. Emisyon artar ve performans düzensizleşir.
Muhtemel Nedenler:
-
Yakıt enjektörleri sızdırıyor veya tıkalı
-
Yakıt basınç regülatörü yüksek basınç üretiyor
-
O₂ sensörü yanlış sinyal gönderiyor
Çözüm Önerisi:
-
Enjektörleri ultrasonik temizleyin; sızıntılı enjektörleri değiştirin.
-
Yakıt regülatörünü test ederek basıncın fabrika aralığında olup olmadığını kontrol edin; sapma varsa değiştirin.
-
O₂ sensörünü test ederek doğru veri gönderdiğinden emin olun; bozuksa OEM sensörle yenileyin.
P0200 – Enjektör Devre Arızası
Açıklama: Bir silindirin yakıt enjektöründen sinyal alınamıyor. Bu, o silindirde yanmama ve tekleme yapar.
Muhtemel Nedenler:
-
Enjektör kablosu kopuk veya kısa devre
-
Enjektör direnci tolerans dışı
-
ECU çıkış devresinde arıza
Çözüm Önerisi:
-
Arıza kodu okuyucu ile etkilenen silindiri belirleyin.
-
İlgili enjektör kablosunu multimetreyle kontrol ederek kırık tel veya oksitli pinleri onarın.
-
Enjektör direncini ölçün; tolerans dışıysa OEM enjektörle değiştirin.
P0300 – Rastgele/Çoklu Silindir Ateşleme Hatası
Açıklama: Birden fazla silindirde yanma düzensizliği var; motor sarsıntılı ve güçsüz çalışır.
Muhtemel Nedenler:
-
Buji veya bobin arızası
-
Yakıt enjektörleri düzensiz püskürtme yapıyor
-
Emme manifoldu hava kaçağı
Çözüm Önerisi:
-
Tüm buji ve ateşleme bobinlerini test ederek arızalı parçayı değiştirin.
-
Enjektörleri ultrasonik temizleyerek püskürtme kalitesini kontrol edin.
-
Emme manifoldu ve vakum hatlarını duman testiyle denetleyin, kaçak varsa onarın.
P0301 – 1 Nolu Silindirde Ateşleme Hatası
Açıklama: ECU, 1 nolu silindirde yetersiz yanma algıladı; motor sarsıntı ve performans kaybı yaşanır.
Muhtemel Nedenler:
-
1 nolu silindir bujisi aşınmış veya karbon kaplı
-
Ateşleme bobini arızalı
-
Kompresyon düşük (mekanik sorunlar)
Çözüm Önerisi:
-
1 nolu silindir bujisini test edin, aşınmışsa yeni buji takın.
-
Ateşleme bobinini multimetreyle test ederek değiştirme gerekiyorsa OEM bobin takın.
-
Kompresyon testi yaparak mekanik hasar (süpap/segman) var mı kontrol edin.
P0325 – Motor Vuruntu (Knock) Sensörü Devresi Arızası
Açıklama: ECU, vuruntu sensöründen düzgün sinyal alamıyor; erken motor hasarı riski artar.
Muhtemel Nedenler:
-
Knock sensör konektöründe oksit veya gevşek bağlantı
-
Sensör yuvası kirli, metal talaşı birikmiş
-
ECU vuruntu algılama devresi hatalı
Çözüm Önerisi:
-
Sensörü sökerek yuvasını ve temas yüzeyini temizleyin.
-
Kablo ve konektör pinlerini kontak spreyiyle temizleyin.
-
Sensör direncini ölçerek tolerans dışıysa OEM knock sensör takın.
P0335 – Krank Mili Pozisyon Sensörü Devresi Arızası
Açıklama: ECU, krank mili pozisyon sensöründen sinyal alamıyor; motor çalışmayabilir veya tekler.
Muhtemel Nedenler:
-
Sensör manyetik yüzeyi kirli
-
Kablo demetinde kopukluk veya kısa devre
-
Sensör montajı yanlış
Çözüm Önerisi:
-
Sensörü çıkarıp manyetik yüzeyini temizleyin; flanştaki talaşı giderin.
-
Sensör kablosu ve soket pinlerini temizleyin; kırık veya oksitli telleri onarın.
-
Sensör montaj mesafesini Toyota dökümanına göre ayarlayın; tolerans dışıysa OEM sensörle değiştirin.
P0401 – EGR Sistemi Akış Yetersizliği
Açıklama: EGR valfi yeterli egzoz gazını motora göndermiyor; emisyon artar, rölanti bozulur.
Muhtemel Nedenler:
-
Karbon birikimi EGR valfi içinde
-
EGR soğutucusunda tıkanma
-
Vakum hattı kaçakları
Çözüm Önerisi:
-
EGR valfini söküp karbon birikintilerini temizleyin; valfin serbest hareket ettiğinden emin olun.
-
EGR soğutucusunu test ederek tıkanıklık varsa temizleyin veya değiştirin.
-
Vakum hattı bağlantılarını duman testiyle kontrol edin; contaları veya hortumları yenileyin.
P0420 – Katalitik Konvertör Verimliliği Alt Eşik (Bank 1)
Açıklama: Katalizör, emisyon temizleme verimini sağlayamıyor; egzoz emisyonları yükselir.
Muhtemel Nedenler:
-
Katalizör plakası tıkanmış veya ömrünü tamamlamış
-
O₂ sensörlerinden biri arızalı, yanlış veri gönderiyor
-
Motor zengin/fakir karışımla uzun süre çalıştı
Çözüm Önerisi:
-
O₂ sensörlerini test ederek doğru veri ilettiklerinden emin olun; bozuksa OEM sensörle değiştirin.
-
Katalizörü muayene cihazıyla verim testine tabi tutun; tıkanma varsa OEM katalizör takın.
-
Motorun yakıt sistemini (MAF, enjektör, regülatör) kontrol ederek karışımı dengeleyin.
P0440 – EVAP Sistemi Genel Arızası
Açıklama: EVAP sisteminde genel bir arıza var; yakıt buharları atmosfere kaçabilir.
Muhtemel Nedenler:
-
Depo kapağı tam kapanmıyor
-
EVAP hortumlarında çatlak veya gevşeklik
-
Purge valf arızası
Çözüm Önerisi:
-
Depo kapağını sıkıca kapatın; conta yıpranmışsa yenileyin.
-
EVAP hortumları ve purge valfini duman testiyle kontrol edin; kaçak varsa hortum ve valfi değiştirin.
-
Hortum bağlantılarındaki kelepçeleri sıkın, oksitli pinleri temizleyin.
P0455 – EVAP Sistemi Büyük Kaçak Tespit Edildi
Açıklama: EVAP sisteminde büyük bir sızıntı var; yakıt kokusu ve emisyon artışı yaşanır.
Muhtemel Nedenler:
-
Hortum bağlantılarında ciddi çatlak
-
Depo kapağı gevşek veya contası aşınmış
-
Canister valfi tamamen arızalı
Çözüm Önerisi:
-
Depo kapağının contalı ve tam kapanır olduğundan emin olun; hasarlıysa yenileyin.
-
EVAP hortumlarını duman testiyle kontrol ederek kaçak bölgelerini tespit edin; orijinal hortum setiyle değiştirin.
-
Canister valfini test edin, arızalıysa OEM valfle değiştirin.
P0500 – Araç Hız Sensörü (VSS) Arızası
Açıklama: ECU, araç hız sensöründen (VSS) sinyal alamıyor; hız göstergesi veya şanzıman tepkileri hatalı olabilir.
Muhtemel Nedenler:
-
VSS sensör dişlisi kirli veya manyetik parçacık birikmiş
-
Kabloda kopukluk veya kısa devre
-
Soket pinlerinde oksit
Çözüm Önerisi:
-
VSS sensör dişlisini temizleyin; demir tozu veya kir varsa giderin.
-
Sensör kablosu ve soket pinlerini kontak spreyiyle temizleyin; kopuk tel varsa yenileyin.
-
ABS modülü ile VSS hattı iletişim sinyalini tarama cihazıyla kontrol ederek arızalı modülü onarın/değiştirin.
P0560 – Düşük Sistem Voltajı Arızası
Açıklama: ECU, sistem voltajının normalin altına düştüğünü algıladı; birçok modül kesintili çalışır.
Muhtemel Nedenler:
-
Zayıf veya eski akü
-
Arızalı alternatör veya regülatör
-
Ana topraklama kablolarında oksit veya gevşek temas
Çözüm Önerisi:
-
Akü voltajını ölçün; 12V’un altındaysa aküyü yenileyin.
-
Alternatör şarj voltajını (13.8–14.5V) ölçerek değişim gerekip gerekmediğine karar verin.
-
Tüm topraklama ve akü kablolarını temizleyin, sıkılığını kontrol edin; oksit varsa kontak spreyi kullanın.
P0601 – PCM (Motor Kontrol Modülü) Bellek Hatası
Açıklama: PCM’nin dahili belleğinde tutarsızlık veya bozulma var; motor performansı ve sensör verileri güvenilmez.
Muhtemel Nedenler:
-
PCM yazılımı hatalı yüklenmiş veya eksik güncelleme
-
Voltaj dalgalanması nedeniyle veri bozulmuş
-
PCM iç donanım bileşenlerinde hasar (kondansatör, entegre)
Çözüm Önerisi:
-
Yetkili Volkicar serviste PCM yazılım güncellemesi veya yeniden programlama (flash) işlemi yaptırın.
-
PCM’ye giden besleme ve toprak kablolarını multimetreyle test ederek 12–14V sabit besleme sağlayın.
-
ECU’nun fiziksel olarak nem, korozyon veya ısıl hasar kontrolünü yapın; hasarlıysa onarım servisine gönderin veya değiştirin.
P0604 – PCM İlişkilendirme Hatası (Network Inconsistent)
Açıklama: PCM, diğer kontrol modülleriyle (TCM, ABS, VSC) uyumlu veri iletişimi kuramıyor.
Muhtemel Nedenler:
-
CAN Bus hattında kısa devre veya kopukluk
-
PCM ve/veya diğer modül soket pinlerinde oksit
-
Yazılım versiyon uyumsuzluğu
Çözüm Önerisi:
-
OBD tarayıcıyla ağ hatalarının detaylarını okuyun; hangi modül arıza veriyor tespit edin.
-
PCM ve ilgili modül soket pinlerini temizleyin, kırık pinleri onarın.
-
CAN Bus kablolarını test cihazıyla kontrol ederek kopukluk veya kısa devre varsa yenileyin.
-
Yazılım uyumsuzluğu varsa Volkicar serviste PCM ve diğer modül yazılımlarını güncelleyin.
P0700 – Şanzıman Kontrol Sistemi (TCM) Arızası
Açıklama: PCM, TCM’den hata sinyali algıladı ve kontrol ışığını yaktı. Vites geçişleri hatalı olabilir.
Muhtemel Nedenler:
-
Şanzıman yağı seviyesi veya kalitesi düşük
-
Solenoid valf arızaları
-
TCM besleme devresi düşük voltaj veya bağlantı sorunu
Çözüm Önerisi:
-
Şanzıman yağ seviyesini ve rengini kontrol edin; koyu renkli veya kötü kokulu yağ varsa komple değiştirin.
-
Solenoid valf blokunu sökerek bobin dirençlerini ölçün; tolerans dışıysa OEM valf ile değiştirin.
-
TCM besleme ve toprak kablolarını temizleyin ve sıkı temasa dikkat edin; voltaj sapması varsa TCM onarımı veya değişimi yapın.
P1101 – MAF Sensörü Performans Hatası / Aralık Dışı
Açıklama: MAF sensörü, ECU’ya beklenenden farklı hava akış verisi gönderiyor. Yakıt-hava karışımı bozuluyor.
Muhtemel Nedenler:
-
MAF sensörü uç kısmı kirli veya yağ tortusuyla kaplanmış
-
Emme manifoldunda vakum kaçağı
-
Hava filtresi çok kirli
Çözüm Önerisi:
-
Hava filtresini yenileyin and MAF sensörünü uygun temizleyiciyle nazikçe temizleyin.
-
Emme manifoldu vakum kaçaklarını duman testiyle kontrol ederek kaçak varsa onarın.
-
Sensör sinyalini multimetreyle kalibre edin; tolerans dışıysa OEM MAF sensörü takın.
P1121 – TPS (Gaz Kelebeği Pozisyon Sensörü) “A Çok Zengin”
Açıklama: TPS A sensörü, ECU’ya sürekli zengin (çok fazla yakıt) sinyal iletiyor. Rölanti yüksek, performans dalgalı olabilir.
Muhtemel Nedenler:
-
TPS A sensör potansiyometre yüzeyi kirli veya aşınmış
-
Kablo demetinde kısa devre veya kırık tel
-
ECU’da throttle body kalibrasyonu eksik
Çözüm Önerisi:
-
Gaz kelebeği gövdesini söküp potansiyometre temas yüzeyini temizleyin.
-
TPS A sensörünü multimetreyle test ederek sinyal aralığını kontrol edin; tolerans dışıysa OEM sensörle değiştirin.
-
ECU’da throttle body adaptasyonunu gerçekleştirerek yeni sensör için kalibrasyonu yapın.
P1180 – Yakıt Basıncı Sensörü (Yüksek Basınç Pompası) Hatası
Açıklama: Dizel motorlu Volkicar modellerinde yüksek basınç yakıt pompası sensörü, ECU’ya mantıksız basınç verisi iletiyor. Motor zor çalışır.
Muhtemel Nedenler:
-
HPFP sensör kablosunda kırık veya kısa devre
-
Yüksek basınç hattında kaçak veya tıkanıklık
-
Sensörün kendisinde içsel arıza
Çözüm Önerisi:
-
HPFP sensör kablosunu ve soket pinlerini temizleyin; kırık tel varsa yenileyin.
-
Yakıt hattını duman testiyle kontrol ederek kaçak varsa onarın.
-
Sensör direncini ölçerek tolerans dışıysa OEM HPFP sensörüyle değiştirin.
P1410 – Isıtmalı O₂ Sensörü (Bank 1, Sensör 2) Isıtıcı Devresi Arızası
Açıklama: Katalizör sonrası ısıtmalı O₂ sensörünün heater devresi kısa devre veya açık devre yapıyor. Sosyal emisyon artar.
Muhtemel Nedenler:
-
Heater bobininde kopukluk veya kısa devre
-
Kablo tesisatında temassızlık
-
Sigorta/röle devresinde arıza
Çözüm Önerisi:
-
Sensör kablo ve soket pinlerini temizleyin; kırık telleri onarın.
-
Multimetreyle heater bobin direncini ölçün; tolerans dışıysa OEM ısıtmalı O₂ sensörüyle değiştirin.
-
Sigorta ve röleyi kontrol ederek oksit varsa temizleyin veya yenileyin.
P1502 – Yakıt Basıncı Regülatörü “A” Devre Arızası
Açıklama: Yakıt basıncı regülatörü, ECU’dan gelen sinyal ile doğru basıncı oluşturamıyor. Rölanti ve performans bozulur.
Muhtemel Nedenler:
-
Kablo ve soket pinlerinde temas sorunu
-
Regülatör iç mekanizmasında arıza
-
ECU çıkış devresinde dalgalanma
Çözüm Önerisi:
-
Regülatör soket pinlerini temizleyin, kablosunu kontrol edip kırık telleri onarın.
-
Multimetreyle regülatör besleme voltajını ölçün; tolerans dışıysa OEM regülatörle değiştirin.
-
ECU çıkış sinyalini test ederek dalgalanma varsa ECU onarımı veya kod silme/adaptasyon yapın.
P1601 – PCM/ECM İç Yazılım Uyumsuzluğu
Açıklama: PCM/ECM yazılımı, diğer modüllerle uyumlu çalışmıyor. Çeşitli sensör verileri eksik veya hatalı iletiliyor.
Muhtemel Nedenler:
-
Hatalı yapılan yazılım güncellemesi veya eksik sürüm
-
ECU ve diğer modüller arasında versiyon uyumsuzluğu
-
Kablo demetinde temas sorunu
Çözüm Önerisi:
-
Yetkili Volkicar serviste ECU’yu güncel yazılım paketiyle yeniden programlatın.
-
Tüm modüllerin yazılım versiyonlarını kontrol ederek uyumlu hale getirildiğinden emin olun.
-
Kablo demetini ve soket pinlerini temizleyin; kırık veya oksitli telleri onarın.
P1610 – İmmobilizer Anahtar Tanımsız
Açıklama: Immobilizer sistemi, anahtar çipini tanımıyor. Araç çalıştırılamıyor veya güvenlik moduna geçiyor.
Muhtemel Nedenler:
-
Anahtar pili zayıf
-
Anahtar çipinde arıza
-
Immobilizer alıcı anten veya modülünde arıza
Çözüm Önerisi:
-
Anahtar pilini yenileyin; zayıf pil immobilizer sinyalini engelleyebilir.
-
Başka orijinal anahtarı deneyin; sorun devam ederse anahtar çipini kontrol edin ve gerekirse yeniden programlayın.
-
Immobilizer anteni veya alıcı modülünü test ettirerek arıza tespit edilirse değiştirin veya onarın.
P1700 – Rölanti Hava Kontrol Valfi (IACV) Devre Arızası
Açıklama: IAC valfi komutlara yanıt vermiyor; rölanti dalgalanıyor veya araç stop ediyor.
Muhtemel Nedenler:
-
IACV içinde karbon birikimi
-
Kablo ve konektör pinlerinde oksit
-
ECU çıkış devresinde arıza
Çözüm Önerisi:
-
IAC valfini söküp karbon birikintilerini temizleyin; valf pistonunun serbest hareket ettiğinden emin olun.
-
Kablo ve konektör pinlerini kontak spreyi ile temizleyin; kırık kablo varsa yenileyin.
-
ECU çıkış voltajını test ederek dalgalanma varsa onarım veya kod silme/adaptasyon yapın.
P1805 – MAP Sensörü Giriş Devresi Açık
Açıklama: MAP sensöründen mantıksız veya sinyal alınamıyor; motor yakıt-hava karışımı bozulur.
Muhtemel Nedenler:
-
Sensör kablo demetinde kopukluk veya kısa devre
-
Emme manifoldunda vakum kaçağı
-
Sensör membranı kirli veya tıkalı
Çözüm Önerisi:
-
MAP sensörünü çıkarıp kablo ve soket pinlerini temizleyin; kırık tel varsa onarın.
-
Emme manifoldu ve vakum hattını duman testiyle kontrol ederek kaçak varsa onarın.
-
Sensör membranını nazikçe temizleyin; tolerans dışı ölçüm devam ederse OEM MAP sensörüyle değiştirin.
P2187 – Rölantide Çok Zayıf Karışım (Bank 1)
Açıklama: ECU, motor boştayken çok fakir (lean) karışımda çalıştığını algıladı; stop etme riski vardır.
Muhtemel Nedenler:
-
Emme manifoldu vakum kaçağı
-
Enjektörler düşük püskürtme
-
O₂ sensörü hatalı veri gönderiyor
Çözüm Önerisi:
-
Emme manifoldu ve vakum hattı bağlantı noktalarını duman testiyle kontrol edin; kaçak varsa contayı değiştirin.
-
Enjektörleri ultrasonik temizleyin veya bozukları değiştirin.
-
O₂ sensörünü ölçüm cihazıyla test ederek tolerans dışıysa OEM sensörle değiştirin.
P2197 – O₂ Sensörü (Bank 1 Sensör 2) Sürekli Zayıf Sinyal
Açıklama: Katalizör sonrası sensör, sürekli fakir (lean) sinyal gönderiyor; emisyon ve yakıt verimliliği olumsuz etkilenir.
Muhtemel Nedenler:
-
Sensör kablosunda kopukluk veya oksit
-
Egzoz hattında kaçak
-
Katalizör verimi düşük/tıkanmış
Çözüm Önerisi:
-
Sensör kablo ve soket pinlerini temizleyin; kırık kablo varsa yenileyin.
-
Egzoz manifoldu ve boru hattını duman testiyle kontrol ederek kaçak varsa onarın.
-
Katalizörü muayene cihazıyla test edip tıkalıysa OEM katalizörle değiştirin.
Paylaş
Tepkiniz Nedir?






