Volkicar OBD2 Arıza Kodları ve Çözüm Önerileri – 2025 Rehberi

Volkicar sahipleri için en güncel OBD2 arıza kodları listesi. Her kodun ne anlama geldiği, olası nedenleri ve %100 özgün, insan eli değmiş çözüm önerileri bu rehberde. Motor, emisyon, şanzıman ve elektronik sistem arızalarını kolayca tespit edip kendiniz onarın.

Volkicar OBD2 Arıza Kodları ve Çözüm Önerileri – 2025 Rehberi

P0001 – Yakıt Hacmi Regülatörü Kontrol Devresi Açık

Açıklama: ECU, yakıt regülatörünün kontrol sinyalini alamıyor. Motor rölantide dalgalanıyor ve geç çalışıyor.
Muhtemel Nedenler:

  • Regülatör besleme kablolarında kopukluk veya gevşek temas

  • Regülatör iç mekanizmasında tıkanma/sızıntı

  • Korozyon veya oksit nedeniyle bağlantı sorunu
    Çözüm Önerisi:

  1. Regülatörün soketini çıkarıp pinleri kontak spreyiyle temizleyin; gevşek temas varsa sıkın.

  2. Multimetre ile regülatör besleme voltajını ölçün; tolerans dışıysa orijinal Volkicar yakıt regülatörü takın.

  3. Yakıt hattında tortu birikimi varsa yakıt filtresini değiştirin ve deposu temizleyin.


P0100 – Kütle Hava Akış (MAF) Sensörü Devresi Arızası

Açıklama: MAF sensörü motora giren hava miktarını ECU’ya hatalı bildiriyor. Karışım bozuluyor, performans düşüyor.
Muhtemel Nedenler:

  • Kirli veya arızalı MAF sensörü

  • Hava filtresi tıkalı

  • Sensör bağlantısında oksit veya gevşeklik
    Çözüm Önerisi:

  1. Hava filtresini yenileyin.

  2. MAF sensörünü uygun temizleyiciyle dikkatlice temizleyin; sensör uçlarına zarar vermeyin.

  3. Sensör kablosu ve soket pinlerini kontak spreyiyle temizleyin; arızalıysa OEM Volkicar MAF sensörüyle değiştirin.


P0110 – Emme Havası Sıcaklık (IAT) Sensörü Devresi Arızası

Açıklama: ECU, emme havası sıcaklığı sensöründen hatalı sinyal alıyor; yakıt-hava karışımı bozuluyor.
Muhtemel Nedenler:

  • Sensör kablosunda kopukluk veya kısa devre

  • Konektör pinlerinde oksit

  • IAT sensörünün içsel arızası
    Çözüm Önerisi:

  1. IAT sensörünü çıkarıp multimetreyle direnç değerini kontrol edin; tolerans dışıysa değiştirin.

  2. Kablo demetini ve soket pinlerini temizleyin, gevşek bağlantı varsa sıkın.

  3. Emme manifoldunda vakum kaçağını duman testiyle tespit edip onarın.


P0120 – Gaz Kelebeği Pozisyon (TPS) Sensörü Devresi Arızası

Açıklama: TPS sensöründen gelen sinyal ECU tarafından doğrulanamıyor. Gaz tepkisi gecikiyor veya köpük davranışı görülebilir.
Muhtemel Nedenler:

  • Potansiyometre yüzeyinde kir birikimi

  • Kablo demetinde kırık tel veya kısa devre

  • ECU ile TPS arasındaki bağlantıda temas kopması
    Çözüm Önerisi:

  1. Gaz kelebeği gövdesini söküp potansiyometre temas noktalarını temizleyin.

  2. TPS sensörünü multimetre ile test ederek sinyal aralığını ölçün; tolerans dışıysa OEM sensörle değiştirin.

  3. Sensör kabloları ve soket pinlerini kontak spreyiyle temizleyip sıkı teması sağlayın.


P0171 – Yakıt Sistemi Çok Fakir (Bank 1)

Açıklama: ECU, Bank 1’te hava-yakıt karışımının çok fakir olduğunu algıladı. Motor tekleme, rölanti bozukluğu yaşanır.
Muhtemel Nedenler:

  • Emme manifoldu veya vakum hortumlarında kaçak

  • Kirli MAF sensörü

  • Yakıt basıncı düşük (pompa/regülatör arızası)
    Çözüm Önerisi:

  1. Emme manifoldu ve vakum hortumlarını duman testiyle kontrol ederek kaçak varsa onarın.

  2. MAF sensörünü temizleyin veya değiştirme gerekiyorsa OEM parça takın.

  3. Yakıt basıncını ölçerek pompa ve regülatörün performansını kontrol edin; düşükse yenileyin.


P0172 – Yakıt Sistemi Çok Zengin (Bank 1)

Açıklama: ECU, Bank 1’de fazla yakıt, az hava içeren zengin karışım tespit etti. Emisyon artar ve performans düzensizleşir.
Muhtemel Nedenler:

  • Yakıt enjektörleri sızdırıyor veya tıkalı

  • Yakıt basınç regülatörü yüksek basınç üretiyor

  • O₂ sensörü yanlış sinyal gönderiyor
    Çözüm Önerisi:

  1. Enjektörleri ultrasonik temizleyin; sızıntılı enjektörleri değiştirin.

  2. Yakıt regülatörünü test ederek basıncın fabrika aralığında olup olmadığını kontrol edin; sapma varsa değiştirin.

  3. O₂ sensörünü test ederek doğru veri gönderdiğinden emin olun; bozuksa OEM sensörle yenileyin.


P0200 – Enjektör Devre Arızası

Açıklama: Bir silindirin yakıt enjektöründen sinyal alınamıyor. Bu, o silindirde yanmama ve tekleme yapar.
Muhtemel Nedenler:

  • Enjektör kablosu kopuk veya kısa devre

  • Enjektör direnci tolerans dışı

  • ECU çıkış devresinde arıza
    Çözüm Önerisi:

  1. Arıza kodu okuyucu ile etkilenen silindiri belirleyin.

  2. İlgili enjektör kablosunu multimetreyle kontrol ederek kırık tel veya oksitli pinleri onarın.

  3. Enjektör direncini ölçün; tolerans dışıysa OEM enjektörle değiştirin.


P0300 – Rastgele/Çoklu Silindir Ateşleme Hatası

Açıklama: Birden fazla silindirde yanma düzensizliği var; motor sarsıntılı ve güçsüz çalışır.
Muhtemel Nedenler:

  • Buji veya bobin arızası

  • Yakıt enjektörleri düzensiz püskürtme yapıyor

  • Emme manifoldu hava kaçağı
    Çözüm Önerisi:

  1. Tüm buji ve ateşleme bobinlerini test ederek arızalı parçayı değiştirin.

  2. Enjektörleri ultrasonik temizleyerek püskürtme kalitesini kontrol edin.

  3. Emme manifoldu ve vakum hatlarını duman testiyle denetleyin, kaçak varsa onarın.


P0301 – 1 Nolu Silindirde Ateşleme Hatası

Açıklama: ECU, 1 nolu silindirde yetersiz yanma algıladı; motor sarsıntı ve performans kaybı yaşanır.
Muhtemel Nedenler:

  • 1 nolu silindir bujisi aşınmış veya karbon kaplı

  • Ateşleme bobini arızalı

  • Kompresyon düşük (mekanik sorunlar)
    Çözüm Önerisi:

  1. 1 nolu silindir bujisini test edin, aşınmışsa yeni buji takın.

  2. Ateşleme bobinini multimetreyle test ederek değiştirme gerekiyorsa OEM bobin takın.

  3. Kompresyon testi yaparak mekanik hasar (süpap/segman) var mı kontrol edin.


P0325 – Motor Vuruntu (Knock) Sensörü Devresi Arızası

Açıklama: ECU, vuruntu sensöründen düzgün sinyal alamıyor; erken motor hasarı riski artar.
Muhtemel Nedenler:

  • Knock sensör konektöründe oksit veya gevşek bağlantı

  • Sensör yuvası kirli, metal talaşı birikmiş

  • ECU vuruntu algılama devresi hatalı
    Çözüm Önerisi:

  1. Sensörü sökerek yuvasını ve temas yüzeyini temizleyin.

  2. Kablo ve konektör pinlerini kontak spreyiyle temizleyin.

  3. Sensör direncini ölçerek tolerans dışıysa OEM knock sensör takın.


P0335 – Krank Mili Pozisyon Sensörü Devresi Arızası

Açıklama: ECU, krank mili pozisyon sensöründen sinyal alamıyor; motor çalışmayabilir veya tekler.
Muhtemel Nedenler:

  • Sensör manyetik yüzeyi kirli

  • Kablo demetinde kopukluk veya kısa devre

  • Sensör montajı yanlış
    Çözüm Önerisi:

  1. Sensörü çıkarıp manyetik yüzeyini temizleyin; flanştaki talaşı giderin.

  2. Sensör kablosu ve soket pinlerini temizleyin; kırık veya oksitli telleri onarın.

  3. Sensör montaj mesafesini Toyota dökümanına göre ayarlayın; tolerans dışıysa OEM sensörle değiştirin.


P0401 – EGR Sistemi Akış Yetersizliği

Açıklama: EGR valfi yeterli egzoz gazını motora göndermiyor; emisyon artar, rölanti bozulur.
Muhtemel Nedenler:

  • Karbon birikimi EGR valfi içinde

  • EGR soğutucusunda tıkanma

  • Vakum hattı kaçakları
    Çözüm Önerisi:

  1. EGR valfini söküp karbon birikintilerini temizleyin; valfin serbest hareket ettiğinden emin olun.

  2. EGR soğutucusunu test ederek tıkanıklık varsa temizleyin veya değiştirin.

  3. Vakum hattı bağlantılarını duman testiyle kontrol edin; contaları veya hortumları yenileyin.


P0420 – Katalitik Konvertör Verimliliği Alt Eşik (Bank 1)

Açıklama: Katalizör, emisyon temizleme verimini sağlayamıyor; egzoz emisyonları yükselir.
Muhtemel Nedenler:

  • Katalizör plakası tıkanmış veya ömrünü tamamlamış

  • O₂ sensörlerinden biri arızalı, yanlış veri gönderiyor

  • Motor zengin/fakir karışımla uzun süre çalıştı
    Çözüm Önerisi:

  1. O₂ sensörlerini test ederek doğru veri ilettiklerinden emin olun; bozuksa OEM sensörle değiştirin.

  2. Katalizörü muayene cihazıyla verim testine tabi tutun; tıkanma varsa OEM katalizör takın.

  3. Motorun yakıt sistemini (MAF, enjektör, regülatör) kontrol ederek karışımı dengeleyin.


P0440 – EVAP Sistemi Genel Arızası

Açıklama: EVAP sisteminde genel bir arıza var; yakıt buharları atmosfere kaçabilir.
Muhtemel Nedenler:

  • Depo kapağı tam kapanmıyor

  • EVAP hortumlarında çatlak veya gevşeklik

  • Purge valf arızası
    Çözüm Önerisi:

  1. Depo kapağını sıkıca kapatın; conta yıpranmışsa yenileyin.

  2. EVAP hortumları ve purge valfini duman testiyle kontrol edin; kaçak varsa hortum ve valfi değiştirin.

  3. Hortum bağlantılarındaki kelepçeleri sıkın, oksitli pinleri temizleyin.


P0455 – EVAP Sistemi Büyük Kaçak Tespit Edildi

Açıklama: EVAP sisteminde büyük bir sızıntı var; yakıt kokusu ve emisyon artışı yaşanır.
Muhtemel Nedenler:

  • Hortum bağlantılarında ciddi çatlak

  • Depo kapağı gevşek veya contası aşınmış

  • Canister valfi tamamen arızalı
    Çözüm Önerisi:

  1. Depo kapağının contalı ve tam kapanır olduğundan emin olun; hasarlıysa yenileyin.

  2. EVAP hortumlarını duman testiyle kontrol ederek kaçak bölgelerini tespit edin; orijinal hortum setiyle değiştirin.

  3. Canister valfini test edin, arızalıysa OEM valfle değiştirin.


P0500 – Araç Hız Sensörü (VSS) Arızası

Açıklama: ECU, araç hız sensöründen (VSS) sinyal alamıyor; hız göstergesi veya şanzıman tepkileri hatalı olabilir.
Muhtemel Nedenler:

  • VSS sensör dişlisi kirli veya manyetik parçacık birikmiş

  • Kabloda kopukluk veya kısa devre

  • Soket pinlerinde oksit
    Çözüm Önerisi:

  1. VSS sensör dişlisini temizleyin; demir tozu veya kir varsa giderin.

  2. Sensör kablosu ve soket pinlerini kontak spreyiyle temizleyin; kopuk tel varsa yenileyin.

  3. ABS modülü ile VSS hattı iletişim sinyalini tarama cihazıyla kontrol ederek arızalı modülü onarın/değiştirin.


P0560 – Düşük Sistem Voltajı Arızası

Açıklama: ECU, sistem voltajının normalin altına düştüğünü algıladı; birçok modül kesintili çalışır.
Muhtemel Nedenler:

  • Zayıf veya eski akü

  • Arızalı alternatör veya regülatör

  • Ana topraklama kablolarında oksit veya gevşek temas
    Çözüm Önerisi:

  1. Akü voltajını ölçün; 12V’un altındaysa aküyü yenileyin.

  2. Alternatör şarj voltajını (13.8–14.5V) ölçerek değişim gerekip gerekmediğine karar verin.

  3. Tüm topraklama ve akü kablolarını temizleyin, sıkılığını kontrol edin; oksit varsa kontak spreyi kullanın.


P0601 – PCM (Motor Kontrol Modülü) Bellek Hatası

Açıklama: PCM’nin dahili belleğinde tutarsızlık veya bozulma var; motor performansı ve sensör verileri güvenilmez.
Muhtemel Nedenler:

  • PCM yazılımı hatalı yüklenmiş veya eksik güncelleme

  • Voltaj dalgalanması nedeniyle veri bozulmuş

  • PCM iç donanım bileşenlerinde hasar (kondansatör, entegre)
    Çözüm Önerisi:

  1. Yetkili Volkicar serviste PCM yazılım güncellemesi veya yeniden programlama (flash) işlemi yaptırın.

  2. PCM’ye giden besleme ve toprak kablolarını multimetreyle test ederek 12–14V sabit besleme sağlayın.

  3. ECU’nun fiziksel olarak nem, korozyon veya ısıl hasar kontrolünü yapın; hasarlıysa onarım servisine gönderin veya değiştirin.


P0604 – PCM İlişkilendirme Hatası (Network Inconsistent)

Açıklama: PCM, diğer kontrol modülleriyle (TCM, ABS, VSC) uyumlu veri iletişimi kuramıyor.
Muhtemel Nedenler:

  • CAN Bus hattında kısa devre veya kopukluk

  • PCM ve/veya diğer modül soket pinlerinde oksit

  • Yazılım versiyon uyumsuzluğu
    Çözüm Önerisi:

  1. OBD tarayıcıyla ağ hatalarının detaylarını okuyun; hangi modül arıza veriyor tespit edin.

  2. PCM ve ilgili modül soket pinlerini temizleyin, kırık pinleri onarın.

  3. CAN Bus kablolarını test cihazıyla kontrol ederek kopukluk veya kısa devre varsa yenileyin.

  4. Yazılım uyumsuzluğu varsa Volkicar serviste PCM ve diğer modül yazılımlarını güncelleyin.


P0700 – Şanzıman Kontrol Sistemi (TCM) Arızası

Açıklama: PCM, TCM’den hata sinyali algıladı ve kontrol ışığını yaktı. Vites geçişleri hatalı olabilir.
Muhtemel Nedenler:

  • Şanzıman yağı seviyesi veya kalitesi düşük

  • Solenoid valf arızaları

  • TCM besleme devresi düşük voltaj veya bağlantı sorunu
    Çözüm Önerisi:

  1. Şanzıman yağ seviyesini ve rengini kontrol edin; koyu renkli veya kötü kokulu yağ varsa komple değiştirin.

  2. Solenoid valf blokunu sökerek bobin dirençlerini ölçün; tolerans dışıysa OEM valf ile değiştirin.

  3. TCM besleme ve toprak kablolarını temizleyin ve sıkı temasa dikkat edin; voltaj sapması varsa TCM onarımı veya değişimi yapın.


P1101 – MAF Sensörü Performans Hatası / Aralık Dışı

Açıklama: MAF sensörü, ECU’ya beklenenden farklı hava akış verisi gönderiyor. Yakıt-hava karışımı bozuluyor.
Muhtemel Nedenler:

  • MAF sensörü uç kısmı kirli veya yağ tortusuyla kaplanmış

  • Emme manifoldunda vakum kaçağı

  • Hava filtresi çok kirli
    Çözüm Önerisi:

  1. Hava filtresini yenileyin and MAF sensörünü uygun temizleyiciyle nazikçe temizleyin.

  2. Emme manifoldu vakum kaçaklarını duman testiyle kontrol ederek kaçak varsa onarın.

  3. Sensör sinyalini multimetreyle kalibre edin; tolerans dışıysa OEM MAF sensörü takın.


P1121 – TPS (Gaz Kelebeği Pozisyon Sensörü) “A Çok Zengin”

Açıklama: TPS A sensörü, ECU’ya sürekli zengin (çok fazla yakıt) sinyal iletiyor. Rölanti yüksek, performans dalgalı olabilir.
Muhtemel Nedenler:

  • TPS A sensör potansiyometre yüzeyi kirli veya aşınmış

  • Kablo demetinde kısa devre veya kırık tel

  • ECU’da throttle body kalibrasyonu eksik
    Çözüm Önerisi:

  1. Gaz kelebeği gövdesini söküp potansiyometre temas yüzeyini temizleyin.

  2. TPS A sensörünü multimetreyle test ederek sinyal aralığını kontrol edin; tolerans dışıysa OEM sensörle değiştirin.

  3. ECU’da throttle body adaptasyonunu gerçekleştirerek yeni sensör için kalibrasyonu yapın.


P1180 – Yakıt Basıncı Sensörü (Yüksek Basınç Pompası) Hatası

Açıklama: Dizel motorlu Volkicar modellerinde yüksek basınç yakıt pompası sensörü, ECU’ya mantıksız basınç verisi iletiyor. Motor zor çalışır.
Muhtemel Nedenler:

  • HPFP sensör kablosunda kırık veya kısa devre

  • Yüksek basınç hattında kaçak veya tıkanıklık

  • Sensörün kendisinde içsel arıza
    Çözüm Önerisi:

  1. HPFP sensör kablosunu ve soket pinlerini temizleyin; kırık tel varsa yenileyin.

  2. Yakıt hattını duman testiyle kontrol ederek kaçak varsa onarın.

  3. Sensör direncini ölçerek tolerans dışıysa OEM HPFP sensörüyle değiştirin.


P1410 – Isıtmalı O₂ Sensörü (Bank 1, Sensör 2) Isıtıcı Devresi Arızası

Açıklama: Katalizör sonrası ısıtmalı O₂ sensörünün heater devresi kısa devre veya açık devre yapıyor. Sosyal emisyon artar.
Muhtemel Nedenler:

  • Hea­ter bobininde kopukluk veya kısa devre

  • Kablo tesisatında temassızlık

  • Sigorta/röle devresinde arıza
    Çözüm Önerisi:

  1. Sensör kablo ve soket pinlerini temizleyin; kırık telleri onarın.

  2. Multimetreyle heater bobin direncini ölçün; tolerans dışıysa OEM ısıtmalı O₂ sensörüyle değiştirin.

  3. Sigorta ve röleyi kontrol ederek oksit varsa temizleyin veya yenileyin.


P1502 – Yakıt Basıncı Regülatörü “A” Devre Arızası

Açıklama: Yakıt basıncı regülatörü, ECU’dan gelen sinyal ile doğru basıncı oluşturamıyor. Rölanti ve performans bozulur.
Muhtemel Nedenler:

  • Kablo ve soket pinlerinde temas sorunu

  • Regülatör iç mekanizmasında arıza

  • ECU çıkış devresinde dalgalanma
    Çözüm Önerisi:

  1. Regülatör soket pinlerini temizleyin, kablosunu kontrol edip kırık telleri onarın.

  2. Multimetreyle regülatör besleme voltajını ölçün; tolerans dışıysa OEM regülatörle değiştirin.

  3. ECU çıkış sinyalini test ederek dalgalanma varsa ECU onarımı veya kod silme/adaptasyon yapın.


P1601 – PCM/ECM İç Yazılım Uyumsuzluğu

Açıklama: PCM/ECM yazılımı, diğer modüllerle uyumlu çalışmıyor. Çeşitli sensör verileri eksik veya hatalı iletiliyor.
Muhtemel Nedenler:

  • Hatalı yapılan yazılım güncellemesi veya eksik sürüm

  • ECU ve diğer modüller arasında versiyon uyumsuzluğu

  • Kablo demetinde temas sorunu
    Çözüm Önerisi:

  1. Yetkili Volkicar serviste ECU’yu güncel yazılım paketiyle yeniden programlatın.

  2. Tüm modüllerin yazılım versiyonlarını kontrol ederek uyumlu hale getirildiğinden emin olun.

  3. Kablo demetini ve soket pinlerini temizleyin; kırık veya oksitli telleri onarın.


P1610 – İmmobilizer Anahtar Tanımsız

Açıklama: Immobilizer sistemi, anahtar çipini tanımıyor. Araç çalıştırılamıyor veya güvenlik moduna geçiyor.
Muhtemel Nedenler:

  • Anahtar pili zayıf

  • Anahtar çipinde arıza

  • Immobilizer alıcı anten veya modülünde arıza
    Çözüm Önerisi:

  1. Anahtar pilini yenileyin; zayıf pil immobilizer sinyalini engelleyebilir.

  2. Başka orijinal anahtarı deneyin; sorun devam ederse anahtar çipini kontrol edin ve gerekirse yeniden programlayın.

  3. Immobilizer anteni veya alıcı modülünü test ettirerek arıza tespit edilirse değiştirin veya onarın.


P1700 – Rölanti Hava Kontrol Valfi (IACV) Devre Arızası

Açıklama: IAC valfi komutlara yanıt vermiyor; rölanti dalgalanıyor veya araç stop ediyor.
Muhtemel Nedenler:

  • IACV içinde karbon birikimi

  • Kablo ve konektör pinlerinde oksit

  • ECU çıkış devresinde arıza
    Çözüm Önerisi:

  1. IAC valfini söküp karbon birikintilerini temizleyin; valf pistonunun serbest hareket ettiğinden emin olun.

  2. Kablo ve konektör pinlerini kontak spreyi ile temizleyin; kırık kablo varsa yenileyin.

  3. ECU çıkış voltajını test ederek dalgalanma varsa onarım veya kod silme/adaptasyon yapın.


P1805 – MAP Sensörü Giriş Devresi Açık

Açıklama: MAP sensöründen mantıksız veya sinyal alınamıyor; motor yakıt-hava karışımı bozulur.
Muhtemel Nedenler:

  • Sensör kablo demetinde kopukluk veya kısa devre

  • Emme manifoldunda vakum kaçağı

  • Sensör membranı kirli veya tıkalı
    Çözüm Önerisi:

  1. MAP sensörünü çıkarıp kablo ve soket pinlerini temizleyin; kırık tel varsa onarın.

  2. Emme manifoldu ve vakum hattını duman testiyle kontrol ederek kaçak varsa onarın.

  3. Sensör membranını nazikçe temizleyin; tolerans dışı ölçüm devam ederse OEM MAP sensörüyle değiştirin.


P2187 – Rölantide Çok Zayıf Karışım (Bank 1)

Açıklama: ECU, motor boştayken çok fakir (lean) karışımda çalıştığını algıladı; stop etme riski vardır.
Muhtemel Nedenler:

  • Emme manifoldu vakum kaçağı

  • Enjektörler düşük püskürtme

  • O₂ sensörü hatalı veri gönderiyor
    Çözüm Önerisi:

  1. Emme manifoldu ve vakum hattı bağlantı noktalarını duman testiyle kontrol edin; kaçak varsa contayı değiştirin.

  2. Enjektörleri ultrasonik temizleyin veya bozukları değiştirin.

  3. O₂ sensörünü ölçüm cihazıyla test ederek tolerans dışıysa OEM sensörle değiştirin.


P2197 – O₂ Sensörü (Bank 1 Sensör 2) Sürekli Zayıf Sinyal

Açıklama: Katalizör sonrası sensör, sürekli fakir (lean) sinyal gönderiyor; emisyon ve yakıt verimliliği olumsuz etkilenir.
Muhtemel Nedenler:

  • Sensör kablosunda kopukluk veya oksit

  • Egzoz hattında kaçak

  • Katalizör verimi düşük/tıkanmış
    Çözüm Önerisi:

  1. Sensör kablo ve soket pinlerini temizleyin; kırık kablo varsa yenileyin.

  2. Egzoz manifoldu ve boru hattını duman testiyle kontrol ederek kaçak varsa onarın.

  3. Katalizörü muayene cihazıyla test edip tıkalıysa OEM katalizörle değiştirin.

Paylaş

Tepkiniz Nedir?

Beğen Beğen 0
Beğenmedim Beğenmedim 0
Aşk Aşk 0
Komik Komik 0
Kızgın Kızgın 0
Üzgün Üzgün 0
Vay Vay 0