MG Türkiye'de Sistemi Ayakta Tutmaya Çalışıyor: “Amacımız Sadece Satmak Değil, Yapıyı Korumak”
MG’nin Türkiye distribütörü Doğan Trend’in CEO’su Kağan Dağtekin, yüksek vergiler altında otomotiv operasyonlarını sürdürmenin zorluklarını anlattı. Satış hedeflerinden ziyade sistemi korumaya odaklandıklarını belirtti.
“Bizim Önceliğimiz Satmak Değil, Yapıyı Ayakta Tutmak”
Çinli otomobil üreticileri için Türkiye pazarı giderek daha zor hale geliyor. Artan ek vergiler, pazarda kalmak isteyen markaların hem üretim hem de satış ayağında ciddi fedakarlıklar yapmasını gerektiriyor. Bu süreçte MG markasının Türkiye temsilciliğini yürüten Doğan Trend’in CEO’su Kağan Dağtekin, operasyonun zorluklarını ve stratejik yaklaşımlarını İstanbul’daki MG7 lansmanında paylaştı.
“Kar Etmiyoruz, Sadece Sistemi Döndürmeye Çalışıyoruz”
Kağan Dağtekin’e göre, Avrupa dışından ithal edilen araçlar üzerindeki yüksek vergiler, rekabetçi fiyatlara ulaşmayı zorlaştırıyor. Bu nedenle üretici firma SAIC, distribütör ve bayiler el ele vererek önemli maliyet yüklerini birlikte taşıyor. Dağtekin bu durumu şöyle özetliyor:
“Bu bir kâr dönemi değil. Şu anda amacımız dükkânı açık tutmak, sistemi çevirmek. Aylık 100 ila 500 adet arası satışlarla operasyonumuzu sürdürüyoruz. Pazar payı hedefimiz yok. Asıl önceliğimiz müşterimize ve bayi yapımıza sahip çıkmak.”
SAIC’ten Tam Destek: “Kar Beklemeden Destekliyorlar”
MG’nin bağlı olduğu SAIC, Türkiye operasyonu için olağanüstü bir destek sağlıyor. Ürün maliyetlerini neredeyse malzeme ve işçilik düzeyine kadar indirerek, Türkiye operasyonunun ayakta kalmasına katkı sunuyor. Dağtekin, SAIC’in tutumunu şu sözlerle anlatıyor:
“Farklı üreticilerle geçmişte de çalıştım ama bu kadar destekçi bir yaklaşımı ilk kez görüyorum. SAIC, bizim yaklaşımımıza ve müşteri memnuniyetine olan çabamıza değer veriyor. Türkiye’de üretim planı masada ve bu sürecin netleşmesi 1-1,5 yıl sürebilir. O zamana kadar bu yapıyı canlı tutmak istiyoruz.”
Bayi ve Servis Ağı Koruma Altında
Dağtekin, Türkiye genelinde 40’a yakın bayiye sahip olduklarını ve bu ağın devamlılığını sağlamak adına ellerinden geleni yaptıklarını belirtiyor. 20’ye yakın servisin şirket bünyesine alınması da planlanmış. Ancak üretim tarafında belirsizlik devam ettiği için bu adımlar bir süreliğine askıya alınmış.
Türkiye’de İlk Tanıtım: MG7 Yollarda
Tüm bu zorlukların ortasında MG’nin yeni modeli MG7, Türkiye pazarına giriş yaptı. Fastback tasarımı ve 170 beygir güç üreten 1.5L turbo motoru ile dikkat çeken MG7, 2 milyon 470 bin TL’den başlayan fiyatlarla satışa çıktı. Araç, performans, tasarım ve gelişmiş sürüş destek sistemleriyle sınıfında fark yaratmayı hedefliyor. Ortalama yakıt tüketimi 7 litre/100 km olarak belirlenmiş.
Paylaş
Tepkiniz Nedir?






