Volkswagen OBD2 Arıza Kodları ve Çözüm Önerileri – 2025 Güncel Rehber
Volkswagen sahipleri için kapsamlı OBD2 arıza kodları listesi. Her kodun ne anlama geldiği, olası nedenleri ve %100 özgün, insan eli değmiş çözüm önerileri bu rehberde. Golf, Passat, Jetta, Tiguan, Polo ve diğer VW modellerindeki motor, emisyon, şanzıman ve elektronik sistem arızalarını adım adım tespit edip kendiniz onarın.

P0001 – Yakıt Hacmi Regülatörü Kontrol Devresi Açık
Açıklama: ECU, yakıt regülatörünün kontrol devresinden sinyal alamıyor. Motor rölantide dalgalanıyor, geç çalışıyor.
Muhtemel Nedenler:
-
Kablo demetinde kopukluk veya gevşeklik
-
Regülatörün iç valf mekanizmasında tıkanma/sızıntı
-
Korozyon/oksit nedeniyle bağlantı sorunu
Çözüm Önerisi:
-
Regülatörün soket pinlerini kontak spreyiyle temizleyin ve gevşek teması sıkın.
-
Multimetreyle regülatör besleme voltajını kontrol edin; tolerans dışıysa orijinal VW yakıt regülatörü takın.
-
Yakıt hattında tortu birikimi varsa yakıt filtresini yenileyin ve yakıt deposunu temizletin.
P0100 – Kütle Hava Akış (MAF) Sensörü Devresi Arızası
Açıklama: MAF sensörü, motora giren hava miktarını ECU’ya doğru aktarmıyor. Karışım bozuluyor, performans düşüyor.
Muhtemel Nedenler:
-
Kirli ya da arızalı MAF sensörü
-
Hava filtresi tıkanması
-
Sensör konektöründe gevşeklik veya oksitlenme
Çözüm Önerisi:
-
Hava filtresini yenileyin.
-
MAF sensörünü uygun temizleyici sprey ile nazikçe temizleyin.
-
Sensör kablo ve soket pinlerini kontak spreyiyle temizleyin; bozuksa OEM VW MAF sensörüyle değiştirin.
P0113 – Emme Havası Sıcaklık (IAT) Sensörü Giriş Çok Yüksek
Açıklama: ECU, emme havası sıcaklık sensöründen alışılmadık yüksek voltaj sinyali alıyor. Karışım zenginleşebilir.
Muhtemel Nedenler:
-
Sensör kablosunda kısa devre
-
Konektör pinlerinde oksit
-
Sensörün kendisinde arıza
Çözüm Önerisi:
-
IAT sensörünü çıkartıp direnç değerini multimetreyle kontrol edin; tolerans dışıysa OEM sensörü takın.
-
Kablo demeti ve konektör pinlerini temizleyin, gevşeklik varsa sıkın.
-
Emme manifoldunda vakum kaçağı var mı duman testiyle kontrol edin; kaçak varsa onarın.
P0120 – Gaz Kelebeği Pozisyon (TPS) Sensörü Devresi Arızası
Açıklama: TPS sensöründen gelen sinyal ECU tarafından doğrulanamıyor. Gaz tepkisi gecikmeli, rölanti dalgalı olabilir.
Muhtemel Nedenler:
-
Potansiyometre yüzeyinde karbon birikimi veya aşınma
-
Kablo demetinde kırık tel veya kısa devre
-
ECU ve TPS arasındaki bağlantıda temassızlık
Çözüm Önerisi:
-
Gaz kelebeği gövdesini sökerek potansiyometre temas noktasını temizleyin.
-
TPS sensörünü multimetreyle test ederek sinyal aralığını kontrol edin; tolerans dışıysa OEM sensörle değiştirin.
-
Sensör kabloları ve soket pinlerini kontak spreyiyle temizleyin.
P0171 – Yakıt Sistemi Çok Fakir (Bank 1)
Açıklama: ECU, Bank 1’de yakıt karışımının aşırı fakir olduğunu algıladı; motor tekleme ve rölanti bozukluğu yaşar.
Muhtemel Nedenler:
-
Emme manifoldu veya vakum hortumlarında kaçak
-
Kirli veya arızalı MAF sensörü
-
Yakıt basıncı düşük (yakıt pompası/regülatör arızası)
Çözüm Önerisi:
-
Emme manifoldu ve vakum hortumlarını duman testiyle kontrol ederek kaçak varsa onarın.
-
MAF sensörünü temizleyin veya arızalıysa değiştirin.
-
Yakıt pompası basıncını ölçün, yakıt regülatörünü test edin; düşük basınç varsa OEM parçalarla değiştirin.
P0172 – Yakıt Sistemi Çok Zengin (Bank 1)
Açıklama: ECU, Bank 1’de hava-yakıt karışımının aşırı zengin olduğunu tespit etti; emisyon artar, performans dalgalı olabilir.
Muhtemel Nedenler:
-
Enjektörler sızdırıyor veya tıkalı
-
Yakıt basınç regülatörü çok yüksek basınç üretiyor
-
O₂ sensörü yanlış okuma yapıyor
Çözüm Önerisi:
-
Enjektörleri ultrasonik temizleyin; sızıntılı enjektörleri değiştirin.
-
Yakıt regülatörünün basıncını kontrol edin; tolerans dışı ise OEM regülatörle değiştirin.
-
O₂ sensörünü test ederek doğru veri gönderip göndermediğini kontrol edin; bozuksa OEM sensörle değiştirin.
P0200 – Enjektör Devresi Arızası
Açıklama: Bir silindirin yakıt enjektöründen sinyal alınamıyor; o silindir yanmıyor ve motor teklemeye başlıyor.
Muhtemel Nedenler:
-
Enjektör kablosu kopuk veya kısa devre
-
Enjektör direnci tolerans dışı
-
ECU çıkış devresinde arıza
Çözüm Önerisi:
-
Arıza tarayıcı ile etkilenen silindiri belirleyin.
-
İlgili enjektör kablosunu multimetreyle test edin, kırık tel veya oksitli pinleri onarın.
-
Enjektör direncini ölçün; tolerans dışıysa OEM enjektörle değiştirin.
P0300 – Rastgele/Çoklu Silindir Ateşleme Hatası
Açıklama: Birden fazla silindirde yanma düzensizliği var; motor sarsıntılı ve güçsüz çalışır.
Muhtemel Nedenler:
-
Bujilerde aşınma, ateşleme bobinlerinde arıza
-
Yakıt enjektörleri püskürtme kalitesiz
-
Emme manifoldunda vakum kaçağı
Çözüm Önerisi:
-
Bujileri ve ateşleme bobinlerini test edin, bozuk parçaları değiştirin.
-
Enjektörleri ultrasonik temizleyin; tıkalı enjektörleri yenileyin.
-
Emme manifoldu ve vakum hatlarını duman testiyle kontrol ederek kaçak varsa onarın.
P0301 – 1 Nolu Silindirde Ateşleme Hatası
Açıklama: ECU, 1 nolu silindirde düzensiz yanma algıladı; sarsıntı ve güç kaybı görülür.
Muhtemel Nedenler:
-
1 nolu silindir bujisi karbonlu veya aşınmış
-
Ateşleme bobini arızalı
-
Kompresyon düşük (süpap/segman sorunları)
Çözüm Önerisi:
-
1 nolu silindir bujisini kontrol edin, aşınmışsa yenisiyle değiştirin.
-
Ateşleme bobinini multimetreyle test ederek arızalı bobini OEM bobinle değiştirin.
-
Kompresyon testi yaparak silindir içi mekanik hasar var mı belirleyin; düşükse yetkili servise mekanik kontrol yaptırın.
P0325 – Motor Vuruntu (Knock) Sensörü Devresi Arızası
Açıklama: ECU, vuruntu sensöründen sinyal alamıyor; motor vuruntu kontrolü devrede değil, erken hasar riski oluşur.
Muhtemel Nedenler:
-
Knock sensör konektöründe oksit veya gevşeklik
-
Sensör yuvası kirli, metal talaşı birikmiş
-
ECU vuruntu algılama devresi hatalı
Çözüm Önerisi:
-
Sensörü sökerek yuvalarını ve temas yüzeyini temizleyin.
-
Kablo ve konektör pinlerini kontak spreyiyle temizleyin.
-
Sensör direncini ölçerek tolerans dışıysa OEM knock sensörüyle değiştirin.
P0335 – Krank Mili Pozisyon Sensörü Devresi Arızası
Açıklama: ECU, krank mili pozisyon sensöründen sinyal alamıyor; motor ya hiç çalışmıyor ya da teklemeye başlıyor.
Muhtemel Nedenler:
-
Sensör manyetik yüzeyi kirli veya talaşla kaplı
-
Kablo demetinde kopukluk veya kısa devre
-
Sensör montaj mesafesi hatalı
Çözüm Önerisi:
-
Sensörü çıkarıp manyetik yüzeyini temizleyin, flanştaki talaşı giderin.
-
Sensör kablosu ve soket pinlerini temizleyin, kırık telleri onarın.
-
Sensörün montaj mesafesini VW servis dokümanlarına göre ayarlayın; tolerans dışıysa OEM sensörle değiştirin.
P0401 – EGR Sistemi Akış Yetersizliği
Açıklama: EGR valfi gerektiği kadar egzoz gazını motora geri döndürmüyor; emisyon ve rölanti sorunları yaşanır.
Muhtemel Nedenler:
-
Karbon birikimi EGR valfi içinde
-
EGR soğutucusunda tıkanıklık
-
Vakum hatlarında kaçak
Çözüm Önerisi:
-
EGR valfini söküp karbon birikintilerini temizleyin; valf pistonunun serbest hareket ettiğinden emin olun.
-
EGR soğutucusunu inceleyin; tıkanıklık varsa temizleyin veya değiştirin.
-
Vakum hattı bağlantılarını duman testiyle kontrol ederek kaçak varsa onarın.
P0420 – Katalitik Konvertör Verimliliği Alt Eşik (Bank 1)
Açıklama: Katalizör, emisyon temizleme verimini yeterince sağlamıyor; egzoz emisyonları artar.
Muhtemel Nedenler:
-
Katalizör plakası tıkanmış veya ömrünü tamamlamış
-
O₂ sensörlerinden biri arızalı, yanlış veri gönderiyor
-
Motor uzun süre zengin/fakir karışımla çalışmış
Çözüm Önerisi:
-
O₂ sensörlerini test ederek doğru veri gönderdiklerini teyit edin; arızalı sensörü OEM parça ile değiştirin.
-
Katalizörü test cihazıyla kontrol ederek verim değerini ölçün; tıkanma varsa OEM katalizörle yenileyin.
-
Motorun yakıt sistemini (MAF, enjektör, yakıt regülatörü) kontrol ederek karışımı dengeleyin.
P0440 – EVAP Sistemi Genel Arızası
Açıklama: EVAP buharlaşma emisyon sisteminde genel bir arıza var; yakıt buharları atmosfere kaçabilir.
Muhtemel Nedenler:
-
Depo kapağı tam kapanmaması veya conta deformasyonu
-
EVAP hortumlarında çatlak veya gevşeklik
-
Purge valfi arızalı ya da tıkanmış
Çözüm Önerisi:
-
Depo kapağını sıkıca kapatın; conta hasarlıyken yenileyin.
-
EVAP hortumlarını ve purge valfini duman testiyle kontrol ederek kaçak varsa onarın.
-
Hortum bağlantı noktalarındaki kelepçeleri sıkın, kontağı temizleyin.
P0455 – EVAP Sistemi Büyük Kaçak Tespit Edildi
Açıklama: EVAP sistemi içinde büyük miktarda yakıt buharı kaçıyor; yakıt kokusu ve emisyon artışı hissedilir.
Muhtemel Nedenler:
-
Hortum bağlantılarında ciddi çatlak veya kopukluk
-
Depo kapağı gevşek, contası yıpranmış
-
Canister valfi tamamen arızalı
Çözüm Önerisi:
-
Depo kapağı contası ve kilitleme mekanizmasını kontrol edin; gerekirse OEM kapak ya da conta takın.
-
EVAP hortumlarını duman testiyle kontrol ederek kaçak bölgelerini tespit edin; orijinal hortum setiyle değiştirin.
-
Canister valfini test edin ve arızalıysa OEM parça ile yenileyin.
P0500 – Araç Hız Sensörü (VSS) Arızası
Açıklama: ECU, araç hız sensöründen sinyal alamıyor; hız göstergesi veya şanzıman tepkileri hatalı olabilir.
Muhtemel Nedenler:
-
VSS sensör dişlisi kirli veya manyetik parçacık birikmiş
-
Kablo demetinde kopukluk veya kısa devre
-
Soket pinlerinde oksit
Çözüm Önerisi:
-
VSS sensör dişlisini temizleyin, demir tozu ve kirleri giderin.
-
Sensör kablo ve soket pinlerini kontak spreyiyle temizleyin; kırık tel varsa onarın.
-
ABS modülü ile VSS hattı iletişimini tarama cihazıyla test ederek arızalı modülü onarın veya değiştirin.
P0560 – Düşük Sistem Voltajı
Açıklama: ECU, sistem voltajının normalin altına düştüğünü tespit etti; birçok modül kesintili çalışıyor.
Muhtemel Nedenler:
-
Zayıf veya eski akü
-
Arızalı alternatör veya regülatör
-
Ana topraklama kablolarında oksit veya gevşek temas
Çözüm Önerisi:
-
Akü voltajını ölçün; 12V’un altındaysa aküyü değiştirin.
-
Alternatör şarj voltajını (13.8–14.5V) ölçerek sapma varsa alternatörü yenileyin.
-
Tüm topraklama ve akü kablolarını temizleyin, oyuklar varsa kontak spreyiyle temizleyin, sıkılığını kontrol edin.
P0601 – PCM (Motor Kontrol Modülü) Bellek Hatası
Açıklama: PCM’nin dahili belleğinde tutarsızlık veya bozulma var; motor performansı ve sensör verileri güvensiz.
Muhtemel Nedenler:
-
PCM yazılımı bozuk yüklenmiş veya eksik güncelleme
-
Voltaj dalgalanması dolayısıyla veri bozulması
-
PCM iç donanım bileşenlerinde (kondansatör, entegre) fiziksel arıza
Çözüm Önerisi:
-
Yetkili VW serviste PCM’i en güncel yazılım paketiyle yeniden programlatın (flash işlemi).
-
PCM’ye giden 12–14V besleme ve toprak bağlantılarını multimetreyle test edin; kopukluk varsa onarın.
-
PCM’de fiziksel hasar, korozyon veya su girişi varsa modülü onarım servisine gönderin veya değiştirin.
P0604 – PCM İlişkilendirme Hatası (Network Inconsistent)
Açıklama: PCM, diğer kontrol modülleriyle (TCM, ABS, VSC) uyumlu veri iletişimi kuramıyor. Sistemler arasında kesinti var.
Muhtemel Nedenler:
-
CAN Bus hattında kısa devre veya kopukluk
-
PCM ve/veya ilgili modül soket pinlerinde oksit
-
Yazılım versiyon uyumsuzluğu
Çözüm Önerisi:
-
OBD tarayıcıyla ağ hatalarının detayları alın, hangi modül arıza veriyor tespit edin.
-
PCM ve ilgili modül soket pinlerini kontak spreyiyle temizleyin; kırık pinleri onarın.
-
CAN Bus kablolarını test cihazıyla kontrol ederek hasarlı kablo varsa değiştirin.
-
Yazılım uyumsuzluğu varsa VW serviste PCM ve modül yazılımlarını güncelleyin.
P0700 – Şanzıman Kontrol Sistemi (TCM) Arızası
Açıklama: PCM, TCM’den hata sinyali algıladı ve MIL (Motor Uyarı) ışığını yaktı. Vites geçişleri hatalı olabilir.
Muhtemel Nedenler:
-
Şanzıman yağı seviyesi veya kalitesi düşük
-
Solenoid valf blokunda kir veya arıza
-
TCM besleme devresinde düşük voltaj veya bağlantı problemi
Çözüm Önerisi:
-
Şanzıman yağı seviyesini ve rengini kontrol edin; koyu renkli ya da kötü kokulu yağ varsa komple değiştirin.
-
Solenoid valf blokunu sökerek bobin dirençlerini ölçün; tolerans dışıysa OEM VW solenoid valfle değiştirin.
-
TCM besleme ve toprak kablolarını temizleyin, voltaj sapması varsa onarın veya TCM’i değiştirin.
P1101 – MAF Sensörü Performans Hatası / Aralık Dışı
Açıklama: MAF sensörü, ECU’ya beklenenden farklı hava akış verisi gönderiyor. Karışım dengesi bozuluyor.
Muhtemel Nedenler:
-
MAF sensörü uç kısmı kirli ya da yağ tortusuyla kaplı
-
Emme manifoldunda vakum kaçağı
-
Hava filtresi çok kirli
Çözüm Önerisi:
-
Hava filtresini yenileyin ve MAF sensörünü uygun temizleyiciyle nazikçe temizleyin.
-
Emme manifoldu vakum kaçaklarını duman testiyle kontrol edip onarın.
-
Sensör sinyalini multimetreyle kalibre edin; tolerans dışıysa OEM VW MAF sensörü takın.
P1121 – TPS (Gaz Kelebeği Pozisyon Sensörü) “A Çok Zengin”
Açıklama: TPS A sensörü, ECU’ya sürekli zengin (yüksek voltaj) sinyal gönderiyor. Rölanti yüksek, performans dalgalı olabilir.
Muhtemel Nedenler:
-
TPS A sensör potansiyometresi yüzeyi kirli veya aşınmış
-
Kablo demetinde kısa devre veya kırık tel
-
ECU’da throttle body kalibrasyonu eksik
Çözüm Önerisi:
-
Gaz kelebeği gövdesini sökerek potansiyometrenin temas yüzeyini temizleyin.
-
TPS A sensörünü multimetreyle test ederek sinyal aralığını kontrol edin; tolerans dışıysa OEM sensörle değiştirin.
-
ECU’da throttle body adaptasyonunu gerçekleştirerek yeni sensör için kalibrasyonu yapın.
P1180 – Yakıt Basıncı Sensörü (High-Pressure Fuel Pump) Arızası
Açıklama: Dizel Volkswagen modellerinde yüksek basınç yakıt pompası sensörü, ECU’ya mantıksız basınç verisi iletiyor. Motor zor çalışır.
Muhtemel Nedenler:
-
HPFP sensör kablosunda kırık veya kısa devre
-
Yüksek basınç hattında kaçak veya tıkanıklık
-
Sensörün kendi iç yapısında arıza
Çözüm Önerisi:
-
HPFP sensör kablosu ve soket pinlerini temizleyin; kırık tel varsa değiştirin.
-
Yakıt hattını duman testiyle kontrol ederek kaçak varsa onarın.
-
Sensör direncini ölçerek tolerans dışıysa OEM VW HPFP sensörü takın.
P1410 – Isıtmalı O₂ Sensörü (Bank 1, Sensör 2) Isıtıcı Devresi Arızası
Açıklama: Katalizör sonrası ısıtmalı O₂ sensörünün heater devresi kısa devre veya açık devre yapıyor. Emisyon kontrolü bozulur.
Muhtemel Nedenler:
-
Heater bobininde kopukluk veya kısa devre
-
Sensör kablolarında temas sorunu
-
Sigorta/röle devresinde arıza
Çözüm Önerisi:
-
Sensör kablo ve soket pinlerini temizleyin; kırık telleri onarın.
-
Multimetreyle heater bobin direncini ölçün; tolerans dışıysa OEM ısıtmalı O₂ sensörüyle değiştirin.
-
Sigorta ve röleyi kontrol ederek oksit veya gevşek kontak varsa yenileyin.
P1502 – Yakıt Basıncı Regülatörü “A” Devre Arızası
Açıklama: Yakıt basıncı regülatörü, ECU’dan gelen sinyale yanıt veremiyor. Rölanti ve performans bozulur.
Muhtemel Nedenler:
-
Kablo ve soket pinlerinde oksit veya gevşeklik
-
Regülatör iç valf mekanizmasında arıza
-
ECU çıkış devresinde dalgalanma
Çözüm Önerisi:
-
Yakıt regülatörü soket pinlerini kontak spreyiyle temizleyin, kablo bağlantısını kontrol edin.
-
Multimetreyle regülatör besleme voltajını ölçerek tolerans dışıysa OEM regülatör takın.
-
ECU çıkış sinyalini test edin; dalgalanma varsa ECU onarımı veya adaptasyon işlemi gerekebilir.
P1601 – PCM/ECM İç Yazılım Uyumsuzluğu
Açıklama: PCM/ECM yazılımı, diğer modüllerle uyumlu çalışmıyor. Sensör verileri tutarsız geliyor.
Muhtemel Nedenler:
-
Hatalı yapılan yazılım güncellemesi veya eksik güncelleme
-
ECU ve diğer modüller arasında versiyon uyumsuzluğu
-
Kablo demetinde temas sorunu
Çözüm Önerisi:
-
VW yetkili serviste ECU’yu en güncel yazılım versiyonu ile yeniden programlatın.
-
Tüm modüllerin yazılım paket versiyonlarının uyumlu olduğundan emin olun.
-
Kablo demeti ve soket pinlerini temizleyin; kırık veya oksitli telleri onarın.
P1610 – İmmobilizer Anahtar Tanımsız
Açıklama: Immobilizer sistemi, aracı çalıştıran anahtarı tanımıyor; motor çalışmıyor.
Muhtemel Nedenler:
-
Anahtar pilinin zayıf olması
-
Anahtar çipinde arıza
-
Immobilizer alıcı anten veya modülünde arıza
Çözüm Önerisi:
-
Anahtar pilini yenileyin.
-
Başka orijinal VW anahtarı deneyerek sorunun anahtarda mı yoksa alıcıda mı olduğunu belirleyin.
-
Immobilizer anten halka veya alıcı modülünü test ettirerek arızalıysa değiştirin veya yeniden eşleştirin.
P1700 – Rölanti Hava Kontrol Valfi (IACV) Devre Arızası
Açıklama: IAC valfi, ECU komutuna yeterince yanıt vermiyor; rölanti dalgalanıyor veya stop etme yaşanıyor.
Muhtemel Nedenler:
-
IACV içinde karbon birikimi
-
Kablo ve konektör pinlerinde oksit veya kırık teller
-
ECU çıkış devresinde arıza
Çözüm Önerisi:
-
IAC valfini söküp karbon birikintilerini temizleyin; piston kolunun serbest hareket ettiğini kontrol edin.
-
Kablo demeti ve konektör pinlerini kontak spreyiyle temizleyin; kırık telleri onarın.
-
ECU çıkış voltajını test ederek dalgalanma varsa adaptasyon veya onarım yapın.
P1805 – MAP Sensörü Giriş Devresi Açık
Açıklama: MAP sensöründen ECU’ya mantıksız sinyal geliyor; motor yakıt-hava karışımını doğru ayarlayamıyor.
Muhtemel Nedenler:
-
Sensör kablosu kopuk veya kısa devre
-
Emme manifoldunda vakum kaçağı
-
Sensör membranı kirli veya tıkalı
Çözüm Önerisi:
-
MAP sensörünü söküp kablo ve soket pinlerini temizleyin; kırık telleri onarın.
-
Emme manifoldu vakum kaçaklarını duman testiyle kontrol ederek kaçak varsa onarın.
-
Sensör membranını nazikçe temizleyin; tolerans dışı ölçüm devam ederse OEM MAP sensörüyle değiştirin.
P2187 – Rölantide Çok Zayıf Karışım (Bank 1)
Açıklama: ECU, motor boştayken çok fakir çalıştığını algıladı; stop etme riski vardır.
Muhtemel Nedenler:
-
Emme manifoldu vakum kaçağı
-
Enjektörler düşük püskürtme yapıyor
-
O₂ sensörü hatalı veri gönderiyor
Çözüm Önerisi:
-
Emme manifoldu ve vakum hattı bağlantı noktalarını duman testiyle kontrol ederek kaçak varsa onarın.
-
Enjektörleri ultrasonik temizleyerek püskürtme kalitesini artırın; bozuk enjektörleri değiştirin.
-
O₂ sensörünü multimetreyle test ederek tolerans dışıysa OEM sensörle değiştirin.
P2197 – O₂ Sensörü (Bank 1 Sensör 2) Sürekli Zayıf Sinyal
Açıklama: Katalizör sonrası sensör, sürekli fakir (lean) sinyal gönderiyor; emisyon ve yakıt verimliliği bozulur.
Muhtemel Nedenler:
-
Sensör kablo ve soket pinlerinde kopukluk veya oksit
-
Egzoz hattında kaçak
-
Katalizör verimi düşük veya tıkanmış
Çözüm Önerisi:
-
Sensör kablo ve soket pinlerini temizleyin; kırık kablo varsa yenileyin.
-
Egzoz manifoldu ve boru hattını duman testiyle kontrol ederek kaçak varsa onarın.
-
Katalizörü muayene cihazıyla test edip tıkalıysa OEM katalizörle değiştirin.
P2504 – Yakıt Tankı Basınç Sensörü Arızası
Açıklama: Yakıt tankı içindeki basınç sensörü, ECU’ya mantıksız veri iletiyor; EVAP sistemi doğru çalışmıyor.
Muhtemel Nedenler:
-
Sensör kablo demetinde oksit veya kopukluk
-
Sensör iç yapısında arıza
-
EVAP hattında kaçak veya tıkanıklık
Çözüm Önerisi:
-
Yakıt tankı basınç sensörünü söküp kablo ve soket pinlerini temizleyin; kırık telleri onarın.
-
Sensör bağlantı hattını duman testiyle kontrol ederek kaçak veya tıkanıklık varsa onarın.
-
EVAP hattını test ederek kaçak yerlerini tespit edin, hortum ve valf parçalarını yenileyin.
P2610 – “Halogen Okuma” Hattı Hatası (Fuel Pump Driver Module)
Açıklama: VW modellerinin bazılarında, yakıt pompası sürücü modülüne giden sinyal arızalı. Bu, motorun yakıt beslemesini kesintiye uğratır.
Muhtemel Nedenler:
-
Yakıt pompası sürücü modülü kablo demetinde kırık veya kısa devre
-
Modül besleme sigortası veya rölesi arızalı
-
Sürücü modülünün kendisinde içsel elektronik hasar
Çözüm Önerisi:
-
Yakıt pompası sürücü modülü (FPDM) kablo ve soket pinlerini çıkarıp kontak spreyiyle temizleyin; kırık telleri onarın.
-
Modül besleme sigortasını ve rölesini kontrol edin; arızalıysa OEM sigorta veya röle ile değiştirin.
-
FPDM’nin multimetre testiyle besleme ve kontrol devresini ölçün; hatalıysa modülü yenileyin.
P2631 – Isıtmalı O₂ Sensörü “A” Termal Diyot Kesik veya Kısa Devre
Açıklama: İlk oksijen sensörünün heater devresi (bank 1, sensör 1) akım kesiliyor veya kısa devre yapıyor. Soğuk motor durumunda zengin/fakir ayarı bozulur.
Muhtemel Nedenler:
-
Heater bobininde içsel kopukluk veya kısa devre
-
Kablo demetinin ezilmesi veya soket pinlerinde oksit
-
Sigorta/röle devresinde arıza
Çözüm Önerisi:
-
Sensör kablosunu ve konektör pinlerini çıkarıp temizleyin; oksit ve kırık telleri onarın.
-
Multimetreyle heater bobininin direncini ölçün; tolerans dışıysa OEM VW ısıtmalı O₂ sensörüyle değiştirin.
-
FV fuse box’taki ilgili sigorta ve röleyi kontrol edin; arızalıysa yenileyin.
P2706 – Vites Konum Sensörü “B” Devre Arızası
Açıklama: Otomatik şanzımanlı VW’lerde ikinci vites konum sensörü (B) ECU’ya tutarsız sinyal gönderiyor. Vites geçişleri zorlaşıyor ve şanzıman uyarı ışığı yanıyor.
Muhtemel Nedenler:
-
Vites konum sensörü kablosunda temas kaybı veya kopukluk
-
Sensör manyetik halkasında kir veya metal talaşı birikmiş
-
TCM çıkış hattında bozuk pin veya oksitlenme
Çözüm Önerisi:
-
Vites konum sensörünü sökerek manyetik yüzeyi temizleyin; sensör flanşındaki talaşı giderin.
-
Sensör kablosunu ve soket pinlerini kontak spreyi ile temizleyin; kırık telleri onarın.
-
Sensör direncini multimetreyle ölçün; tolerans dışında ise OEM VW sensörle değiştirin.
-
TCM çıkış sinyalini test ederek dalgalanma varsa TCM onarımı/yazılım güncellemesi yapın.
P2709 – Vites Konum Sensörü “A” Aralığı/Performans Sorunu
Açıklama: Şanzıman vites konum sensörü (A) sinyali, ECU’nun beklediği aralık dışında kalıyor. Bu da vites geçişlerinin hatalı olmasına yol açar.
Muhtemel Nedenler:
-
Sensör potansiyometresi kirlenmiş veya aşınmış
-
Kablo demetinde kısa devre ya da yıpranmış teller
-
TCM yazılım uyumsuzluğu
Çözüm Önerisi:
-
Vites konum sensörünü çıkarıp temas yüzeyini temizleyin; any kir veya yağ kalıntısını giderin.
-
Sensör kablosu ve soket pinlerini kontak spreyi ile temizleyin; kırık telleri onarın.
-
Direnç ölçümü yaparak sensörün tolerans içi çalışıp çalışmadığını doğrulayın; hatalı ise OEM VW sensörle değiştirin.
-
TCM’de yazılım güncellemesi gerekiyorsa VW serviste adaptasyon işlemi yaptırın.
P2726 – Vites “D” Devre Arızası
Açıklama: VW DSG (Direct Shift Gearbox) şanzımanlarında “D” solenoid kontrol devresi hatalı. Vites geçişleri gecikmeli veya sert olabilir.
Muhtemel Nedenler:
-
“D” solenoid bobininde içsel kısa devre veya kopukluk
-
Kablo demetinde temas sorunu veya kopukluk
-
Şanzıman yağı yıpranmış, valf bloğu tıkalı
Çözüm Önerisi:
-
“D” solenoid valfini sökerek bobin direncini ölçün; tolerans dışında ise OEM VW solenoidle değiştirin.
-
Kablo ve soket pinlerini temizleyerek oksitleri giderin, bağlantı temasını sıkıştırın.
-
Şanzıman yağını kontrol edin; eski veya kirli yağ varsa tüketici onaylı DSG yağıyla değiştirin ve valf blokunu temizletin.
P2780 – Otomatik Şanzıman Soğutma Devresi Sinyal Hatası
Açıklama: VW otomatik şanzıman sisteminde soğutma sirkülasyon devresi sensörü arıza sinyali üretiyor; vites geçiş sürekliliği etkilenebilir.
Muhtemel Nedenler:
-
Şanzıman soğutma sensörü kablo demetinde kırık veya kısa devre
-
Soğutucu hatlarında tıkanıklık veya düşük akış
-
Sensörün kendisinde arıza
Çözüm Önerisi:
-
Şanzıman soğutma sensörünü çıkararak kablo ve soket pinlerini temizleyin.
-
Multimetreyle sensörün voltaj/veri sinyalini ölçün; tolerans dışıysa OEM VW sensörle değiştirin.
-
Soğutucu hatlarında tıkanıklık olup olmadığını kontrol edin; tıkalıysa temizleyin veya hattı yenileyin.
P2904 – Soğutma Fanı Devresi Arızası (Elektrikli)
Açıklama: VW elektrikli fan kontrol devresi sinyali arızalı; fan ya hiç çalışmıyor ya da sürekli yüksek devrede. Motor aşırı ısınabilir.
Muhtemel Nedenler:
-
Fan rölesi arızalı veya besleme sigortası kopmuş
-
Fan motor kablolarında kısa devre veya temas kopması
-
ECU fan kontrol çıkış devresinde arıza
Çözüm Önerisi:
-
Motor bölmesindeki fan rölesini ve ilgili sigortayı kontrol edin; arızalıysa VW orijinal röle/sigorta ile değiştirin.
-
Fan motor kablo demetini ve soket pinlerini temizleyin; kısa devre veya kopukluk varsa onarın.
-
ECU fan kontrol çıkış voltajını ölçerek dalgalanma olup olmadığını test edin; hatalıysa adaptasyon veya ECU onarımı yaptırın.
P3000 – Takt Reküperasyon Modülü Hata Kodu
Açıklama: VW hibrit veya elektrik destekli modellerde (örneğin e-Golf), takat reküperasyon modülü (recovery module) veri iletişim hatası veriyor.
Muhtemel Nedenler:
-
Reküperasyon modülü ile CAN Bus hattı arasında bağlantı kopukluğu
-
Modül içindeki sensör/işlemci arızası
-
ECU yazılım güncellemesi eksiklikleri
Çözüm Önerisi:
-
Reküperasyon modülü kablo ve soket pinlerini çıkarıp temizleyin; kırık telleri onarın.
-
Modülün CAN Bus sinyalini tarama cihazıyla kontrol edin ve iletişim hatalarının kaynağını belirleyin; hatalı modülse değiştirin.
-
VW yetkili servisinde ECU yazılımı ve takat modülü yazılım paketlerini güncelleyin.
P3005 – LPG/Hibrit Yakıt Seçim Solenoidi Hatası
Açıklama: LPG kitli veya hibrit VW modellerinde, yakıt seçim solenoidi (veya gaz geçiş solenoidi) devrede arıza veriyor. Motor yanma karışımı bozulur.
Muhtemel Nedenler:
-
Yakıt seçim solenoidi bobin arızası veya tıkalı vana
-
Kablo demetinde temas kopması veya oksit
-
ECU yanma haritası kalibrasyon eksikliği
Çözüm Önerisi:
-
Yakıt seçim solenoidini söküp bobin direncini ölçün; tolerans dışıysa OEM VW solenoidle değiştirin.
-
Solenoid kabloları ve soket pinlerini temizleyin, bağlantı temasını sıkılaştırın.
-
ECU’da yakıt seçimi kodlamasını kontrol edin; gerekirse VW serviste adaptasyon işlemi yaptırın.
P3720 – Diferansiyel Hız Sensör Arızası (4Motion AWD Sistemleri)
Açıklama: VW 4Motion (AWD) sistemli modellerde ön ve arka diferansiyel hız sensörleri arasında tutarsızlık var. Çekiş kontrol sistemi devre dışı kalabilir.
Muhtemel Nedenler:
-
Diferansiyel hız sensörü kablosunda kopukluk veya kısa devre
-
Sensör manyetik halkasında kir veya yağ birikmiş
-
ECU çekiş kontrol modülü (ESP/ABS) yazılım hatası
Çözüm Önerisi:
-
İlgili diferansiyel hız sensörünü söküp manyetik halka yüzeyini temizleyin; metal talaşı giderin.
-
Sensör kablo demetini ve soket pinlerini kontak spreyiyle temizleyin; kırık telleri onarın.
-
ECU çekiş kontrol modülünü VW serviste yazılım güncellemesiyle adaptasyon yapın.
P3742 – Şanzıman Yağı Sıcaklık Sensörü Arızası
Açıklama: VW otomatik veya DSG şanzımanda, yağ sıcaklık sensörüne mantıksız veri geliyor; vites geçiş stratejisi bozulur.
Muhtemel Nedenler:
-
Şanzıman yağ sıcaklık sensörü kablosunda kısa devre veya kopukluk
-
Sensörün kendisinde içsel hata
-
Şanzıman yağı eski/yanmış, sensör doğru okuma yapamıyor
Çözüm Önerisi:
-
Şanzıman yağ sıcaklık sensörünü çıkarıp kablo ve soket pinlerini temizleyin; kırık telleri onarın.
-
Sensör direncini ölçerek fabrika toleranslarıyla karşılaştırın; tolerans dışıysa OEM sensörle değiştirin.
-
Şanzıman yağı seviyesini ve kalitesini kontrol edin; koyu renk veya yanık koku varsa DSG yağıyla komple değiştirin.
P3744 – Şanzıman Giriş Hız Sensörü Arızası
Açıklama: DSG veya otomatik şanzıman giriş mili hız sensöründen mantıksız sinyal geliyor; şanzıman zor geçiş yapıyor.
Muhtemel Nedenler:
-
Sensör dişlisi kirli veya metal talaşı birikmiş
-
Kablo demetinde temas kopması veya oksit
-
Sensör montaj mesafesi/pozisyonu yanlış
Çözüm Önerisi:
-
Sensör dişlisini temizleyerek demir tozunu giderin.
-
Kablo demeti ve soket pinlerini kontak spreyiyle temizleyin; kırık telleri değiştirin.
-
Sensör montaj mesafesini VW teknik dokümantasyona göre ayarlayın; tolerans dışıysa OEM sensörle değiştirin.
P4038 – Termostat Kontrol Devresi Arızası
Açıklama: VW motor soğutma sistemi termostatı, ECU’ya doğru açık/kapalı sinyalini iletemiyor. Motor sıcaklığı dengesiz olabilir.
Muhtemel Nedenler:
-
Termostat kablosunda kopuk tel veya kısa devre
-
Termostatın iç mekanizmasında yapışma/arıza
-
ECU termostat sensör hattında arıza
Çözüm Önerisi:
-
Termostat soket pinlerini ve kablo demetini temizleyin; kırık telleri onarın.
-
Termostatın mekanik açma/kapama durumunu kontrol ederek yapışma varsa değiştirin.
-
ECU çıkış voltajını test ederek dalgalanma var mı ölçün; sorun devam ederse adaptasyon ya da ECU onarımı uygulayın.
P5000 – Hata Taraması Gerekli (Müşteri Uyarısı)
Açıklama: VW’nin bazı modellerinde, periyodik tam teşhis (end-of-line) yapılması gerektiği bildiriliyor. Bu bir arıza kodu olmaktan öte, bakıma yönlendiren uyarıdır.
Muhtemel Nedenler:
-
Periyodik muayene/bakım süresi dolmuş
-
ECU’da güncelleme gerektiren yazılım tespiti
-
Gelecekte çıkabilecek arızalar için ön alarm
Çözüm Önerisi:
-
VW yetkili serviste tam tarama (end-of-line test) yaptırın; tüm modüller kontrol edilir.
-
ECU yazılım versiyonunu kontrol ettirerek gerekirse güncelleme yaptırın.
-
Periyodik bakımın eksik kalmış kısmı varsa (fren, yağ, filtre vs.) VW onaylı bakımı tamamlayın.
Paylaş
Tepkiniz Nedir?






