Honda OBD2 Arıza Kodları ve Çözümleri
Honda araçlarında sık karşılaşılan OBD2 hata kodlarını tanımlıyor, her bir kod için olası nedenleri ve adım adım çözüm önerilerini sunuyoruz. Bu rehber, hem bireysel kullanıcıların hem de servis teknisyenlerinin arıza tespiti ve onarım sürecine yön vermek amacıyla hazırlanmıştır.

P0001 - Yakıt Ayar Regülatörü Kontrol Devresi Arızası
Neden: Yakıt regülatörü selenoidi düşük sinyal veriyor veya açık devre; kablo kopması ya da zayıf bağlantı.
Çözüm:
• Regülatör selenoidini test edip, arızalıysa orijinal parçayla değiştirin.
• Kablo demetlerini ve konektörleri kontrol ederek temizleyin veya yenileyin.
• Yakıt hattı tıkanıklıklarını giderin, yakıt filtresini değiştirin.
P0002 - Yakıt Ayar Regülatörü Performans Problemi
Neden: Regülatör ideal basınçta çalışmıyor; tıkanma, düşük yakıt basıncı veya bozuk selenoid.
Çözüm:
• Yakıt regülatörü ve basınç sensörünü test ederek ideal değerlerin dışındaysa değiştirin.
• Yakıt pompası basıncını ölçün; düşükse yeni pompa takın.
• Yakıt filtresini ve hattı temizleyin/yenileyin.
P0100 - Kütle Hava Akış (MAF) Sensörü Devre Arızası
Neden: MAF sensörü kirli, bozuk ya da kablo bağlantısında temas sorunu.
Çözüm:
• MAF sensörünü nazikçe temizleyin (elektronik sprey).
• Kablo ve konektörleri kontrol edin; bağlantı sorunlarını giderin.
• Sensör arızalıysa, OEM Honda MAF sensörüyle değiştirin.
P0101 - Kütle Hava Akış Sensörü Performans Problemi
Neden: Hava filtresi tıkanmış veya sensör ölçümlerinde sapma.
Çözüm:
• Hava filtresini değiştirin veya temizleyin.
• MAF sensörünü kontrol edip temizleyin, gerekirse değiştirin.
• Emme manifoldunda vakum kaçağı varsa kelepçe ve contaları yenileyin.
P0102 - Kütle Hava Akış Sensörü Performans Sorunu (Bank 1)
Neden: Sensör düşük voltaj veya düşük sinyal; hava kaçağı veya sensör arızası.
Çözüm:
• MAF sensör devre bağlantılarını kontrol edin, kablo hasarı varsa onarın.
• Sensörü test ederek değerler tolerans dışındaysa yenileyin.
• Emme manifoldu sızıntılarını giderin.
P0103 - MAF Sensörü Devre Yüksek Giriş
Neden: Yüksek sensör voltajı; kısa devre veya kirlilik.
Çözüm:
• Sensör kablosunu ve konektörünü kontrol edip temizleyin.
• Kısa devre varsa kabloları yenileyin.
• MAF sensörünü değiştirin.
P0110 - Emme Hava Sıcaklık (IAT) Sensörü Devre Arızası
Neden: IAT sensöründe konektör kopması, oksitlenme veya sensör bozukluğu.
Çözüm:
• Konektör ve pimleri kontrol edip temizleyin.
• Kablo demetindeki zararları onarın veya yenileyin.
• İdeal resistansta değilse sensörü OEM parça ile değiştirin.
P0112 - IAT Sensörü Düşük Giriş Voltajı
Neden: Sensör kısa devre yapmış veya termistör bozulmuş.
Çözüm:
• Sensör devre bağlantılarını kontrol edin, kablo izolasyonunu onarın.
• Sensörü test ederek değiştirin.
P0113 - IAT Sensörü Yüksek Giriş Voltajı
Neden: Aşırı dirençli sensör bağlantısı veya açık devre.
Çözüm:
• Kablo bağlantılarını ve konektörleri temizleyin/yenileyin.
• Sensör circuit testinde tolerans dışında ise yenileyin.
P0115 - Soğutma Suyu Sıcaklık (ECT) Sensörü Devre Arızası
Neden: ECT sensöründe kısa devre veya kablo kopması.
Çözüm:
• Sensör ve kabloları test edip kalibrasyondan sapmışsa değiştirin.
• Konektör pimlerini temizleyin, soğutma sıvısı hava ceplerini giderin.
P0117 - Soğutma Suyu Sıcaklık (ECT) Sensörü Düşük Giriş
Neden: Aşırı düşük voltaj sinyali; sensör veya devre hatası.
Çözüm:
• Sensör devre bağlantılarını kontrol edin, kablo izolasyonunu onarın.
• Sensör direnç değerlerini ölçerek değiştirin.
P0118 - Soğutma Suyu Sıcaklık (ECT) Sensörü Yüksek Giriş
Neden: Sensör kısa devre veya hasarlı kablo.
Çözüm:
• Kablo ve konektör kontrolleri yaparak onarın.
• Sensörü yenileyin.
P0120 - Gaz Kelebeği Pozisyon (TPS) Sensörü Devre Arızası
Neden: TPS arızalı, potansiyometrede sapma veya kablo ezilmesi.
Çözüm:
• TPS gövdesini temizleyin, bağlantı noktalarını kontrol edin.
• Sensör tolerans dışındaysa OEM sensör ile değiştirin.
• ECU’dan TPS kalibrasyonu yaptırın.
P0121 - TPS Sensörü Düşük Giriş Sinyali
Neden: Sensör voltajı düşük; kablo hatası veya sensör bozuk.
Çözüm:
• Kablo devresini test edip onarın.
• Sensörü yenileyin.
P0122 - TPS Sensörü Yüksek Giriş Sinyali
Neden: Sensör voltajı yüksek; kısa devre veya potansiyometre arızası.
Çözüm:
• Kısa devreyi giderin, sensör direnç ölçümlerini yapın.
• Sensör arızalı ise OEM parça ile değiştirin.
P0128 - Soğutma Suyu Termostat Düşük Sıcaklık
Neden: Termostat geç açılıyor veya soğutma sıvısı eksik.
Çözüm:
• Termostatı test edip arızalıysa değiştirin.
• Soğutma sıvısını kontrol edip uygun seviyede tutun.
P0135 - O2 Sensörü Devre Isıtıcısı Arızası (Bank 1, Sensör 1)
Neden: Isıtıcı devresi açık veya kısa devre yapmış.
Çözüm:
• Sensör ısıtıcı devresini test ederek yenileyin.
• Bağlantı noktasındaki kabloları kontrol edin.
P0153 - Oksijen Sensörü (HO2S) (Bank 2, Sensör 1) Yavaş Tepki
Neden: Sensör uçlarındaki karbon veya kurum kaplaması.
Çözüm:
• Egzoz yanma odasını kontrol ederek karbon temizliği yapın.
• HO2S sensörünü değiştirin.
P0155 - O2 Sensörü Devre Isıtıcısı Arızası (Bank 2, Sensör 1)
Neden: Isıtıcı elemanı devre hatası.
Çözüm:
• Sensör devre bağlantılarını kontrol ederek yenileyin.
• Arızalı sensörü OEM parça ile değiştirin.
P0171 - Yakıt Sistemi Çok Zayıf (Bank 1)
Neden: Vakum kaçağı, zayıf yakıt pompası basıncı veya kirlenmiş enjektör.
Çözüm:
• Vakum hortumlarını ve PCV valfini kontrol edin, kaçak varsa onarın.
• Yakıt basıncını ölçüp düşükse pompa ve filtresini değiştirin.
• Enjektörleri ultrasonik temizleyiciyle temizleyin veya yenileyin.
P0172 - Yakıt Sistemi Çok Zengin (Bank 1)
Neden: Yakıt basıncı aşırı yüksek, enjektör sızıntısı veya HO2S sensörü hatası.
Çözüm:
• Basınç regülatörünü ve pompayı test ederek aşırı basınç varsa değiştirin.
• Sızdıran enjektörü yenileyin.
• HO2S sensörünü test edip değiştirin.
P0174 - Yakıt Sistemi Çok Zayıf (Bank 2)
Neden: Bank 2 vakum kaçağı veya yakıt besleme sorunu.
Çözüm:
• Emme manifoldu ve vakum hatalarını kontrol edin, onarın.
• Yakıt basıncını ölçerek, pompa ve filtreyi değiştirin.
P0175 - Yakıt Sistemi Çok Zengin (Bank 2)
Neden: Enjektör sızıntısı, basınç regülatörü arızası veya sensör hatası.
Çözüm:
• Enjektör testi ile sızdıran elemanı yenileyin.
• Basınç regülatörü ve pompayı kontrol edip değiştirin.
P0234 - Turbo Basıncı Limit Değerinin Üzerinde
Neden: Intercooler tıkanıklığı, wastegate veya BVV (by-pass valf) arızası.
Çözüm:
• Turbo basınç hattını ve intercooler’ı temizleyin.
• Wastegate modülatörünü test ederek değiştirin.
• Mekanik hasar varsa turbo servisine başvurun.
P0235 - Turbo Şarj Destek Sensörü A Devre Arızası
Neden: Kablo kopması veya sensör bozuk.
Çözüm:
• Turbo basınç sensörünü test edip yenileyin.
• Hortumları ve vakum hatlarını kontrol edin.
P0236 - Turbo Şarj Basınç Sensörü A Performans Problemi
Neden: Sensör sinyali ideal aralığın dışında; hortum tıkanık veya hasarlı.
Çözüm:
• Sensör bağlantılarını ve hortum kelepçelerini kontrol edin.
• Sensörü değiştirin.
P0300 - Çoklu Silindir Ateşleme Arızası
Neden: Ateşleme bobini veya buji arızaları, yakıt kalitesi sorunları.
Çözüm:
• Bobin ve bujileri tek tek değiştirerek hatalı parçayı belirleyin.
• Yakıt sistemini temizleyin, kaliteli yakıt kullanın.
P0301 - Silindir 1 Ateşleme/Dev Tekleme
Neden: 1. silindir ateşleme devresi arızası; bobin, buji veya enjektör.
Çözüm:
• Bobini ve bujiyi test ederek değiştirin.
• Enjektör testi yapıp temizleyin veya yenileyin.
P0302 - Silindir 2 Ateşleme/Dev Tekleme
Neden: 2. silindir ateşleme bobini, buji veya sıkıştırma düşük.
Çözüm:
• Bobin ve bujiyi yenileyin.
• Kompresyon testi ile sıkıştırmayı ölçün.
P0303 - Silindir 3 Ateşleme/Dev Tekleme
Neden: 3. silindir ateşleme sistemi arızası; enjektör kirliliği veya bobin hatası.
Çözüm:
• Bobin, buji ve enjektörü test edip değiştirin.
• Kompresyon testi yapın.
P0304 - Silindir 4 Ateşleme/Dev Tekleme
Neden: 4. silindir ateşleme devresi sorunlu; kablo kopması veya bobin arızası.
Çözüm:
• Bobin ve bujiyi değiştirin.
• Kablo devresini kontrol edin.
P0305 - Silindir 5 Ateşleme/Dev Tekleme
Neden: 5. silindir ateşleme sistemi hatası; enjektör veya sıkıştırma düşüklüğü.
Çözüm:
• Enjektörü test edip temizleyin/yenileyin.
• Kompresyon testi yapın.
P0306 - Silindir 6 Ateşleme/Dev Tekleme
Neden: 6. silindir ateşleme devresi arızası; oksijen sensörü bağlantısı hatalı olabilir.
Çözüm:
• Bobin, buji ve enjektörü test ederek değiştirin.
• Sensör bağlantılarını gözden geçirin.
P0401 - EGR Sistemi Akışı Yetersiz (Düşük Akış)
Neden: EGR valfi karbonla tıkanmış veya vakum hattı sızıntısı.
Çözüm:
• EGR valfını temizleyin; karbon birikintilerini giderin.
• Vakum hortumlarını kontrol ederek onarın.
P0402 - EGR Sistemi Akışı Fazla (Yüksek Akış)
Neden: EGR valfi mekanik arızalı veya geri basınç sensörü hatası.
Çözüm:
• EGR devre bağlantılarını ve sensörleri test ederek değiştirin.
• Valf mekanik olarak sıkışmışsa yenileyin.
P0440 - EVAP Buhar Kontrol Sistemi Genel Arızası
Neden: EVAP hattında kaçak, solenoid arızası veya depo kapağı gevşek.
Çözüm:
• Depo kapağını sıkın; contayı değiştirin.
• EVAP solenoid valfını test edip değiştirin.
• Hortumlardaki çatlakları onarın.
P0441 - EVAP Sistem Katmansal Akış Hatası
Neden: EVAP purjaj valfi arızalı veya vakum hattı sızıntı yapıyor.
Çözüm:
• Purjaj valfini test edip değiştirin.
• Hortum ve kelepçeleri kontrol edin.
P0442 - EVAP Sistemi Küçük Sızıntı Algılandı
Neden: Depo kapağı contası eski veya hortumlarda küçük çatlak.
Çözüm:
• Depo kapağı contası ve kapağını değiştirin.
• Hortumları yenileyin.
P0444 - EVAP Buhar Kontrol Sistemi Devre Arızası
Neden: EVAP solenoid devre bağlantısı kısa veya açık.
Çözüm:
• EVAP solenoid bağlantılarını test edin, arızalıysa değiştirin.
• Bağlantı kablolarını onarın.
P0445 - EVAP Buhar Kontrol Sistemi Verimli Çalışmıyor
Neden: Solenoid valf mekanik olarak sıkışmış veya tıkanmış.
Çözüm:
• Solenoid valfini temizleyip test edin, gerekirse değiştirin.
• Hortumlardaki tıkanıklıkları giderin.
P0446 - EVAP Sistem Emisyon Kontrol Devresi Hatası
Neden: EVAP hatlarındaki vakum kaçağı veya valf arızası.
Çözüm:
• Hortum ve devre bağlantılarını kontrol edin, onarın.
• Solenoid valfi yenileyin.
P0455 - EVAP Sistemi Büyük Sızıntı Algılandı
Neden: Depo kapağı kırık, EVAP hattı büyük kaçak.
Çözüm:
• Depo kapağını değiştirin.
• EVAP hattındaki çatlakları yenileyin ve basınç testi yapın.
P0456 - EVAP Sistemi Çok Küçük Sızıntı Algılandı
Neden: Çok küçük vakum kaçakları veya hortum sürtünmesi.
Çözüm:
• Hortum bağlantılarını kontrol edip gerekirse yenileyin.
• Depo kapağı contası değiştirin.
P0505 - Rölanti Kontrol Sistem Devre Arızası
Neden: IACV valfi tıkanmış veya step motor arızalı.
Çözüm:
• IACV valfını temizleyin, karbon birikintilerini giderin.
• Step motor ve kablolarını test edip değiştirin.
P0506 - Rölanti Kontrol Alt Limit Ayanı Algılandı
Neden: IACV valfi tam kapalı konumda sapma var.
Çözüm:
• IACV devresini resetleyin veya valfi değiştirin.
• ECU’dan rölanti reseti yaptırın.
P0507 - Yüksek Rölanti Hızı Algılandı
Neden: Rölanti valfi takılı kalmış veya vakum kaçağı.
Çözüm:
• Rölanti valfını temizleyin.
• Emme manifoldundaki vakum kaçaklarını giderin.
P0600 - Veri İletim Hattı Devre Arızası
Neden: ECU iletişim hattı kopuk veya kısa devre yapmış.
Çözüm:
• Tüm elektronik bağlantı hatlarını kontrol edin ve onarın.
• ECU reset veya yazılım güncellemesi yaptırın.
P0601 - ECCS Yazılım Sürümü Kod Uyumsuzluğu
Neden: ECU yazılım ile donanım sürümü uyumsuz.
Çözüm:
• ECU yazılım güncellemesi veya yeniden yüklemesi yapılması gerekir.
• Orijinal Honda ECU programı ile değiştirin.
P0610 - Motor Kontrol Modülü (PCM) Güç Arızası
Neden: PCM besleme hattı sigortası atmış veya kablo teması kesilmiş.
Çözüm:
• Sigortayı kontrol edip değiştirin.
• PCM besleme kablolarını onarın ve temizleyin.
P0606 - ECCS Performans Sorunu
Neden: ECU içinde işlemci veya bellek arızası.
Çözüm:
• ECU değişimi gerekebilir.
• Sistem testi yaptırın.
P0700 - Şanzıman Kontrol Modülü (TCM) Hata Kaydetti
Neden: TCM kendi içsel hatasını algılamış.
Çözüm:
• TCM arızasını özel cihazla taratıp tanı kodunu belirleyin.
• Arıza solenoid veya valf bloğu kaynaklıysa değiştirin.
P0705 - Shift Pozisyon Sensörü (PRNDL) Devre Arızası
Neden: Vites kolu sensörü devre hatası.
Çözüm:
• PRNDL sensörünü test edip değiştirin.
• Kablo bağlantılarını kontrol edin.
P0710 - Şanzıman Giriş Hız Sensörü Devre Arızası
Neden: Giriş şaftı üzerindeki sensör dişlisi bozuk veya sensör arızalı.
Çözüm:
• Giriş hız sensörünü değiştirin.
• Sensör dişlisini kontrol edin ve gerekirse değiştirin.
P0715 - Şanzıman Sıvısı Sıcaklık (TSS) Sensörü Arızası
Neden: TSS sensörünün devre bağlantısı kısa veya açık.
Çözüm:
• TSS sensörünü test edip yenileyin.
• Kablo ve konektörleri temizleyin.
P0720 - Çıkış Hız (OSS) Sensörü Devre Arızası
Neden: Çıkış şaftı dişlisi aşınmış veya sensör pimleri oksitlenmiş.
Çözüm:
• OSS sensör dişlisini ve sensörü değiştirin.
• Konektörleri temizleyin.
P0730 - Vites Oranı Hatası
Neden: Şanzıman içi mekanik veya valf bloğu arızası.
Çözüm:
• Shift valflerini ve mekanik bileşenleri test edin.
• Mekanik arıza varsa şanzımanı söküp onarın.
P0740 - Tork Konvertör Kilit (TCC) Devre Arızası
Neden: TCC solenoidi kısa veya açık, tork konvertör mekanik sıkışma.
Çözüm:
• TCC solenoidini test edip yenileyin.
• Tork konvertörünü onarın veya değiştirin.
P0750 - Şanzıman Shift Solenoid A/B Devre Arızası
Neden: Shift solenoid valfi devre bağlantısı hatalı.
Çözüm:
• Shift solenoidlerini test ederek değiştirin.
• Kablo demetlerini onarın.
P0752 - Shift Solenoid A Akım Düşük
Neden: Solenoid valf akımı idealin altında; kablo kısa veya valf tıkalı.
Çözüm:
• Valfi temizleyin veya değiştirin.
• Kablo bağlantılarını kontrol edin.
P0753 - Shift Solenoid A Akım Yüksek
Neden: Solenoid valfi kısa devre yapmış veya valf mekanik sıkışma.
Çözüm:
• Solenoid valfini yenileyin.
• Kablo devresini onarın.
P0755 - Shift Solenoid B Devre Arızası
Neden: Solenoid valfi devre kesik veya kısa.
Çözüm:
• Solenoid valfini test edip değiştirin.
• Devre bağlantılarını onarın.
P0758 - Shift Solenoid B Akım Düşük
Neden: Düşük akım nedeniyle valf açılmıyor.
Çözüm:
• Valfi temizleyin veya yenileyin.
• Kablo bağlantılarını kontrol edin.
P0760 - Shift Solenoid C Devre Arızası
Neden: Shift solenoid C devresi kopmuş veya kısa devre yapmış.
Çözüm:
• Solenoid valfini yenileyin.
• Kablo demetini onarın.
P0765 - Şanzıman Shift Elemanlarının Kaç Akım Çektiği Aşırı
Neden: Solenoid C mekanik tıkalı.
Çözüm:
• Solenoid valfini temizleyip test edin.
• Kabloları kontrol ederek onarın.
P0776 - Tork Konvertör Kilit Kontrol Değişken Hata
Neden: TCC solenoid sinyali dönemsel kesintiye uğruyor.
Çözüm:
• TCC valfini test edip arızalıysa yenileyin.
• Kablo demetini kontrol edin.
P0780 - Vites Değiştirme Zamanlanması Hatası
Neden: Şanzıman yağ basıncı veya valf bloğunda problem.
Çözüm:
• Şanzıman yağı ve filtresini değiştirin.
• Valf bloğunu test edip temizleyin veya değiştirin.
P0785 - Vites Değiştirme Zamanlanması Hatası (İleri/Aşağı)
Neden: Valf bloğunda tıkanıklık veya düşük basınç.
Çözüm:
• Valf bloğunu temizleyin veya onarın.
• Şanzıman yağını yenileyin.
P0796 - Hidrolik Kaynaklanmış Vitesleme Hatası
Neden: Hidrolik basınç hattında sızıntı veya vana arızası.
Çözüm:
• Basınç hattı ve vanaları kontrol ederek onarın.
• Gerekirse tüm vana bloğunu değiştirin.
P0798 - Maksimum Vitesleme Basıncı Düşük
Neden: Şanzıman pompası performansı düşmüş veya vana bloğu tıkalı.
Çözüm:
• Pompa debisini test ederek arızalıysa yenileyin.
• Vana bloğunu temizleyin veya yenileyin.
P0800 - Kayıtlı Vites Konumu Hatası
Neden: Vites konum sensörü (PRNDL) arızası.
Çözüm:
• Sensörü test edip değiştirin.
• Kablo bağlantılarını kontrol edin.
P0805 - Bağlantı Düşüşü veya Pozisyon Hatası (Vites Şalteri)
Neden: Vites şalteri devre hatası.
Çözüm:
• Vites şalterini test ederek değiştirin.
• Devre bağlantılarını onarın.
P1155 - Oksijen Sensörü Bank 1, Sensör 2 Düşük Voltaj
Neden: Egzoz manifoldunda kaçak veya sensör bozuk.
Çözüm:
• Egzoz kaçağını giderin.
• Sensörü değiştirin.
P1156 - Oksijen Sensörü Bank 1, Sensör 2 Yüksek Voltaj
Neden: Zengin karışım; enjektör sızıntısı veya sensör bozuk.
Çözüm:
• Enjektör testi yapın.
• Sensörü yenileyin.
P1158 - Oksijen Sensörü Bank 2, Sensör 2 Düşük Voltaj
Neden: Sistemde zayıf oksijen sinyali; kaçak veya sensör arızası.
Çözüm:
• Egzoz hattı kaçağını giderin.
• Sensörü değiştirin.
P1161 - Soğutma Suyu Sıcaklık Senksiyonu Düşük (Honda Spesifik)
Neden: Soğutma sıvısı düşük veya sensör kirli.
Çözüm:
• Soğutma sıvısını kontrol edin, dolum yapın.
• Sensörü temizleyin veya değiştirin.
P1162 - Soğutma Suyu Sıcaklık Senksiyonu Yüksek (Honda Spesifik)
Neden: Sensör kısa devre veya kablo yıpranmış.
Çözüm:
• Kablo ve konektörleri test edin.
• Sensörü OEM parça ile değiştirin.
P1165 - Oksijen Sensörü Havanın Yakıt Oranı Zengin (Honda Spesifik)
Neden: Yakıt karışımı zengin; enjektör veya regülatör arızası.
Çözüm:
• Enjektörü değiştirin veya temizleyin.
• Yakıt regülatörünü test edip yenileyin.
P1173 - Neredeyse Boş Yakıt Deposu Alarmı (Honda Spesifik)
Neden: Yakıt seviyesini hatalı ölçen sensör.
Çözüm:
• Yakıt seviyesi sensörünü kontrol edip değiştirin.
• Kablo bağlantılarını onarın.
P1174 - Oksijen Sensörü Gaz Yakıt Oranı Yoksul (Honda Spesifik)
Neden: Yakıt karışımı zayıf; vakum kaçağı veya düşük basınç.
Çözüm:
• Yakıt pompası basıncını kontrol edin.
• Vakum kaçağı varsa onarın.
P1283 - Silindir 1 Yağlama Kontrol Vana (VTC) Arızası
Neden: VTC valfi tıkanmış veya valf selenoidi arızalı.
Çözüm:
• VTC valfını söküp temizleyin, yağ kalıntılarını giderin.
• Valfi değiştirin.
P1310 - Tekleme/Egzoz Valfi Kontrol İşlemi Başarısız
Neden: Egzoz vana motoru veya devre bağlantısı arızalı.
Çözüm:
• Egzoz vana motorunu test edin, arızalıysa değiştirin.
• Kablolarda kısa devre veya kopukluk varsa onarın.
P1420 - Fazla Yakıt Enjeksiyon Oranı (Honda Spesifik)
Neden: ECU yakıt komutlarıyla uyumsuz; enjektör veya sensör hatası.
Çözüm:
• Enjektör testlerini yapıp temizleyin/yenileyin.
• Sensörleri kontrol ederek değiştirin.
P1440 - O2 Sensör Kalibrasyon Hatası
Neden: O2 sensörü yanlış kalibrasyon değeri veriyor.
Çözüm:
• Sensörü kalibre edin veya değiştirin.
• ECU sıfırlama işlemi yaptırın.
P1601 - Kontrol Ünitesi Veri Voltaj Hatası (Honda Spesifik)
Neden: ECU beslemesinde voltaj dalgalanması.
Çözüm:
• Akü ve şarj sistemini kontrol edin.
• ECU besleme hatlarını onarın veya değiştirin.
P1603 - ECU Yazılım Hataları
Neden: ECU yazılımı bozuk veya uyumsuz.
Çözüm:
• ECU yazılım güncellemesi veya yeniden yüklemesi yaptırın.
• Gerekirse ECU’yu değiştirin.
P1605 - Kontrol Ünitesi İletişim Arızası (Honda Spesifik)
Neden: ECU başka modüllerle iletişim hatası.
Çözüm:
• CAN hattı bağlantılarını kontrol edip onarın.
• ECU reset veya yazılım güncellemesi uygulayın.
P1607 - Kontrol Ünitesi Donanım Hataları
Neden: ECU içindeki donanım bileşenlerinde arıza.
Çözüm:
• ECU değişimi gerekebilir.
• Detaylı test ile hasarlı bileşeni belirleyin.
P1720 - Şanzıman Kontrol Ünitesi Kaynaklanmış Hata (Honda Spesifik)
Neden: TCM ve ECU arasında uyumsuz mesajlaşma.
Çözüm:
• TCM yazılım güncellemesi yaptırın.
• Elektronik bağlantıları onarın.
P1747 - VTC Kontrol Sistemi Arızası
Neden: VTC sistemindeki basınç sensörü veya valf arızalı.
Çözüm:
• VTC valfini temizleyin ve test edin.
• Sensörü değiştirin, ECU’dan kalibrasyon reseti yaptırın.
Not: Yukarıdaki listede hem genel OBD2 kodları hem de Honda’ya özgü kodlar yer almaktadır. Araç modeline, model yılına ve donanım paketine göre kodların gözükme ihtimali ve anlamları değişebilir. Kesin teşhis ve güvenli onarım için yetkili Honda servisine başvurmanız önerilir.
Paylaş
Tepkiniz Nedir?






