Tofaş OBD2 Arıza Kodları ve Çözüm Önerileri – 2025 Güncel Rehber

Tofaş marka araçlar için 2025’e özel OBD2 arıza kodlarının kapsamlı listesi. Her kodun ne anlama geldiği, olası nedenleri ve %100 özgün, insan eli değmiş çözüm önerileri bu rehberde. Kartal, Şahin, Doğan ve tüm Tofaş modellerindeki motor, emisyon, şanzıman ve elektronik arızalarına dair adım adım teşhis ve onarım ipuçları burada!

Tofaş OBD2 Arıza Kodları ve Çözüm Önerileri – 2025 Güncel Rehber

P0001 – Yakıt Regülatör Kontrol Devresi Açık (Fuel Volume Regulator Circuit/Open)

Açıklama: Motor kontrol ünitesi (ECU), yakıt regülatörü kontrol devresini algılayamıyor. Rölanti düzensiz, motor geç çalışıyor veya stop ediyor.
Muhtemel Nedenler:

  • Kablo demetinde kopukluk ya da gevşeme

  • Regülatör iç mekanizmasında arıza veya sızıntı

  • Korozyon/oksitlenme nedeniyle sinyal kaybı
    Çözüm Önerisi:

  1. Regülatöre giden besleme kablolarını ve konektörü kontrol edin; gevşek veya oksitli teması temizleyin.

  2. Regülatörün besleme voltajını multimetreyle ölçün; sapma varsa orijinaliyle değiştirin.

  3. Yakıt regülatörünün mekanik tamirini şüphelendiğiniz durumlarda, yağ ve yakıt sızıntısına karşı gözden geçirin.


P0100 – Kütle Hava Akış (MAF) Sensörü Devresi Arızası

Açıklama: MAF sensörü, motora giren hava miktarını ECU’ya hatalı bildiriyor. Karışım zengin veya fakir kalabiliyor.
Muhtemel Nedenler:

  • Kirli/hatalı MAF sensörü

  • Hava filtresi tıkanması

  • Kablo soketindeki oksit veya gevşek temas
    Çözüm Önerisi:

  1. Hava filtresini yeni bir filtreyle değiştirin.

  2. MAF sensörünü uygun MAF temizleyici sprey ile nazikçe temizleyin; sensör uçlarını el değdirmeden silmeyin.

  3. Sensör kablosu ve soket bağlantılarını gözden geçirin; oksit varsa kontak spreyi kullanarak temizleyin.


P0110 – Emme Havası Sıcaklık (IAT) Sensörü Devresi Arızası

Açıklama: ECU, emme havası sıcaklığı (IAT) sensöründen mantıksız veya sabit yüksek/çok düşük sinyal alıyor. Motor doğru yakıt-hava karışımını ayarlayamıyor.
Muhtemel Nedenler:

  • Kablo tesisatında kırık/kopuk tel

  • Konektör pinlerinde korozyon

  • Sensörün kendisinde içsel arıza
    Çözüm Önerisi:

  1. IAT sensörünü çıkartıp direnç değerlerini multimetreyle ölçün; fabrika aralığında değilse OEM sensörle değiştirin.

  2. Sensör soket ve kablolarını kontrol ederek oksit veya gevşek teması temizleyin.

  3. Emme manifoldu contasında vakum kaçağı var mı duman testiyle tespit edin; kaçak varsa contayı yenileyin.


P0120 – Gaz Kelebeği Pozisyon (TPS) Sensörü Devresi Arızası

Açıklama: Gaz kelebeği sensöründen gelen sinyal ECU tarafından doğrulanamıyor. Gaz tepkisi yavaş, rölanti bozuk olabilir.
Muhtemel Nedenler:

  • Potansiyometrede mekanik aşınma

  • Kablo demeti kısa devre/uzunluk hatası

  • ECU-TPS haberleşmesinde temassızlık
    Çözüm Önerisi:

  1. Gaz kelebeği gövdesini söküp potansiyometre yüzeyini temizleyin; metal temas yüzeyindeki kirleri giderin.

  2. TPS sensörünü multimetreyle test ederek sinyal aralığını kontrol edin; sapma varsa OEM sensörle değiştirin.

  3. Sensör kablolarını ve konektör pinlerini kontak spreyiyle temizleyin, bağlantı temasını sıkılaştırın.


P0155 – Oksijen Sensörü (Bank 2, Sensör 1) Isıtıcı Devresi Arızası

Açıklama: Egzoz çıkışındaki birinci oksijen sensörünün ısıtıcı devresi kısa devre veya açık devre oluşturuyor; sensör gerektiği gibi ısınamaz. Soğuk çalışmada lamba yanabilir.
Muhtemel Nedenler:

  • Isıtıcı devresi tel kopması veya içsel kısa devre

  • Kablo veya soket yalıtımında hasar

  • Sigorta/röle devresinde arıza
    Çözüm Önerisi:

  1. Sensör kablosunun bağlantı noktasını çıkarıp pinleri ve izolatörü temizleyin.

  2. Multimetreyle ısıtıcı bobin direncini ölçün; tolerans dışıysa OEM oksijen sensörünü takın.

  3. Sigorta/röle kutusunda ilgili öğeyi kontrol edin; gevşek veya oksitlenmiş kontak varsa temizleyin ve yenileyin.


P0171 – Yakıt Sistemi Çok Fakir (Bank 1)

Açıklama: ECU, hava-yakıt karışımının Bank 1’de çok fakir (yani fazla hava, az yakıt) olduğunu algıladı. Motor tekleme, rölanti bozukluğu ve performans kaybı yapar.
Muhtemel Nedenler:

  • Emme manifoldunda vakum kaçağı

  • Kirli/hatalı MAF sensörü

  • Yakıt basıncı düşük (yakıt pompası/regülatör arızalı)

  • O₂ sensörü yanılgılı okuma yapıyor
    Çözüm Önerisi:

  1. Emme manifoldu ve vakum hortumlarını duman testiyle kontrol ederek kaçak varsa contaları ve hortumları değiştirin.

  2. MAF sensörünü temizleyip gerekiyorsa yenileyin.

  3. Yakıt basıncını ölçerek pompa/regülatör performansını kontrol edin; yetersizse OEM parça takın.


P0202 – Silindir 2 Enjektör Kontrol Devresi Arızası

Açıklama: 2 nolu silindirin enjektörü, ECU’dan gelen sinyale beklenen yanıtı vermiyor veya kısa/açık devre var. Yakıt püskürtme hatalı olunca silindir atlıyor.
Muhtemel Nedenler:

  • Enjektör soketi gevşemiş veya oksitli

  • Enjektör bobini kopuk veya kısa devre

  • ECU çıkış devresi bozuk
    Çözüm Önerisi:

  1. Enjektör konektörünü çıkarıp pinleri temizleyin; kırık veya oksitli olanları onarın.

  2. Enjektör direncini multimetreyle ölçün; tolerans dışıysa OEM enjektör takın.

  3. ECU’nın ilgili çıkış sinyalini multimetreyle test edip dalgalanma varsa ECU onarımı veya değişimi gerekebilir.


P0301 – 1 Nolu Silindirde Ateşleme Hatası

Açıklama: ECU, 1 nolu silindirde yetersiz yanma algıladı. Motor titreşim yapabilir ve güç kaybı olur.
Muhtemel Nedenler:

    1. silindir bujisi aşınmış veya dönüşüm ömrünü tamamlamış

  • Ateşleme bobini veya kablosu arızalı

  • Silindir kompresyonu düşük (subap/segmana bağlı mekanik sorun)
    Çözüm Önerisi:

    1. silindir bujisini çıkarıp kıvılcım test cihazıyla test edin; gıcırdayan kıvılcım varsa bujiyi değiştirin.

  1. Ateşleme bobinini bobin direncini ölçerek kontrol edin; bozuksa OEM bobinle değiştirin.

  2. Kompresyon testi yaparak silindir içi basınç değerlerini ölçün; düşük kompresyon varsa silindir kafası ve contalarını inceleyin.


P0325 – Motor Vuruntu (Knock) Sensörü Devresi Arızası

Açıklama: ECU, vuruntu (knock) sensöründen düzgün sinyal alamıyor. Motor vuruntu kontrolü devreden çıkınca erken mekanik hasar riski artar.
Muhtemel Nedenler:

  • Knock sensör konektöründe oksitlenme veya gevşeklik

  • Sensör yuvası kir veya talaşla tıkanmış

  • ECU vuruntu algılama devresinde donanımsal arıza
    Çözüm Önerisi:

  1. Sensörü söküp yuvasını ve metal temas yüzeyini temizleyin; manyetik kir varsa nazikçe temizleyin.

  2. Sensör kablosu ve konektör pinlerini kontak spreyi ile temizleyin; kırık telleri onarın.

  3. Sensör direncini ölçerek fabrika verileriyle karşılaştırın; sapma varsa OEM knock sensörü takın.


P0339 – Krank Mili Konum Sensörü “A” Devresi Düşük Giriş

Açıklama: ECU, krank mili pozisyon sensöründen düşük voltaj sinyali alıyor. Krank mili sinyalini kaybederse motor çalışmayabilir.
Muhtemel Nedenler:

  • Sensör yuvası yağ veya kirle kaplanmış

  • Kablo demetinde kopukluk veya temas sorunu

  • Sensör motor flanşına uygun oturmamış
    Çözüm Önerisi:

  1. Sensörü söküp, manyetik yüzeyini temizleyin; dişli flanş kısmındaki talaş/yağı giderin.

  2. Sensör kablosunu ve soket pinlerini kontrol ederek oksit veya gevşeklik varsa onarın.

  3. Sensör direncini multimetreyle ölçerek fabrika aralığında olup olmadığını kontrol edin; sapma varsa OEM sensörle değiştirin.


P0404 – EGR Vakum Kontrol Devresi Arızası (Analog)

Açıklama: EGR valfinin vakum devresi, ECU’nun komutuna bağlı olarak doğru vakum seviyesini oluşturamıyor. Emisyon düzenlemesi bozulur.
Muhtemel Nedenler:

  • EGR vakum regülatörü valfi bozuk

  • Vakum hattında çatlak veya kaçak

  • EGR sensör (analog) bozulmuş, mantıksız değer gönderiyor
    Çözüm Önerisi:

  1. EGR valfini söküp vakum kaynağı bağlantılarını ve regülatör bobinini kontrol edin; hasarlıysa değiştirin.

  2. Vakum hattını duman testiyle kontrol edin; çatlak varsa hortumu yenileyin.

  3. Analog EGR sensörünün voltaj değerlerini ölçerek tolerans dışıysa OEM sensörle değiştirin.


P0421 – Isıtmalı Katalitik Konvertör Verimliliği Alt Eşiği (Banka 1)

Açıklama: İlk katalizörün emisyon temizleme verimi, ECU’nun beklediği değerin altında. Emisyon testi başarısız olabilir.
Muhtemel Nedenler:

  • Katalizör plakası tıkanmış veya oksitlenmiş

  • Isıtmalı O₂ sensörünün ısıtıcı devresi arızalı

  • Egzoz hattında kaçak
    Çözüm Önerisi:

  1. Egzoz hattı manifoldundan itibaren kaçak testi yapın; kaçak varsa bağlantı elemanlarını değiştirin.

  2. Isıtmalı O₂ sensörünü multimetreyle test ederek ısıtıcı bobin direncini kontrol edin; sapma varsa OEM sensörüyle değiştirin.

  3. Katalizör verimini muayene cihazıyla ölçün; tıkalıysa OEM katalizörle yenileyin.


P0442 – EVAP Sistemi Küçük Kaçak Tespit Edildi

Açıklama: Yakıt buharı devridaim (EVAP) sisteminde küçük bir sızıntı var; emisyon artışı ve yakıt kokusu hissedilebilir.
Muhtemel Nedenler:

  • Çatlamış veya gevşemiş hortum bağlantısı

  • Depo kapağı contası yıpranmış

  • Purge valf sızıntı yapıyor
    Çözüm Önerisi:

  1. Depo kapağını kapatıp sıkın; contada deformasyon varsa yenileyin.

  2. EVAP hortumlarını ve purge valfini duman testi ile kontrol edin; kaçak tespit edilen bölgeyi onarın.

  3. Hortumlarda korozyon veya yıpranma varsa OEM hortum setiyle değiştirin.


P0505 – Rölanti Devri Kontrol Sistemi Arızası

Açıklama: ECU, motorun rölantide sabit devri koruyamadığını algıladı. Rölanti dalgalanıyor veya araç stop ediyor.
Muhtemel Nedenler:

  • Kirli rölanti kontrol vanası (IAC)

  • Emme manifoldu vakum kaçakları

  • Rölanti sensörü (TPS rölanti noktası) bozuk
    Çözüm Önerisi:

  1. Rölanti kontrol valfini (IAC) söküp karbon birikintilerini temizleyin; piston hareketini kontrol edin.

  2. Emme manifoldu ve vakum hattını duman testiyle kontrol ederek kaçak varsa contaları yenileyin.

  3. Rölanti sensörünü multimetreyle test ederek fabrika aralığında olmayanları değiştirin; ECU adaptasyonu yaptırın.


P0562 – Düşük Sistem Voltajı Algılandı

Açıklama: ECU, aracın genel elektrik voltajının normalin altına düştüğünü tespit etti. Sistem kesintili çalışabilir.
Muhtemel Nedenler:

  • Zayıf veya eski akü

  • Defolu alternatör/regülatör

  • Ana topraklama kabloları oksitlenmiş/gevşek
    Çözüm Önerisi:

  1. Akü voltajını ölçün; 12V altındaysa aküyü değiştirin.

  2. Alternatör şarj voltajını test ederek 13.8–14.5V aralığında olup olmadığını kontrol edin; sapma varsa alternatörü yenileyin.

  3. Tüm topraklama ve akü kablolarını temizleyin ve sıkılıklarını kontrol edin.


P0600 – Seri İletişim Hattı (CAN Bus) Arızası

Açıklama: ECU, diğer modüllerle (TCM, ABS, Airbag vb.) veri iletişiminde kopukluk tespit etti. Farklı uyarı ışıkları da yanabilir.
Muhtemel Nedenler:

  • CAN Bus kablolarında kopukluk veya kısa devre

  • Modül soket pinlerinde korozyon/gevşeklik

  • Yazılım uyumsuzluğu veya modül güncelleme ihtiyacı
    Çözüm Önerisi:

  1. OBD tarayıcıyla “CAN Bus Error” detaylarını okuyun, hangi modül uyumsuz hata veriyor belirleyin.

  2. Modül soketlerini çıkarıp pinleri oksitten arındırın, sıkışan pinler varsa onarın.

  3. Yazılım versiyon uyumsuzluğu varsa yetkili Renault/Tofaş serviste ECU güncellemesi veya modül adaptasyonu yapın.


P0700 – Şanzıman Kontrol Sistemi (TCM) Arızası

Açıklama: Motor kontrol ünitesi, şanzıman kontrol modülünden (TCM) hatalı veri algıladı ve uyarı ışığını yakma komutu verdi.
Muhtemel Nedenler:

  • Şanzıman yağı seviyesi/kalitesi düşük

  • Solenoid valf blokunda kir veya arıza

  • TCM besleme devresinde düşük voltaj veya bağlantı problemi
    Çözüm Önerisi:

  1. Şanzıman yağı seviyesini uygun sıcaklıkta kontrol edin; kirli veya yanık kokan yağ varsa komple değiştirin.

  2. Solenoid valf blokunun yağ kanallarını temizleyin; valf direncini ölçerek OEM solenoid ile değiştirin.

  3. TCM kablosu ve konektör pinlerini temizleyin; besleme voltajını multimetreyle test ederek ECU’nun 5V veya 12V besleme sinyalini doğrulayın.


P1101 – MAF Sensörü Performans veya Aralık Dışı

Açıklama: MAF sensöründen gelen sinyal, ECU’nun beklediği aralığın dışında kalıyor. Yakıt-hava karışımı yanlış ayarlanıyor.
Muhtemel Nedenler:

  • MAF sensörü pislik veya yağla kaplanmış

  • Emme manifoldunda vakum kaçağı

  • Hava filtresi çok kirli
    Çözüm Önerisi:

  1. Hava filtresini yenileyin ve MAF sensörünü MAF temizleyiciyle nazikçe temizleyin.

  2. Emme manifoldu ve vakum hattı kaçaklarını duman testiyle tespit edin; sızıntı varsa onarın.

  3. MAF sensörünü test cihazıyla kalibre ederek ölçüm aralığını kontrol edin; tolerans dışıysa OEM sens ör değiştirilmelidir.


P1121 – Gaz Kelebeği TPS “A” Devresi Çok Zengin

Açıklama: ECU, TPS A sensörünün zengin (çok fazla yakıt) sinyali gönderdiğini tespit etti. Rölanti yüksek, performans düşük olabilir.
Muhtemel Nedenler:

  • TPS A sensör potansiyometresinde kirli temas yüzeyi

  • Kablo demeti kısa devre / açık devre

  • ECU adaptasyon eksikliği
    Çözüm Önerisi:

  1. Gaz kelebeği gövdesini sökerek potansiyometre temas noktalarını temizleyin; bağlantı yağ ve karbon kurutulmalı.

  2. TPS A sensörünü multimetre ile test ederek fabrika gerilim aralığında olup olmadığını ölçün; sapma varsa sensör değiştirin.

  3. ECU’da throttle body adaptasyonu yaparak yeni sensör için kalibrasyon gerçekleştirin.


P1180 – Yakıt Basıncı Sensörü (High-Pressure Fuel Pump) Arızası

Açıklama: Dizel motorlu Tofaş modellerinde yüksek basınç pompası sensörü, ECU’ya düşük veya anlamsız basınç verisi gönderiyor.
Muhtemel Nedenler:

  • HPFP pompa sensörü kablosunda temas eksikliği

  • Yüksek basınç hattında kaçak veya tıkanıklık

  • Sensörün kendisinde içsel hata
    Çözüm Önerisi:

  1. HPFP sensör besleme kablosunu multimetre ile test ederek voltaj dalgalanmasını kontrol edin.

  2. Basınç hattını görsel ve duman testiyle inceleyin; kaçak varsa hattı yenileyin.

  3. Sensör direncini ölçün; fabrika tolerans dışıysa OEM dizel HPFP sensörüyle değiştirin.


P1500 – Bank 1 Yakıt Kesme Sinyali Devresi Arızası

Açıklama: ECU, Bank 1 enjektörlerine yakıt kesme komutunu iletemediğini tespit etti; rölanti ve frenleme durumunda motor geç tepki verebilir.
Muhtemel Nedenler:

  • Fuel Cut-Off valfi (yakıt kesme valfi) arızası

  • Kablodemetinde kopukluk veya kısa devre

  • ECU’nun çıkış devresinde noktasal arıza
    Çözüm Önerisi:

  1. Yakıt kesme valfini söküp direncini multimetreyle ölçün; sapma varsa OEM valfle değiştirin.

  2. Kablo demetini dikkatlice kontrol ederek kırık telleri onarın veya kablo setini yenileyin.

  3. ECU çıkış voltajını test edin; dalgalanma varsa ECU onarımı veya programlama gerekebilir.


P1555 – Direksiyon Yardımı (EPS) Güç Devresi Hatası

Açıklama: Elektronik direksiyon sistemi (EPS), yeterli güç alamıyor. Direksiyon sert, tekerlek sert dönüş yapabilir.
Muhtemel Nedenler:

  • EPS modülü beslemesini sağlayan sigorta veya röle arızalı

  • EPS kablo demetinde kopukluk/gevşeklik

  • EPS modülü iç devrelerinde arıza
    Çözüm Önerisi:

  1. Gövde altındaki EPS sigortasını ve röleyi kontrol ederek sağlam mı test edin; arızalıysa yenisiyle değiştirin.

  2. EPS modülünün besleme ve toprak kablolarını kontrol edin; oksit varsa temizleyin, gevşek bağlantı varsa sıkın.

  3. EPS modülünü test cihazı ile taratarak bellek hatalarını silin; modül kendi kendini resetlemiyorsa onarım veya değişim gereklidir.


P1600 – PCM (Motor Kontrol Modülü) İç İletişim Hattı Arızası

Açıklama: PCM içindeki haberleşme hattı (CAN bus iç devresi) düzgün çalışmıyor. Motorun birden fazla fonksiyonu etkilenebilir.
Muhtemel Nedenler:

  • PCM anakartında donanımsal hasar

  • Yazılım paketinin eksik veya bozuk yüklenmesi

  • Ana güç veya toprak bağlantısında dalgalanma
    Çözüm Önerisi:

  1. PCM’nin kablo soketlerini çıkarıp multimetreyle 12V besleme ve toprak bağlantılarını test edin; arıza tespit ederseniz onarın.

  2. PCM yazılım versiyonunu üretici güncellemesiyle uyumlu hale getirin; yetkili serviste flash işlemi yaptırın.

  3. Fiziksel hasarlı veya ısıl/çarpma kaynaklı zarar görmüş PCM varsa modülü yenileyin.


P1700 – Idle Control Solenoid (Rölanti Kontrol Valfi) Devre Arızası

Açıklama: Elmüşük Tofaş benzinli modellerinde rölantiyi kontrol eden solenoid, ECU’nun komutlarına yanıt vermiyor. Rölanti sabitlenemeyebilir.
Muhtemel Nedenler:

  • İğne valfi temiz değil, karbon birikimi var

  • Devre kablo bağlantısında temas hatası

  • ECU rölanti komutu çıkış devresi bozuk
    Çözüm Önerisi:

  1. Rölanti valfini söküp karbon birikintilerini temizleyin; valfin piston hareketini kontrol edin.

  2. Kablo demetini ve soket pinlerini inceleyin; oksit varsa kontak spreyiyle temizleyin.

  3. ECU komut çıkış sinyalini multimetreyle test edin; hata devam ederse ECU’nın rölanti çıkış devresi onarılmalı veya değiştirilmeli.


P1805 – MAP Sensörü Giriş Devresi Açık

Açıklama: MAP (Manifold Absolute Pressure) sensöründen mantıksız veya hiç sinyal gelmiyor. Hava-yakıt kontrolü bozulur.
Muhtemel Nedenler:

  • MAP sensörü soketinde kopukluk veya oksit

  • Emme manifoldunda vakum hattı kopuk

  • Sensör toz veya yağla kaplanmış
    Çözüm Önerisi:

  1. MAP sensörünü çıkarıp soket pinlerini temizleyin, kırık pinleri onarın.

  2. Emme manifoldu vakum hattını duman testiyle kontrol ederek kaçak varsa onarın.

  3. Sensör membranını nazikçe temizleyin; ölçüm sapması devam ederse OEM MAP sensörüyle değiştirin.


P2187 – Rölantide Aşırı Fakir (Bank 1)

Açıklama: Motor boştayken hava-yakıt karışımı çok fakir; rölanti dalgalanır, stop etme durumu yaşanabilir.
Muhtemel Nedenler:

  • Emme manifoldu conta sızıntısı

  • Yakıt enjektörleri verimsiz püskürtme

  • O₂ sensörü hatalı okuma yapıyor
    Çözüm Önerisi:

  1. Emme manifoldu ve alt conta bölgesini duman testiyle kontrol edip kaçak varsa contayı yenileyin.

  2. Enjektörleri ultrasonik temizleme ile temizleyin; püskürtme profilini kontrol edip tıkalı enjektörleri değiştirin.

  3. O₂ sensörünü ölçüm cihazıyla test ederek tolerans dışıysa OEM sensörle değiştirin.


P2239 – Oksijen Sensörü (Bank 1 Sensör 2) Voltaj Düşük

Açıklama: Katalizör sonrası sensör, sürekli fakir sinyal gönderiyor. Emisyon ve ekonomik sürüş etkilenir.
Muhtemel Nedenler:

  • Sensör kablosunda temas kopması

  • Egzoz hattında kaçak

  • Katalizör plakası hasarlı/tıkanmış
    Çözüm Önerisi:

  1. Sensör kablo ve soket pinlerini kontrol ederek oksitleri giderin.

  2. Egzoz manifoldu ve boru hattında kaçak varsa onarın; yeni conta veya kelepçe takın.

  3. Katalizör verimini muayene cihazıyla test ederek tıkalıysa OEM katalizörle değiştirin.


P2504 – Yakıt Tankı Basınç Sensörü Arızası

Açıklama: Yakıt tankı basınç sensöründen mantıksız veri geliyor; EVAP sistemi sızıntı tespiti yanlış çalışır.
Muhtemel Nedenler:

  • Tank sensörü kablo demetinde korozyon

  • Sensör basınç hattı tıkanmış

  • EVAP sisteminde küçük kaçak
    Çözüm Önerisi:

  1. Tank basınç sensörünü söküp kablo bağlantılarını temizleyin.

  2. Sensörün manifold bağlantı hattını duman testiyle kontrol edip tıkanıklık varsa temizleyin.

  3. EVAP hattını duman testiyle kontrol ederek kaçak varsa hortum ve kanister parçalarını yenileyin.


Bu liste, Tofaş kartal/şahin/doğan ve sonrası modellere kadar uzanan benzinli ve dizel araçlarda karşılaşabileceğiniz OBD2 arıza kodlarına dair detaylı açıklamalar ve %100 özgün, uygulaması kolay çözüm önerileri sunar. Gerek motor kontrol ünitesi, gerek şanzıman, gerekse emisyon ve elektronik sistemler kapsamlı biçimde ele alınmıştır.

Paylaş

Tepkiniz Nedir?

Beğen Beğen 0
Beğenmedim Beğenmedim 0
Aşk Aşk 0
Komik Komik 0
Kızgın Kızgın 0
Üzgün Üzgün 0
Vay Vay 0