Kia Tüm OBD2 Arıza Kodları, Nedenleri ve Çözümleri

Kia marka araçlarınız için OBD2 hata kodlarının eksiksiz listesi; her kodun ortaya çıkış nedeni ve adım adım çözüm önerileri kullanıcı dostu bir şekilde sunulmuştur. Bu içerikte hem standart OBD2 kodları hem de Kia’ya özgü arıza kodları detaylandırılmıştır.

Kia Tüm OBD2 Arıza Kodları, Nedenleri ve Çözümleri

P0001 - Yakıt Regülatörü Kontrol Devresi Arızası
Neden: Yakıt regülatörü selenoidine giden elektriksel sinyal kesintisi veya açık devre durumu; kablo bağlantılarında gevşeme ya da regülatörün mekanik aksamında tıkanıklık olabilir.
Çözüm:
    • Regülatörün elektrik bağlantılarını kontrol edin, kablo kopukluğu varsa onarın.
    • Arızalı selenoidi orijinal Kia parçasıyla değiştirin.
    • Yakıt hattında tıkanıklık varsa temizleyerek akışkanlığı geri kazandırın.

P0002 - Yakıt Regülatörü Performans Hatası
Neden: Regülatörün teslim ettiği basınç ideal şartların dışında; kirlenmiş yakıt filtresi veya düşük yakıt pompası basıncı bu duruma yol açabilir.
Çözüm:
    • Yakıt pompası basıncını ölçün, basınç düşüklüğü varsa pompayı yenileyin.
    • Yakıt filtresini değiştirerek yakıt akışını düzenleyin.
    • Regülatörün üzerinde multimetre ile test yaparak tolerans dışı ölçülen regülatörü değiştirin.

P0100 - Kütle Hava Akış (MAF) Sensörü Devre Arızası
Neden: MAF sensörüne ulaşan hava akışı ile ilgili sinyalde anormallik; sensör kirlenmiş, kablo bağlantıları oksitlenmiş veya sensör donanımı bozulmuş olabilir.
Çözüm:
    • MAF sensörünü yerinden söküp uygun sprey temizleyici ile nazikçe temizleyin.
    • Sensör kabloları ve konektör uçlarını kontrol ederek temizleyin ve sıkı bağlantı sağlayın.
    • Sensör bozulmuşsa OEM Kia MAF sensörüyle değiştirin.

P0101 - Kütle Hava Akış Sensörü Performans Sorunu
Neden: Sensör ölçümlerinde sapma; hava filtresi tıkanıklığı veya sistemde vakum kaçağı söz konusu olabilir.
Çözüm:
    • Hava filtresini yenileyin ya da temizleyin.
    • MAF sensörünü test ederek arızalıysa değiştirin.
    • Emme manifoldundan kaçak varsa contaları ve kelepçeleri yenileyin.

P0110 - Emme Hava Sıcaklık (IAT) Sensörü Devre Arızası
Neden: IAT sensörü kablosunda oksitlenme veya kopukluk; sensörün kendisinde dahili bozulma olabilir.
Çözüm:
    • Sensör ve kablo bağlantılarını kontrol edip oksit varsa temizleyin.
    • Sensör direnç değerlerini ölçerek ölçüm aralığı dışında ise yenileyin.
    • Kablolarda yıpranma varsa ilgili kablo demetlerini değiştirin.

P0115 - Soğutma Suyu Sıcaklık (ECT) Sensörü Devre Arızası
Neden: ECT sensör devresinde kısa devre veya açık devre durumu; sensör çevresindeki bağlantı noktaları oksitlenmiş olabilir.
Çözüm:
    • Sensör konnektörünü kontrol ederek temas noktalarını temizleyin.
    • Multimetre ile sensör direnç değerini ölçün, tolerans dışında ise yeni bir sensör takın.
    • Soğutma sisteminde hava kalmışsa purjaj işlemi yaparak hava kabarcıklarını giderin.

P0120 - Gaz Kelebeği Pozisyon (TPS) Sensörü Devre Arızası
Neden: TPS potansiyometresindeki mekanik aşınma veya kablo demetinde ezilme, kısa devre durumu.
Çözüm:
    • Gaz kelebeği gövdesini sökerek sensör mekanizmasını temizleyin.
    • Sensör bağlantı kablolarını kontrol ediniz, izolasyon hasarı varsa yenileyin.
    • Sensör tolerans dışı sinyal üretiyorsa orijinal Kia TPS sensörüyle değiştirin.

P0130 - Oksijen Sensörü Devre Arızası (Bank 1, Sensör 1)
Neden: Sensör kablosunda gevşeme, egzoz manifoldundan gelen karbon birikintisi veya sensör ısıl elementinin bozulması.
Çözüm:
    • Sensör ve kablosunu sökerek uçlarını temizleyin.
    • Egzozda kaçak varsa egzoz contalarını yenileyin.
    • Sensör arızalıysa OEM Kia oksijen sensörüyle değiştirin.

P0171 - Yakıt Sistemi Aşırı Zayıf (Bank 1)
Neden: Emme manifoldu veya vakum hattında kaçağın olması, yakıt basıncının düşük olması veya enjektörlerin tıkanması.
Çözüm:
    • Vakum hatlarına hava kaçağı testi uygulayın, kaçak varsa onarıp contaları değiştirin.
    • Yakıt pompası basıncını kontrol ederek düşüksa yeni pompa takın.
    • Enjektörleri ultrasonik cihazla temizleyin; aşınmışsa yenileyin.

P0172 - Yakıt Sistemi Aşırı Zengin (Bank 1)
Neden: Yakıt regülatörünün yüksek basınç üretmesi, enjektör sızıntısı veya oksijen sensörünün yanlış sinyal göndermesi.
Çözüm:
    • Yakıt regülatörünü test ederek basınç değerleri normal değilse değiştirin.
    • Sızdıran enjektörü tespit ederek yenileyin.
    • Oksijen sensörünü test ederek kalibrasyonu bozulmuşsa değiştirilmelidir.

P0230 - Yakıt Pompası Devre Arızası
Neden: Yakıt pompasına giden besleme hattında sigorta atması, kablo hasarı ya da pompa motorunun arızalanması.
Çözüm:
    • Sigortaları ve röleleri kontrol edip arızalı olanı değiştirin.
    • Yakıt pompası elektrik bağlantılarını ve kablolarını kontrol ederek onarın.
    • Pompa motoru çalışmıyorsa orijinal Kia pompasıyla değiştirin.

P0261 - Silindir 1 Enjektör Kontrol Sinyali Düşük Seviyesi
Neden: Enjektör devre kablosunda temas problemi veya enjektör bobininin iç yapısında kısa devre.
Çözüm:
    • Kablo demetini ve konektörleri kontrol ederek hasarlı kısmı onarın.
    • Elektrik sinyalini ölçerek enjektör bobininin arızalı olduğunu belirleyin; gerekiyorsa değiştirin.
    • ECU bağlantı noktalarında gevşeme varsa sıkılaştırın.

P0300 - Çoklu Silindir Ateşleme Arızası
Neden: Birden fazla silindirde ateşleme güç kaybı; bobin paketi, buji veya yakıt enjektörlerinde sorun olabilir.
Çözüm:
    • Ateşleme bobinlerini ve bujileri silindir bazında test edin, arızalı olanı değiştirin.
    • Yakıt enjektörlerini temizleyerek püskürtme kalibrasyonunu kontrol edin.
    • Yakıt kalitesini artırmak için yakıt sistemi temizleyici kullanın.

P0301 - Silindir 1 Ateşleme Arızası
Neden: 1. silindir ateşleme sisteminde düşük kıvılcım, buji aşınması veya sıkıştırma düşüklüğü.
Çözüm:
    • 1 numaralı ateşleme bobini ve bujiyi çıkararak test edin, arızalı parçayı yenileyin.
    • Enjektör püskürtme basıncını ölçerek tıkanma varsa temizleyin.
    • Kompresyon testi yaparak silindir mekanik durumu kontrol ediniz.

P0335 - Krank Mili Konum Sensörü Devre Arızası
Neden: Sensör kablosunda yıpranma veya sensör yuvasında gevşeme; sensör içinde kısa devre olabilir.
Çözüm:
    • Krank mili sensörü konnektörünü çıkarıp pin uçlarını temizleyin.
    • Sensörün yerleştiği yuvası düzgün oturacak şekilde yerleştirin.
    • Sensör düzgün sinyal üretmiyorsa orijinal Kia KMZ sensörüyle değiştirin.

P0420 - Katalitik Konvertör Verimliliği Düşük (Bank 1)
Neden: Katalizörde tıkanıklık ya da bozulma, egzoz kaçağı veya oksijen sensörlerinin yanlış okuma yapması.
Çözüm:
    • Egzoz sistemini kontrol ederek kaçak varsa contaları ve kelepçeleri değiştirin.
    • Katalizörü test ederek verim değeri düşükse yenileyin.
    • Oksijen sensörlerinin sapma verip vermediğini kontrol edin, bozulmuşsa değiştirin.

P0440 - EVAP Sistemi Genel Arızası
Neden: Yakıt tankı kapağının gevşek kapanması, EVAP hattında çatlak veya solenoid valf arızası.
Çözüm:
    • Yakıt deposu kapağını sıkıca kapatın ve conta durumunu kontrol edin.
    • EVAP solenoid valfini test ederek arızalı ise OEM Kia valfiyle değiştirin.
    • Hortumlardaki çatlakları tespit edip yenileyin, sistem basınç testi yapın.

P0507 - Yüksek Rölanti Devri Algılandı
Neden: Rölanti kontrol valfi (IACV) kirlenmiş, vakum hattında kaçağı veya rölanti ayarının bozulması.
Çözüm:
    • IACV valfını çıkarıp karbon birikintilerinden arındırın.
    • Vakum hatlarını kontrol ederek sızıntıyı giderin ve contaları yenileyin.
    • ECU’dan rölanti yeniden kalibrasyonu yaptırın.

P0562 - Dahili Ağ Düşük Voltaj Seviyesi
Neden: Batarya zayıf, alternatör şarj problemli veya ana elektrik kabloları oksitlenmiş.
Çözüm:
    • Akü voltajını ölçün, zayıfsa orijinal bir kia aküsüyle değiştirin.
    • Alternatör çıkışını kontrol ederek şarj regülatörü arızalıysa değiştirin.
    • Elektrik bağlantı noktalarını temizleyip sıkıştırın.

P0605 - ECU Sürekli Bellek Hatası
Neden: Motor kontrol ünitesinin (ECU) hafıza bölümünde arıza veya yazılım hatası.
Çözüm:
    • ECU yazılım güncellemesi veya yeniden yükleme işlemi yaptırın.
    • Donanımsal bellek arızası varsa yetkili serviste ECU değişimi gereklidir.

P0715 - Şanzıman Sıvısı Sıcaklık (TSS) Sensörü Devre Arızası
Neden: TSS sensör kabloları yıpranmış veya sensör elemanında içsel bozulma.
Çözüm:
    • Sensörün devre bağlantılarını kontrol ederek yenileyin.
    • Sensör direncini ölçüp tolerans dışındaysa OEM Kia TSS sensörüyle değiştirin.

P0720 - Çıkış Hız (OSS) Sensörü Devre Arızası
Neden: OSS sensör dişlisinde aşınma, sensör pimleri oksitlenmiş veya kablo kontaklarında sorun.
Çözüm:
    • Sensör dişlisini ve montaj noktasını inceleyin, dişli aşınmış ise değiştirin.
    • Sensör konnektörünü temizleyip bağlantı sağlamlığı sağlayın.
    • Bozuk sensör varsa orijinal Kia parçayla değiştirin.

P0730 - Vites Oranı Hesaplama Hatası
Neden: Şanzıman içindeki düşürücü valf bloğunda tıkanma, mekanik dişli aşınması veya sensör kaybı.
Çözüm:
    • Shift valflerini ve ilgili mekanik parçaları test ederek temizleyin veya yenileyin.
    • Şanzıman yağını, filtre ve contayı yenileyerek bakım yapın.
    • Sorun devam ederse şanzıman mekatronik ünitesini yenileyin.

P0775 - Basınç Kontrol Solenoidi ‘B’ Devre Arızası
Neden: Şanzıman yağ basıncı yetersiz veya solenoid valf kirlenmiş, yapışmış olabilir.
Çözüm:
    • Solenoid valfini demonte ederek temizleyin; arızalıysa yeni valf takın.
    • Şanzıman yağ seviyesini kontrol ederek eksikse tamamlayın.
    • Şanzıman yağının uygun viskozitede olduğundan emin olun.

P0798 - Maksimum Vites Basıncı Düşük
Neden: Şanzıman pompa performansı düşüşü veya valf bloğunda kirli hidrolik hatası.
Çözüm:
    • Şanzıman pompa debisini ölçerek arızalıysa yenileyin.
    • Vana bloğunu söküp temizleyerek tıkanıklığını giderin.
    • Şanzıman yağını tamamen yenileyin.

P0800 - Kayıtlı Vites Konumu Hatası
Neden: Vites konum sensöründe kısa devre veya temas kopması.
Çözüm:
    • PRNDL sensörünü ölçerek arızalıysa değiştirin.
    • Kablo ve konnektör bağlantılarını kontrol edip onarın.

P1121 - Kalibrasyon Oranı Çok Zengin (Sıralı Yakıt Trim)
Neden: ECU yakıt trim ayarı yanlış kalibre, sensör hatası veya yakıt basıncı uygunsuz.
Çözüm:
    • Yakıt trim ayarlarını servis cihazında sıfırlayıp yeniden öğrenme işlemi yaptırın.
    • Sensör köprü bağlantılarını temizleyin; arızalı sensörü değiştirin.
    • Yakıt basıncını ölçerek regülatör ve pompa değerlerini kontrol edin.

P1505 - Rölanti Hız Düzenleyici Düşük Sinyal Seviyesi
Neden: IACV valfi kablo veya bobin kısmında temas kopması.
Çözüm:
    • IACV valfı kablolarını test ederek kopuk kısmı onarın.
    • Valfi çıkarıp temizleyin, arızalıysa yeni valf takın.
    • ECU üzerinden rölanti sıfırlama işlemi yaptırın.

P1602 - Seri İletişim Hatası (TCM-ECU)
Neden: Şanzıman kontrol modülü (TCM) ile motor kontrol ünitesi (ECU) arasında veri hattı kopukluğu veya kısa devre.
Çözüm:
    • CAN veri hattı kablolarını kontrol ederek hasarlı olanları yenileyin.
    • TCM ve ECU konnektörlerini çıkarıp pin uçlarını temizleyin.
    • Yetkili serviste yazılım güncellemesi yaptırın.

P1607 - Elektronik Gaz Kelebeği Kontrol Sistemi Haberleşme Hatası
Neden: EGS modülü ile gaz kelebeği sensörü arasında iletişim kopması veya modül içi hata.
Çözüm:
    • Kablo ve sensör konnektörlerini test ederek temas sorunlarını giderin.
    • Arızalı modülü tespit ederek orijinal Kia EGS modülüyle değiştirin.
    • ECU’dan EGS adaptasyonunu yeniden yükletin.

P1623 - Teşhis Lambası Güç Aşaması Hatası
Neden: Göstergeler panosunda ‘Malfunction Indicator Lamp’ güç devresi besleme hattında arıza veya kısa devre.
Çözüm:
    • Göstergeler paneli arkasındaki bağlantı kablolarını kontrol ederek temizleyin.
    • Panel içindeki güç modülünü test edip arızalıysa değiştirin.
    • Sigorta kutusunda ilgili sigortayı kontrol ederek yenileyin.

P1690 - Immobilizer Anten Arızası
Neden: SMATRA immobilizer anteni sinyal alamıyor veya kablo bağlantısı kopmuş.
Çözüm:
    • Immobilizer anten kablolarını ve konnektörlerini test ederek onarın.
    • Arızalı anten donanımını orijinal Kia parçayla yenileyin.
    • Anahtar pili zayıfsa pili değiştirerek yeniden eşleştirme yapın.

P1715 - Otomatik Şanzıman Darbe Üreteci Devre Arızası
Neden: Darbe üreteci sensöründen sinyal gelmiyor; sensör kablosunda kopukluk veya sensör mekanik sıkışması olabilir.
Çözüm:
    • Sensör devre bağlantılarını kontrol ederek temassızlık varsa giderin.
    • Sensörü çıkarıp temizleyin, mekanik sıkışma varsa onarın.
    • Sensör verim dışıysa OEM Kia sensörü ile değiştirin.

Not: Bu listede hem standart OBD-II hata kodları hem de Kia’ya özgü kod yorumları yer almaktadır. Araç modeline, üretim yılına ve donanım paketine göre kodların anlamları ve çözüm adımları farklılık gösterebilir. Kesin teşhis ve güvenli onarım için yetkili Kia servisine başvurmanız önerilir.

Paylaş

Tepkiniz Nedir?

Beğen Beğen 0
Beğenmedim Beğenmedim 0
Aşk Aşk 0
Komik Komik 0
Kızgın Kızgın 0
Üzgün Üzgün 0
Vay Vay 0