Nissan OBD2 Arıza Kodları ve Çözüm Önerileri (2025 Güncel Liste)

Nissan araç kullanıcıları için 2025 yılına özel OBD2 arıza kodları listesi ve her bir arıza kodu için detaylı çözüm önerileri. Nissan marka araçlarda sık karşılaşılan motor ve elektronik arızaları bu içerikte çözümleriyle birlikte yer alıyor.

Nissan OBD2 Arıza Kodları ve Çözüm Önerileri (2025 Güncel Liste)

P0101 – Hava Akış Ölçer Devresi Performansı (MAF Sensörü)

Açıklama:
MAF sensörü, motora giren hava miktarını ölçer. Bu kod, sensörden gelen verilerin beklenen değerlerden sapma gösterdiğini belirtir.

Çözüm Önerisi:

  • MAF sensörünü temizleyin (karbüratör temizleyiciyle).

  • Sensör kablolarını ve bağlantılarını kontrol edin.

  • Gerekirse MAF sensörünü değiştirin.

  • Hava filtresini kontrol edin; tıkalıysa değiştirin.


P0420 – Katalitik Konvertör Verimliliği Düşük (Bank 1)

Açıklama:
Katalitik konvertör motor emisyonlarını azaltır. Bu hata kodu, konvertörün emisyonları yeterince azaltmadığını belirtir.

Çözüm Önerisi:

  • Lambda sensörlerini kontrol edin ve gerekirse değiştirin.

  • Katalitik konvertörü kontrol ettirin. Aşırı karbon birikimi varsa temizlenmesi gerekir.

  • ECU güncellemesi gerekiyorsa servisten destek alın.


P0171 – Sistem Çok Fakir (Bank 1)

Açıklama:
Yakıt/hava karışımı çok fazla hava içeriyor (yani motor fakir çalışıyor).

Çözüm Önerisi:

  • Vakum hortumlarında kaçak olup olmadığını kontrol edin.

  • Yakıt pompası basıncını ölçün.

  • MAF sensörünü ve oksijen sensörünü kontrol edin.

  • Yakıt enjektörlerini temizleyin.


P0300 – Rastgele / Çoklu Silindirlerde Ateşleme Hatası

Açıklama:
Motorun bir veya daha fazla silindirinde düzensiz yanma tespit edilmiştir.

Çözüm Önerisi:

  • Buji ve buji kablolarını kontrol edin.

  • Ateşleme bobinlerini kontrol edin.

  • Enjektörlerin tıkanıklığını test edin.

  • Motor kompresyon testi yaptırın.

P0011 – Eksantrik Mili Zamanlaması Gelişmiş (Bank 1)

Açıklama:
Eksantrik mili zamanlaması, motor kontrol ünitesi tarafından belirlenen değerden daha ileri bir pozisyonda.

Olası Nedenler:

  • VVT (Değişken Valf Zamanlaması) solenoidi arızalı

  • Düşük motor yağı seviyesi veya kalitesiz yağ

  • Zamanlama zinciri gevşemesi veya aşınması

Çözüm Önerisi:

  • Motor yağ seviyesini ve kalitesini kontrol edin, gerekirse değiştirin.

  • VVT solenoidini test edin ve arızalıysa değiştirin.

  • Zamanlama zinciri ve dişlilerini kontrol ettirin.


P0171 – Sistem Çok Fakir (Bank 1)

Açıklama:
Motor, olması gerekenden daha az yakıt ve daha fazla hava ile çalışıyor.

Olası Nedenler:

  • Hava emme sisteminde kaçak

  • Kütle Hava Akış (MAF) sensörü arızalı

  • Yakıt basıncı düşük

Çözüm Önerisi:

  • Vakum hortumlarını ve emme manifoldunu kaçaklara karşı kontrol edin.

  • MAF sensörünü temizleyin veya değiştirin.

  • Yakıt basıncını test edin, düşükse yakıt pompası ve filtresini kontrol edin.


P0420 – Katalitik Konvertör Verimliliği Düşük (Bank 1)

Açıklama:
Katalitik konvertör, egzoz gazlarını yeterince temizleyemiyor.

Olası Nedenler:

  • Katalitik konvertör tıkalı veya hasarlı

  • Oksijen sensörleri arızalı

  • Egzoz sisteminde kaçak

Çözüm Önerisi:

  • Katalitik konvertörü kontrol ettirin, gerekirse değiştirin.

  • Oksijen sensörlerini test edin ve arızalıysa değiştirin.

  • Egzoz sistemini kaçaklara karşı kontrol edin.


P0300 – Rastgele/Çoklu Silindirlerde Ateşleme Hatası

Açıklama:
Birden fazla silindirde düzensiz yanma gerçekleşiyor.

Olası Nedenler:

  • Buji veya buji kabloları arızalı

  • Ateşleme bobinleri arızalı

  • Yakıt enjektörleri tıkalı

Çözüm Önerisi:

  • Bujileri ve buji kablolarını kontrol edin, gerekirse değiştirin.

  • Ateşleme bobinlerini test edin ve arızalıysa değiştirin.

  • Yakıt enjektörlerini temizleyin veya değiştirin.


P0500 – Araç Hız Sensörü (VSS) Arızası

Açıklama:
Araç hız sensöründen gelen sinyal alınamıyor veya hatalı.

Olası Nedenler:

  • Hız sensörü arızalı

  • Sensör kablolarında kopukluk veya kısa devre

  • ECU arızası

Çözüm Önerisi:

  • Hız sensörünü test edin ve arızalıysa değiştirin.

  • Sensör kablolarını ve bağlantılarını kontrol edin.

  • ECU'yu test ettirin.


P0600 – Seri İletişim Hattı Arızası

Açıklama:
ECU ile diğer kontrol modülleri arasındaki iletişimde kesinti var.

Olası Nedenler:

  • Kablo demetinde kopukluk veya kısa devre

  • ECU arızası

  • Diğer kontrol modüllerinde arıza

Çözüm Önerisi:

  • Kablo demetlerini ve bağlantılarını kontrol edin.

  • ECU ve diğer kontrol modüllerini test ettirin.


P0705 – Şanzıman Aralığı Sensörü Devre Arızası

Açıklama:
Şanzıman aralığı sensöründen gelen sinyal hatalı veya alınamıyor.

Olası Nedenler:

  • Şanzıman aralığı sensörü arızalı

  • Sensör kablolarında kopukluk veya kısa devre

  • TCM (Şanzıman Kontrol Modülü) arızası

Çözüm Önerisi:

  • Şanzıman aralığı sensörünü test edin ve arızalıysa değiştirin.

  • Sensör kablolarını ve bağlantılarını kontrol edin.

  • TCM'yi test ettirin.


P1105 – MAP/BARO Basınç Devresi Arızası

Açıklama:
Manifold mutlak basınç (MAP) veya barometrik basınç sensöründen gelen sinyal hatalı.

Olası Nedenler:

  • MAP sensörü arızalı

  • Sensör kablolarında kopukluk veya kısa devre

  • ECU arızası

Çözüm Önerisi:

  • MAP sensörünü test edin ve arızalıysa değiştirin.

  • Sensör kablolarını ve bağlantılarını kontrol edin.

  • ECU'yu test ettirin.


P1445 – EVAP Temizleme Hacmi Kontrol Aralığı Aşıldı

Açıklama:
EVAP sistemi, belirlenen temizleme hacmi sınırlarını aştı.

Olası Nedenler:

  • EVAP temizleme valfi arızalı

  • EVAP sistemi tıkalı veya sızdırıyor

  • ECU arızası

Çözüm Önerisi:

  • EVAP temizleme valfini test edin ve arızalıysa değiştirin.

  • EVAP sistemini sızdırmazlık testine tabi tutun.

  • ECU'yu test ettirin.


P2101 – Gaz Kelebeği Aktüatörü Kontrol Motoru Devre Arızası

Açıklama:
Gaz kelebeği aktüatöründen gelen sinyal hatalı veya alınamıyor.

Olası Nedenler:

  • Gaz kelebeği aktüatörü arızalı

  • Aktüatör kablolarında kopukluk veya kısa devre

  • ECU arızası

Çözüm Önerisi:

  • Gaz kelebeği aktüatörünü test edin ve arızalıysa değiştirin.

  • Aktüatör kablolarını ve bağlantılarını kontrol edin.

  • ECU'yu test ettirin.


P2263 – Turbo/Şarj Basınç Sistemi Performans Arızası

Açıklama:
Turboşarj veya şarj basınç sistemi beklenen performansı göstermiyor.

Olası Nedenler:

  • Turboşarj arızalı

  • Şarj basınç sensörü arızalı

  • Vakum hortumlarında kaçak

Çözüm Önerisi:

  • Turboşarjı kontrol ettirin ve arızalıysa değiştirin.

  • Şarj basınç sensörünü test edin ve arızalıysa değiştirin.

  • Vakum hortumlarını kaçaklara karşı kontrol edin.


P2601 – Soğutma Suyu Pompası Performans Sorunu

Açıklama:
Soğutma suyu pompası beklenen şekilde çalışmıyor.

Olası Nedenler:

  • Soğutma suyu pompası arızalı

  • Pompa rölesi arızalı

  • Kablolama sorunu

Çözüm Önerisi:

  • Soğutma suyu pompasını test edin ve arızalıysa değiştirin.

  • Pompa rölesini kontrol edin ve arızalıysa değiştirin.

  • Pompa kablolarını ve bağlantılarını kontrol edin.


P2610 – ECU Dahili Zamanlayıcı Arızası

Açıklama:
ECU içindeki zamanlama modülü düzgün çalışmıyor.

Olası Nedenler:

  • ECU arızası

  • Düşük voltaj

  • Programlama hatası

Çözüm Önerisi:

  • ECU'yu test ettirin ve gerekirse yeniden programlayın veya değiştirin.

  • Araç akü voltajını kontrol edin.

  • ECU topraklamasını kontrol edin.


P2A00 – Lambda Sensörü (B1S1) Arızası

Açıklama:
Yakıt-hava karışımını ölçen oksijen sensörü düzgün çalışmıyor.

Olası Nedenler:

  • Oksijen sensörü arızalı

  • Egzoz sızı

P2A00 – Lambda Sensörü (B1S1) Arızası

Açıklama:
Yakıt-hava karışımını ölçen oksijen sensörü (Bank 1, Sensör 1) doğru sinyaller üretmiyor.

Olası Nedenler:

  • Kirlenmiş veya arızalı lambda sensörü

  • Egzoz manifoldunda sızıntı

  • Motor aşırı fakir veya zengin çalışıyor

Çözüm Önerisi:

  • Lambda sensörünü kontrol edin, gerekirse değiştirin.

  • Egzoz sızıntısı olup olmadığını test edin.

  • Yakıt sistemini kontrol ettirin, MAF sensörünü temizleyin veya değiştirin.


P2100 – Gaz Kelebeği Kontrol Devresi Açık

Açıklama:
Elektronik gaz kelebeği aktüatörü ile ECU arasında bağlantı kesilmiş.

Olası Nedenler:

  • Gaz kelebeği kontrol motorunda açık devre

  • Sigorta atmış

  • ECU arızası

Çözüm Önerisi:

  • Gaz kelebeği aktüatör kablolarını ve fişini kontrol edin.

  • İlgili sigortaları kontrol edin.

  • ECU çıkışlarını test ettirin.


P1800 – VIAS Kontrol Solenoidi Arızası

Açıklama:
Değişken emme sistemi valfini kontrol eden solenoid düzgün çalışmıyor.

Olası Nedenler:

  • VIAS solenoidi arızalı

  • Vakum hattı kaçak yapıyor

  • Elektrik devresinde kopukluk

Çözüm Önerisi:

  • VIAS solenoid valfini test edin ve değiştirin.

  • Vakum hattını kontrol edin ve onarın.

  • Kablo bağlantılarını temizleyin ve kontrol edin.


P0340 – Eksantrik Mili Konum Sensörü Devre Arızası

Açıklama:
Eksantrik mili sensörü çalışmıyor ya da sinyal iletimi kesilmiş.

Olası Nedenler:

  • Eksantrik mili sensörü arızalı

  • Kablolama veya konektör arızası

  • Motor zamanlaması bozulmuş

Çözüm Önerisi:

  • Eksantrik mili sensörünü değiştirin.

  • Sensör kablolarını kontrol edin.

  • Motor zamanlamasını kontrol ettirin.


P0101 – MAF Sensörü Performans Arızası

Açıklama:
Kütle Hava Akış (MAF) sensöründen gelen veri tutarsız.

Olası Nedenler:

  • Kirli veya arızalı MAF sensörü

  • Hava filtresi tıkalı

  • Vakum kaçakları

Çözüm Önerisi:

  • MAF sensörünü temizleyin, düzelmezse değiştirin.

  • Hava filtresini kontrol edip yenisiyle değiştirin.

  • Vakum kaçaklarını tespit edip giderin.


P0335 – Krank Mili Konum Sensörü Devre Arızası

Açıklama:
Krank mili sensörü sinyal üretmiyor ya da aralıklı veri iletiyor.

Olası Nedenler:

  • Krank sensörü arızalı

  • Dişli sensörü hasarlı

  • Kablolama sorunları

Çözüm Önerisi:

  • Krank mili sensörünü test edin, gerekirse değiştirin.

  • Sensör dişlisini gözden geçirin.

  • Bağlantıları ve topraklamayı kontrol edin.


P1564 – Cruise Control Anahtarı Arızası

Açıklama:
Cruise control (hız sabitleyici) sistem anahtarından gelen sinyal tutarsız.

Olası Nedenler:

  • Anahtar modülü arızalı

  • Bağlantı kablosu kopuk

  • Direksiyon modülü arızalı

Çözüm Önerisi:

  • Cruise kontrol anahtarını ve kablosunu test edin.

  • Direksiyon modülünü kontrol ettirin.

  • Gerekirse parçaları değiştirin.


P1320 – Ateşleme Sinyal Devresi Arızası

Açıklama:
Ateşleme bobinlerinden ECU'ya giden geri bildirim sinyali alınamıyor.

Olası Nedenler:

  • Ateşleme bobinleri arızalı

  • ECU ile bobin bağlantısı kopuk

  • Motor kontrol ünitesi arızası

Çözüm Önerisi:

  • Bütün ateşleme bobinlerini kontrol edin.

  • Kablo ve fişleri gözden geçirin.

  • ECU'yu test ettirin.


P0720 – VSS Devresi / Şanzıman Devir Sensörü Arızası

Açıklama:
Şanzıman çıkış devir sensörü sinyal vermiyor veya hatalı veri üretiyor.

Olası Nedenler:

  • VSS (araç hız sensörü) arızalı

  • Kablolama arızalı

  • Şanzıman beyni (TCM) arızalı

Çözüm Önerisi:

  • VSS’yi test edin ve değiştirin.

  • Kabloları kontrol edin.

  • Şanzıman kontrol modülünü (TCM) test ettirin.

Paylaş

Tepkiniz Nedir?

Beğen Beğen 0
Beğenmedim Beğenmedim 0
Aşk Aşk 0
Komik Komik 0
Kızgın Kızgın 0
Üzgün Üzgün 0
Vay Vay 0