Otokar OBD2 Arıza Kodları ve Anlamları – Detaylı Çözüm Rehberi

Otokar araçlarınızda karşılaşabileceğiniz tüm OBD2 arıza kodlarının anlamlarını ve bu sorunlara özel çözüm önerilerini detaylı şekilde keşfedin. Motor, emisyon, sensör ve sistem arızalarına dair %100 özgün bilgiler burada!

Otokar OBD2 Arıza Kodları ve Anlamları – Detaylı Çözüm Rehberi

P0100 – Hava Kütle Ölçer Devresi Arızası (MAF Sensörü)

Açıklama: Bu kod, hava kütle ölçer sensöründen gelen sinyalin beklenen değerlerin dışında olduğunu gösterir.
Çözüm Önerisi:

  • MAF sensörünü temizleyin, özellikle tozlu ortamlarda araç kullanıyorsanız sensör kirlenmiş olabilir.

  • Sensör kablolarını ve soket bağlantılarını kontrol edin.

  • Gerekirse MAF sensörünü orijinaliyle değiştirin. Yan sanayi sensörler hataya neden olabilir.


P0110 – Emme Havası Sıcaklık Sensörü Devresi Arızası

Açıklama: Emme havası sıcaklığını ölçen sensörün devresinde açık veya kısa devre var.
Çözüm Önerisi:

  • Sensör kablosunda kopukluk veya kısa devre olup olmadığını multimetre ile kontrol edin.

  • Sensör bağlantısını temizleyin.

  • Gerekirse sensörü değiştirin, çünkü bu sensör hatalı değerlerle motor performansını etkiler.


P0120 – Gaz Kelebeği/ Pedal Konum Sensörü A Devresi Arızası

Açıklama: Gaz pedalına basıldığında, sistem doğru tepki veremiyorsa bu kod oluşur.
Çözüm Önerisi:

  • Gaz pedalı sensörü bağlantılarını ve kablolarını kontrol edin.

  • Sensör arızalıysa değiştirilmesi gerekebilir.

  • ECU yazılımında problem olabilir, yetkili serviste kontrol ettirin.


P0171 – Yakıt Sistemi Çok Zayıf (Bank 1)

Açıklama: Motorun 1. silindir grubunda yakıt karışımı gereğinden fazla hava içeriyor.
Çözüm Önerisi:

  • Emme manifoldu kaçaklarını kontrol edin.

  • Yakıt basıncını ölçtürün.

  • MAF sensörü veya oksijen sensörü arızalı olabilir.


P0300 – Rastgele/Aralıklı Silindir Ateşleme Sorunu

Açıklama: Birden fazla silindirde düzensiz ateşleme tespit edildi.
Çözüm Önerisi:

  • Bujiler, buji kabloları ve bobinler kontrol edilmeli.

  • Enjektör tıkanıklıkları motor performansını etkileyebilir.

  • ECU arızaları nadir de olsa bu hatayı verebilir.


P0400 – EGR Akış Arızası

Açıklama: Egzoz gazı devirdaim (EGR) sistemi düzgün çalışmıyor.
Çözüm Önerisi:

  • EGR valfini söküp karbon birikintilerini temizleyin.

  • Vakum hortumları çatlak veya kopmuş olabilir.

  • Gerekirse EGR valfi değiştirilmeli.


P0420 – Katalitik Konvertör Verimliliği Düşük (Bank 1)

Açıklama: Egzoz sisteminde bulunan katalitik konvertör beklenen emisyon değerlerini sağlamıyor.
Çözüm Önerisi:

  • Lambda sensörünü kontrol edin.

  • Motorun fazla yağ yakması katalitik konvertörü tıkamış olabilir.

  • Yüksek kilometrede konvertör değiştirilmelidir.


P0500 – Araç Hız Sensörü Arızası

Açıklama: Araç hızını ölçen sensörden sinyal alınamıyor.
Çözüm Önerisi:

  • Sensör bağlantılarını kontrol edin.

  • Sensör veya ABS sistemindeki kablo arızaları bu hataya neden olabilir.

  • Vites kutusunun üzerindeki hız sensörü arızalıysa değiştirin.


P0700 – Şanzıman Kontrol Sistemi Arızası

Açıklama: Şanzıman kontrol ünitesi, bir arıza tespit etmiş ve bunu motor kontrol ünitesine bildirmiştir.
Çözüm Önerisi:

  • Şanzıman kontrol ünitesi arıza kodları ayrı olarak okunmalıdır.

  • Vites geçişleri sertse, yağ seviyesini ve kalitesini kontrol edin.

  • Şanzıman beyni (TCU) yazılım güncellemesi gerekebilir.


P1101 – MAF Sensörü Aralığı/Performansı

Açıklama: MAF sensörü ölçümlerinde sapmalar görülüyor.
Çözüm Önerisi:

  • MAF sensörünü temizleyin ve hava filtresini kontrol edin.

  • Eğer sorun devam ediyorsa, sensör değişimi gerekebilir.

  • ECU yazılımı eski ise, yeniden programlama yapılmalı.

P0442 – Yakıt Sistemi Buhar Kaçağı (Küçük Kaçak Tespit Edildi)

Açıklama: Yakıt buharı sisteminde küçük çaplı bir sızdırma tespit edilmiştir.
Çözüm Önerisi:

  • Yakıt kapağının tam kapanıp kapanmadığını kontrol edin.

  • EVAP hortumlarında çatlak veya gevşeme olup olmadığını inceleyin.

  • Kaçak test cihazıyla sistemdeki sızıntı noktası tespit edilmelidir.


P0340 – Eksantrik Mili Pozisyon Sensörü Devre Arızası

Açıklama: Motor zamanlaması için hayati öneme sahip bu sensörden sinyal alınamıyor.
Çözüm Önerisi:

  • Sensörün konnektörünü ve kablolarını kontrol edin.

  • Motorun çalışmasında teklemeler varsa sensör tamamen arızalı olabilir.

  • Sensör değişimi gerekiyorsa mutlaka orijinal parça kullanılmalıdır.


P0455 – EVAP Emisyon Kontrol Sistemi Kaçağı (Büyük Kaçak)

Açıklama: Buharlaşan yakıtların atmosfere kaçmasını engelleyen EVAP sisteminde büyük bir sızdırma var.
Çözüm Önerisi:

  • Yakıt tank kapağını sıkıca kapatın.

  • EVAP solenoid valfi arızalı olabilir, test edilmelidir.

  • Sisteme basınç uygulanarak kaçak testi yapılmalı.


P0560 – Sistem Voltajı Arızası

Açıklama: ECU, sistem voltajının normal değerlerin dışında olduğunu algıladı.
Çözüm Önerisi:

  • Akü voltajı ve alternatör şarj voltajı ölçülmeli.

  • Akü zayıfsa veya alternatör şarj etmiyorsa değişim gerekebilir.

  • Akü kutup başlarında oksitlenme varsa temizlenmeli.


P0620 – Jeneratör Kontrol Devresi Arızası

Açıklama: Alternatörün kontrol devresi düzgün çalışmıyor olabilir.
Çözüm Önerisi:

  • Alternatör soketini ve regülatörünü kontrol edin.

  • Arızalı ise jeneratör (alternatör) değişimi gerekir.

  • ECU tarafından alternatör kontrolü yapılıyorsa, yazılım kontrol edilmeli.


P0705 – Vites Konum Sensörü Devresi Arızası

Açıklama: Şanzıman üzerindeki vites konum sensöründen doğru sinyal alınamıyor.
Çözüm Önerisi:

  • Vites konum sensörünü kontrol edin ve bağlantılarını temizleyin.

  • Göstergedeki vites konumu yanlışsa sensör arızalı olabilir.

  • Mekanik bağlantılar da kontrol edilmeli.


P2101 – Gaz Kelebeği Kontrol Motoru Performans Arızası

Açıklama: Elektronik gaz kelebeği kontrol motoru düzgün çalışmıyor.
Çözüm Önerisi:

  • Gaz kelebeği kurumla dolmuş olabilir, temizlenmeli.

  • Motorun tepki süresi yavaşsa ECU ile adaptasyon yapılmalı.

  • Motor arızalıysa komple değiştirilmesi gerekebilir.


P2187 – Rolantide Çok Zayıf Yakıt Karışımı (Bank 1)

Açıklama: Motor rölantide çalışırken hava-yakıt karışımı fazla hava içeriyor.
Çözüm Önerisi:

  • Hava kaçakları için emme sistemini duman testiyle kontrol edin.

  • Yakıt enjektörleri tıkalı olabilir, temizleme işlemi yapılmalı.

  • MAF ve O2 sensörleri test edilip, gerekirse değiştirilmeli.


P2195 – Oksijen Sensörü (Bank 1, Sensör 1) Sabit Zayıf Sinyal

Açıklama: ECU, oksijen sensörünün daima fakir (zayıf) sinyal verdiğini algıladı.
Çözüm Önerisi:

  • Sensör kabloları, soketleri kontrol edilmeli.

  • MAF sensörü bozuksa oksijen sensörü hatalı çalışabilir.

  • Gerekiyorsa oksijen sensörü değiştirilmelidir.


P2509 – ECU Güç Kesintisi Algılandı

Açıklama: Motor kontrol ünitesi kısa süreli elektrik kesintisi yaşamış olabilir.
Çözüm Önerisi:

  • ECU’nun toprak bağlantılarını kontrol edin.

  • Akü kablolarını ve sigorta kutusunu gözden geçirin.

  • Bazen eskiyen aküler ani voltaj dalgalanması yaratır, değişim gerekebilir.

P0133 – Oksijen Sensörü Devamlılık (Bank 1 Sensör 1) Yavaş Tepki

Açıklama: ECU, oksijen sensörünün yavaş tepki verdiğini algılamıştır. Bu durum yakıt ayarını olumsuz etkileyebilir.
Çözüm Önerisi:

  • Sensör çevresindeki egzoz kaçağı kontrol edilmelidir.

  • Sensör kabloları ve fişi gözden geçirilmeli.

  • Yüksek kilometrede sensör eskimiş olabilir, orijinaliyle değiştirilmeli.


P1299 – Silindir Kapağı Sıcaklığı Çok Yüksek

Açıklama: Motor tehlikeli seviyede ısınmış. Bu durum motora kalıcı hasar verebilir.
Çözüm Önerisi:

  • Soğutma suyu seviyesini ve radyatör kapağını kontrol edin.

  • Termostat ve fan devreye giriyor mu kontrol edilmeli.

  • Motor çalışması durdurulmalı ve sistem soğumadan tekrar çalıştırılmamalı.


P0325 – Knocking Sensörü (Vuruntu Sensörü) Arızası

Açıklama: Motor vuruntu kontrol sensöründen sinyal alınamıyor ya da hatalı.
Çözüm Önerisi:

  • Sensör bağlantıları ve soketler kontrol edilmeli.

  • Yan sanayi sensörler bazen uyumsuzluk yapar, orijinaliyle değiştirilmeli.

  • ECU yazılımı güncel değilse kalibrasyon gerekebilir.


P0031 – O2 Sensörü Isıtıcı Devresi Düşük (Bank 1 Sensör 1)

Açıklama: Oksijen sensörünün ısıtıcı devresi düzgün çalışmıyor. Bu durum özellikle soğukta yakıt tüketimini artırır.
Çözüm Önerisi:

  • Isıtıcı sigortası, rölesi ve kabloları kontrol edilmeli.

  • Sensör ısıtıcı bobini açık devre olabilir – ölçüm yapılmalı.

  • Arızalıysa sensör komple değiştirilmelidir.


P0500 – Araç Hız Sensörü Arızası

Açıklama: ECU, hız sensöründen doğru sinyal alamıyor.
Çözüm Önerisi:

  • Hız göstergesinde oynamalar varsa sensör muhtemelen arızalıdır.

  • Vites kutusu üzerindeki sensör ve kablolar kontrol edilmeli.

  • Sensör temizlenip test edildikten sonra değişim yapılabilir.


P0301 – 1. Silindirde Ateşleme Sorunu (Misfire)

Açıklama: ECU, 1. silindirde düzgün yanma olmadığını tespit etti.
Çözüm Önerisi:

  • Bujiyi ve bobini kontrol edin.

  • Enjektör tıkalı olabilir, test edilip temizlenmeli.

  • Kompresyon testi yapılmalı – subap sorunu olabilir.


P0335 – Krank Mili Konum Sensörü Devre Arızası

Açıklama: Motorun dönme hareketini algılayan krank mili sensörü çalışmıyor.
Çözüm Önerisi:

  • Sensör kablolarında kopma veya kısa devre kontrol edilmeli.

  • Sensör arızalıysa motor hiç çalışmayabilir.

  • ECU ile uyumlu orijinal sensör kullanılmalı.


P0606 – ECU İşlemci Arızası

Açıklama: ECU içinde donanımsal veya yazılımsal bir hata tespit edilmiştir.
Çözüm Önerisi:

  • ECU bağlantıları gevşek veya oksitlenmişse temizlenmeli.

  • Yazılım güncellemesi denenebilir.

  • Donanımsal arıza varsa ECU değişimi gerekebilir.


P0172 – Yakıt Karışımı Çok Zengin (Bank 1)

Açıklama: ECU, hava-yakıt karışımının çok fazla yakıt içerdiğini algılıyor.
Çözüm Önerisi:

  • MAF sensörü veya oksijen sensörü arızalı olabilir.

  • Enjektörler sızdırıyor olabilir, kontrol edilmeli.

  • Yakıt basıncı regülatörü test edilmelidir.


P0401 – EGR Sistemi Yetersiz Akış

Açıklama: Egzoz gazı devirdaim sistemi (EGR), beklenen gaz akışını sağlayamıyor.
Çözüm Önerisi:

  • EGR valfi kurumla tıkanmış olabilir, temizlenmeli.

  • Vakum hortumları, sensörler ve valf bağlantıları kontrol edilmeli.

  • Elektronik kontrollü valflerde motor test cihazı ile ölçüm yapılmalı.

P0113 – Emme Havası Sıcaklık Sensörü Girişi Çok Yüksek

Açıklama: ECU, hava giriş sıcaklığı sensöründen olağandışı yüksek voltaj algılamıştır. Bu, motorun zengin karışımla çalışmasına neden olabilir.
Çözüm Önerisi:

  • Sensör fişi ve kabloları kontrol edilmeli.

  • Sensör üzerindeki kir ve yağ birikintileri temizlenmeli.

  • Arızalıysa yeni ve uyumlu bir sensörle değiştirilmelidir.


P0442 – EVAP Sistemi Küçük Kaçak Tespit Edildi

Açıklama: Yakıt buharı kontrol sisteminde küçük bir sızıntı tespit edildi.
Çözüm Önerisi:

  • Yakıt deposu kapağı gevşek olabilir – sıkıca kapatılmalı.

  • EVAP hortumları ve valfleri kontrol edilmeli.

  • Sızıntı tespiti için duman testi gerekebilir.


P0700 – Şanzıman Kontrol Sistemi Arızası

Açıklama: Şanzıman kontrol ünitesi bir arıza kodu oluşturmuş ancak detaylı bilgi için ayrı teşhis cihazı gerekebilir.
Çözüm Önerisi:

  • Otomatik şanzıman yağ seviyesi ve rengi kontrol edilmeli.

  • Şanzıman kontrol modülü (TCM) okunmalı.

  • Eğer yazılımsal değilse, mekanik arızalar da kontrol edilmelidir.


P0138 – O2 Sensörü Voltajı Çok Yüksek (Bank 1 Sensör 2)

Açıklama: Katalizör sonrası oksijen sensöründe beklenenden yüksek voltaj tespit edildi.
Çözüm Önerisi:

  • Sensörün kablosu şaseye temas ediyor olabilir – kısa devre kontrol edilmeli.

  • Egzoz sızıntısı olup olmadığına bakılmalı.

  • Sensör test edilip gerekirse yenisiyle değiştirilmeli.


P2101 – Gaz Kelebeği Aktüatörü Performans Arızası

Açıklama: Elektronik gaz kelebeği düzgün çalışmıyor veya yanıt vermiyor.
Çözüm Önerisi:

  • Gaz kelebeği motoru ve sensörü kontrol edilmeli.

  • Kirlenmişse dikkatli şekilde temizlenmeli.

  • ECU adaptasyonu gerekebilir – kalibrasyon yapılmalı.


P2195 – O2 Sensörü Sinyali Sürekli Zayıf (Bank 1 Sensör 1)

Açıklama: ECU, oksijen sensörünün sürekli olarak zayıf (fakir) karışım sinyali verdiğini algılamıştır.
Çözüm Önerisi:

  • Emme sisteminde hava kaçağı kontrol edilmeli.

  • Yakıt enjektörleri ve basıncı gözden geçirilmeli.

  • Oksijen sensörü ve MAF sensörü birlikte test edilmelidir.


P0340 – Eksantrik Mili Pozisyon Sensörü Arızası

Açıklama: Eksantrik mili pozisyon sensöründen sinyal alınamıyor.
Çözüm Önerisi:

  • Sensör soketi, bağlantıları ve kabloları kontrol edilmeli.

  • Dağıtıcı sistemine ve zamanlamaya da bakılmalı.

  • Sensör test edilip OEM kalitesinde yenisiyle değiştirilmelidir.


P0121 – Gaz Kelebeği/ Pedal Pozisyon Sensörü A Aralığı Sorunu

Açıklama: Gaz pedalı konumu ile ECU arasında uyuşmazlık var.
Çözüm Önerisi:

  • Pedal pozisyon sensörü kabloları kontrol edilmeli.

  • Sensör kirlenmişse temizlik denenmeli.

  • Değişim gerekiyorsa orijinal ürün tercih edilmeli.


P0420 – Katalitik Konvertör Verimliliği Düşük (Bank 1)

Açıklama: Katalizör, egzoz gazlarını olması gerektiği gibi temizleyemiyor.
Çözüm Önerisi:

  • Oksijen sensörleri doğru çalışıyor mu kontrol edilmeli.

  • Katalizör tıkanmış ya da ömrünü tamamlamış olabilir.

  • Yakıt sistemi ve yanma performansı da incelenmeli.


P0455 – Yakıt Sistemi Büyük Kaçak (EVAP)

Açıklama: Yakıt buharı kaçak kontrol sistemi büyük bir sızıntı algıladı.
Çözüm Önerisi:

  • Yakıt kapağı tamamen oturuyor mu kontrol edilmeli.

  • EVAP valfleri, hortumlar ve kömür kutusu (charcoal canister) kontrol edilmeli.

  • Kaçak testleriyle sorun netleştirilmeli.

Paylaş

Tepkiniz Nedir?

Beğen Beğen 0
Beğenmedim Beğenmedim 0
Aşk Aşk 0
Komik Komik 0
Kızgın Kızgın 0
Üzgün Üzgün 0
Vay Vay 0