Otokar OBD2 Arıza Kodları ve Anlamları – Detaylı Çözüm Rehberi
Otokar araçlarınızda karşılaşabileceğiniz tüm OBD2 arıza kodlarının anlamlarını ve bu sorunlara özel çözüm önerilerini detaylı şekilde keşfedin. Motor, emisyon, sensör ve sistem arızalarına dair %100 özgün bilgiler burada!

P0100 – Hava Kütle Ölçer Devresi Arızası (MAF Sensörü)
Açıklama: Bu kod, hava kütle ölçer sensöründen gelen sinyalin beklenen değerlerin dışında olduğunu gösterir.
Çözüm Önerisi:
-
MAF sensörünü temizleyin, özellikle tozlu ortamlarda araç kullanıyorsanız sensör kirlenmiş olabilir.
-
Sensör kablolarını ve soket bağlantılarını kontrol edin.
-
Gerekirse MAF sensörünü orijinaliyle değiştirin. Yan sanayi sensörler hataya neden olabilir.
P0110 – Emme Havası Sıcaklık Sensörü Devresi Arızası
Açıklama: Emme havası sıcaklığını ölçen sensörün devresinde açık veya kısa devre var.
Çözüm Önerisi:
-
Sensör kablosunda kopukluk veya kısa devre olup olmadığını multimetre ile kontrol edin.
-
Sensör bağlantısını temizleyin.
-
Gerekirse sensörü değiştirin, çünkü bu sensör hatalı değerlerle motor performansını etkiler.
P0120 – Gaz Kelebeği/ Pedal Konum Sensörü A Devresi Arızası
Açıklama: Gaz pedalına basıldığında, sistem doğru tepki veremiyorsa bu kod oluşur.
Çözüm Önerisi:
-
Gaz pedalı sensörü bağlantılarını ve kablolarını kontrol edin.
-
Sensör arızalıysa değiştirilmesi gerekebilir.
-
ECU yazılımında problem olabilir, yetkili serviste kontrol ettirin.
P0171 – Yakıt Sistemi Çok Zayıf (Bank 1)
Açıklama: Motorun 1. silindir grubunda yakıt karışımı gereğinden fazla hava içeriyor.
Çözüm Önerisi:
-
Emme manifoldu kaçaklarını kontrol edin.
-
Yakıt basıncını ölçtürün.
-
MAF sensörü veya oksijen sensörü arızalı olabilir.
P0300 – Rastgele/Aralıklı Silindir Ateşleme Sorunu
Açıklama: Birden fazla silindirde düzensiz ateşleme tespit edildi.
Çözüm Önerisi:
-
Bujiler, buji kabloları ve bobinler kontrol edilmeli.
-
Enjektör tıkanıklıkları motor performansını etkileyebilir.
-
ECU arızaları nadir de olsa bu hatayı verebilir.
P0400 – EGR Akış Arızası
Açıklama: Egzoz gazı devirdaim (EGR) sistemi düzgün çalışmıyor.
Çözüm Önerisi:
-
EGR valfini söküp karbon birikintilerini temizleyin.
-
Vakum hortumları çatlak veya kopmuş olabilir.
-
Gerekirse EGR valfi değiştirilmeli.
P0420 – Katalitik Konvertör Verimliliği Düşük (Bank 1)
Açıklama: Egzoz sisteminde bulunan katalitik konvertör beklenen emisyon değerlerini sağlamıyor.
Çözüm Önerisi:
-
Lambda sensörünü kontrol edin.
-
Motorun fazla yağ yakması katalitik konvertörü tıkamış olabilir.
-
Yüksek kilometrede konvertör değiştirilmelidir.
P0500 – Araç Hız Sensörü Arızası
Açıklama: Araç hızını ölçen sensörden sinyal alınamıyor.
Çözüm Önerisi:
-
Sensör bağlantılarını kontrol edin.
-
Sensör veya ABS sistemindeki kablo arızaları bu hataya neden olabilir.
-
Vites kutusunun üzerindeki hız sensörü arızalıysa değiştirin.
P0700 – Şanzıman Kontrol Sistemi Arızası
Açıklama: Şanzıman kontrol ünitesi, bir arıza tespit etmiş ve bunu motor kontrol ünitesine bildirmiştir.
Çözüm Önerisi:
-
Şanzıman kontrol ünitesi arıza kodları ayrı olarak okunmalıdır.
-
Vites geçişleri sertse, yağ seviyesini ve kalitesini kontrol edin.
-
Şanzıman beyni (TCU) yazılım güncellemesi gerekebilir.
P1101 – MAF Sensörü Aralığı/Performansı
Açıklama: MAF sensörü ölçümlerinde sapmalar görülüyor.
Çözüm Önerisi:
-
MAF sensörünü temizleyin ve hava filtresini kontrol edin.
-
Eğer sorun devam ediyorsa, sensör değişimi gerekebilir.
-
ECU yazılımı eski ise, yeniden programlama yapılmalı.
P0442 – Yakıt Sistemi Buhar Kaçağı (Küçük Kaçak Tespit Edildi)
Açıklama: Yakıt buharı sisteminde küçük çaplı bir sızdırma tespit edilmiştir.
Çözüm Önerisi:
-
Yakıt kapağının tam kapanıp kapanmadığını kontrol edin.
-
EVAP hortumlarında çatlak veya gevşeme olup olmadığını inceleyin.
-
Kaçak test cihazıyla sistemdeki sızıntı noktası tespit edilmelidir.
P0340 – Eksantrik Mili Pozisyon Sensörü Devre Arızası
Açıklama: Motor zamanlaması için hayati öneme sahip bu sensörden sinyal alınamıyor.
Çözüm Önerisi:
-
Sensörün konnektörünü ve kablolarını kontrol edin.
-
Motorun çalışmasında teklemeler varsa sensör tamamen arızalı olabilir.
-
Sensör değişimi gerekiyorsa mutlaka orijinal parça kullanılmalıdır.
P0455 – EVAP Emisyon Kontrol Sistemi Kaçağı (Büyük Kaçak)
Açıklama: Buharlaşan yakıtların atmosfere kaçmasını engelleyen EVAP sisteminde büyük bir sızdırma var.
Çözüm Önerisi:
-
Yakıt tank kapağını sıkıca kapatın.
-
EVAP solenoid valfi arızalı olabilir, test edilmelidir.
-
Sisteme basınç uygulanarak kaçak testi yapılmalı.
P0560 – Sistem Voltajı Arızası
Açıklama: ECU, sistem voltajının normal değerlerin dışında olduğunu algıladı.
Çözüm Önerisi:
-
Akü voltajı ve alternatör şarj voltajı ölçülmeli.
-
Akü zayıfsa veya alternatör şarj etmiyorsa değişim gerekebilir.
-
Akü kutup başlarında oksitlenme varsa temizlenmeli.
P0620 – Jeneratör Kontrol Devresi Arızası
Açıklama: Alternatörün kontrol devresi düzgün çalışmıyor olabilir.
Çözüm Önerisi:
-
Alternatör soketini ve regülatörünü kontrol edin.
-
Arızalı ise jeneratör (alternatör) değişimi gerekir.
-
ECU tarafından alternatör kontrolü yapılıyorsa, yazılım kontrol edilmeli.
P0705 – Vites Konum Sensörü Devresi Arızası
Açıklama: Şanzıman üzerindeki vites konum sensöründen doğru sinyal alınamıyor.
Çözüm Önerisi:
-
Vites konum sensörünü kontrol edin ve bağlantılarını temizleyin.
-
Göstergedeki vites konumu yanlışsa sensör arızalı olabilir.
-
Mekanik bağlantılar da kontrol edilmeli.
P2101 – Gaz Kelebeği Kontrol Motoru Performans Arızası
Açıklama: Elektronik gaz kelebeği kontrol motoru düzgün çalışmıyor.
Çözüm Önerisi:
-
Gaz kelebeği kurumla dolmuş olabilir, temizlenmeli.
-
Motorun tepki süresi yavaşsa ECU ile adaptasyon yapılmalı.
-
Motor arızalıysa komple değiştirilmesi gerekebilir.
P2187 – Rolantide Çok Zayıf Yakıt Karışımı (Bank 1)
Açıklama: Motor rölantide çalışırken hava-yakıt karışımı fazla hava içeriyor.
Çözüm Önerisi:
-
Hava kaçakları için emme sistemini duman testiyle kontrol edin.
-
Yakıt enjektörleri tıkalı olabilir, temizleme işlemi yapılmalı.
-
MAF ve O2 sensörleri test edilip, gerekirse değiştirilmeli.
P2195 – Oksijen Sensörü (Bank 1, Sensör 1) Sabit Zayıf Sinyal
Açıklama: ECU, oksijen sensörünün daima fakir (zayıf) sinyal verdiğini algıladı.
Çözüm Önerisi:
-
Sensör kabloları, soketleri kontrol edilmeli.
-
MAF sensörü bozuksa oksijen sensörü hatalı çalışabilir.
-
Gerekiyorsa oksijen sensörü değiştirilmelidir.
P2509 – ECU Güç Kesintisi Algılandı
Açıklama: Motor kontrol ünitesi kısa süreli elektrik kesintisi yaşamış olabilir.
Çözüm Önerisi:
-
ECU’nun toprak bağlantılarını kontrol edin.
-
Akü kablolarını ve sigorta kutusunu gözden geçirin.
-
Bazen eskiyen aküler ani voltaj dalgalanması yaratır, değişim gerekebilir.
P0133 – Oksijen Sensörü Devamlılık (Bank 1 Sensör 1) Yavaş Tepki
Açıklama: ECU, oksijen sensörünün yavaş tepki verdiğini algılamıştır. Bu durum yakıt ayarını olumsuz etkileyebilir.
Çözüm Önerisi:
-
Sensör çevresindeki egzoz kaçağı kontrol edilmelidir.
-
Sensör kabloları ve fişi gözden geçirilmeli.
-
Yüksek kilometrede sensör eskimiş olabilir, orijinaliyle değiştirilmeli.
P1299 – Silindir Kapağı Sıcaklığı Çok Yüksek
Açıklama: Motor tehlikeli seviyede ısınmış. Bu durum motora kalıcı hasar verebilir.
Çözüm Önerisi:
-
Soğutma suyu seviyesini ve radyatör kapağını kontrol edin.
-
Termostat ve fan devreye giriyor mu kontrol edilmeli.
-
Motor çalışması durdurulmalı ve sistem soğumadan tekrar çalıştırılmamalı.
P0325 – Knocking Sensörü (Vuruntu Sensörü) Arızası
Açıklama: Motor vuruntu kontrol sensöründen sinyal alınamıyor ya da hatalı.
Çözüm Önerisi:
-
Sensör bağlantıları ve soketler kontrol edilmeli.
-
Yan sanayi sensörler bazen uyumsuzluk yapar, orijinaliyle değiştirilmeli.
-
ECU yazılımı güncel değilse kalibrasyon gerekebilir.
P0031 – O2 Sensörü Isıtıcı Devresi Düşük (Bank 1 Sensör 1)
Açıklama: Oksijen sensörünün ısıtıcı devresi düzgün çalışmıyor. Bu durum özellikle soğukta yakıt tüketimini artırır.
Çözüm Önerisi:
-
Isıtıcı sigortası, rölesi ve kabloları kontrol edilmeli.
-
Sensör ısıtıcı bobini açık devre olabilir – ölçüm yapılmalı.
-
Arızalıysa sensör komple değiştirilmelidir.
P0500 – Araç Hız Sensörü Arızası
Açıklama: ECU, hız sensöründen doğru sinyal alamıyor.
Çözüm Önerisi:
-
Hız göstergesinde oynamalar varsa sensör muhtemelen arızalıdır.
-
Vites kutusu üzerindeki sensör ve kablolar kontrol edilmeli.
-
Sensör temizlenip test edildikten sonra değişim yapılabilir.
P0301 – 1. Silindirde Ateşleme Sorunu (Misfire)
Açıklama: ECU, 1. silindirde düzgün yanma olmadığını tespit etti.
Çözüm Önerisi:
-
Bujiyi ve bobini kontrol edin.
-
Enjektör tıkalı olabilir, test edilip temizlenmeli.
-
Kompresyon testi yapılmalı – subap sorunu olabilir.
P0335 – Krank Mili Konum Sensörü Devre Arızası
Açıklama: Motorun dönme hareketini algılayan krank mili sensörü çalışmıyor.
Çözüm Önerisi:
-
Sensör kablolarında kopma veya kısa devre kontrol edilmeli.
-
Sensör arızalıysa motor hiç çalışmayabilir.
-
ECU ile uyumlu orijinal sensör kullanılmalı.
P0606 – ECU İşlemci Arızası
Açıklama: ECU içinde donanımsal veya yazılımsal bir hata tespit edilmiştir.
Çözüm Önerisi:
-
ECU bağlantıları gevşek veya oksitlenmişse temizlenmeli.
-
Yazılım güncellemesi denenebilir.
-
Donanımsal arıza varsa ECU değişimi gerekebilir.
P0172 – Yakıt Karışımı Çok Zengin (Bank 1)
Açıklama: ECU, hava-yakıt karışımının çok fazla yakıt içerdiğini algılıyor.
Çözüm Önerisi:
-
MAF sensörü veya oksijen sensörü arızalı olabilir.
-
Enjektörler sızdırıyor olabilir, kontrol edilmeli.
-
Yakıt basıncı regülatörü test edilmelidir.
P0401 – EGR Sistemi Yetersiz Akış
Açıklama: Egzoz gazı devirdaim sistemi (EGR), beklenen gaz akışını sağlayamıyor.
Çözüm Önerisi:
-
EGR valfi kurumla tıkanmış olabilir, temizlenmeli.
-
Vakum hortumları, sensörler ve valf bağlantıları kontrol edilmeli.
-
Elektronik kontrollü valflerde motor test cihazı ile ölçüm yapılmalı.
P0113 – Emme Havası Sıcaklık Sensörü Girişi Çok Yüksek
Açıklama: ECU, hava giriş sıcaklığı sensöründen olağandışı yüksek voltaj algılamıştır. Bu, motorun zengin karışımla çalışmasına neden olabilir.
Çözüm Önerisi:
-
Sensör fişi ve kabloları kontrol edilmeli.
-
Sensör üzerindeki kir ve yağ birikintileri temizlenmeli.
-
Arızalıysa yeni ve uyumlu bir sensörle değiştirilmelidir.
P0442 – EVAP Sistemi Küçük Kaçak Tespit Edildi
Açıklama: Yakıt buharı kontrol sisteminde küçük bir sızıntı tespit edildi.
Çözüm Önerisi:
-
Yakıt deposu kapağı gevşek olabilir – sıkıca kapatılmalı.
-
EVAP hortumları ve valfleri kontrol edilmeli.
-
Sızıntı tespiti için duman testi gerekebilir.
P0700 – Şanzıman Kontrol Sistemi Arızası
Açıklama: Şanzıman kontrol ünitesi bir arıza kodu oluşturmuş ancak detaylı bilgi için ayrı teşhis cihazı gerekebilir.
Çözüm Önerisi:
-
Otomatik şanzıman yağ seviyesi ve rengi kontrol edilmeli.
-
Şanzıman kontrol modülü (TCM) okunmalı.
-
Eğer yazılımsal değilse, mekanik arızalar da kontrol edilmelidir.
P0138 – O2 Sensörü Voltajı Çok Yüksek (Bank 1 Sensör 2)
Açıklama: Katalizör sonrası oksijen sensöründe beklenenden yüksek voltaj tespit edildi.
Çözüm Önerisi:
-
Sensörün kablosu şaseye temas ediyor olabilir – kısa devre kontrol edilmeli.
-
Egzoz sızıntısı olup olmadığına bakılmalı.
-
Sensör test edilip gerekirse yenisiyle değiştirilmeli.
P2101 – Gaz Kelebeği Aktüatörü Performans Arızası
Açıklama: Elektronik gaz kelebeği düzgün çalışmıyor veya yanıt vermiyor.
Çözüm Önerisi:
-
Gaz kelebeği motoru ve sensörü kontrol edilmeli.
-
Kirlenmişse dikkatli şekilde temizlenmeli.
-
ECU adaptasyonu gerekebilir – kalibrasyon yapılmalı.
P2195 – O2 Sensörü Sinyali Sürekli Zayıf (Bank 1 Sensör 1)
Açıklama: ECU, oksijen sensörünün sürekli olarak zayıf (fakir) karışım sinyali verdiğini algılamıştır.
Çözüm Önerisi:
-
Emme sisteminde hava kaçağı kontrol edilmeli.
-
Yakıt enjektörleri ve basıncı gözden geçirilmeli.
-
Oksijen sensörü ve MAF sensörü birlikte test edilmelidir.
P0340 – Eksantrik Mili Pozisyon Sensörü Arızası
Açıklama: Eksantrik mili pozisyon sensöründen sinyal alınamıyor.
Çözüm Önerisi:
-
Sensör soketi, bağlantıları ve kabloları kontrol edilmeli.
-
Dağıtıcı sistemine ve zamanlamaya da bakılmalı.
-
Sensör test edilip OEM kalitesinde yenisiyle değiştirilmelidir.
P0121 – Gaz Kelebeği/ Pedal Pozisyon Sensörü A Aralığı Sorunu
Açıklama: Gaz pedalı konumu ile ECU arasında uyuşmazlık var.
Çözüm Önerisi:
-
Pedal pozisyon sensörü kabloları kontrol edilmeli.
-
Sensör kirlenmişse temizlik denenmeli.
-
Değişim gerekiyorsa orijinal ürün tercih edilmeli.
P0420 – Katalitik Konvertör Verimliliği Düşük (Bank 1)
Açıklama: Katalizör, egzoz gazlarını olması gerektiği gibi temizleyemiyor.
Çözüm Önerisi:
-
Oksijen sensörleri doğru çalışıyor mu kontrol edilmeli.
-
Katalizör tıkanmış ya da ömrünü tamamlamış olabilir.
-
Yakıt sistemi ve yanma performansı da incelenmeli.
P0455 – Yakıt Sistemi Büyük Kaçak (EVAP)
Açıklama: Yakıt buharı kaçak kontrol sistemi büyük bir sızıntı algıladı.
Çözüm Önerisi:
-
Yakıt kapağı tamamen oturuyor mu kontrol edilmeli.
-
EVAP valfleri, hortumlar ve kömür kutusu (charcoal canister) kontrol edilmeli.
-
Kaçak testleriyle sorun netleştirilmeli.
Paylaş
Tepkiniz Nedir?






