Karsan Tüm OBD2 Arıza Kodları, Nedenleri ve Çözümleri
Karsan marka araçlarınız için OBD2 arıza kodlarının tam listesi; her bir kodun nedeni ve çözüm adımları detaylıca açıklanmıştır. Hem genel OBD2 hem de Karsan araçlarına uyumlu kodlar kapsamlı olarak ele alınmıştır.

P0001 - Yakıt Ayar Regülatörü Kontrol Devresi Arızası
Neden: Yakıt regülatörü selenoidi düşük sinyal veriyor veya açık devre; kablo kopması ya da zayıf bağlantı.
Çözüm:
• Regülatör selenoidini test edip, arızalıysa orijinal parça ile değiştirin.
• Kablo demetlerini ve konektörleri kontrol ederek temizleyin veya yenileyin.
• Yakıt hattı tıkanıklıklarını giderin, yakıt filtresini değiştirin.
P0002 - Yakıt Ayar Regülatörü Performans Problemi
Neden: Regülatör ideal basınçta çalışmıyor; tıkanma, düşük yakıt basıncı veya bozuk selenoid.
Çözüm:
• Yakıt regülatörü ve basınç sensörünü test ederek ideal değerlerin dışındaysa değiştirin.
• Yakıt pompası basıncını ölçün; düşükse yeni pompa takın.
• Yakıt filtresini ve hattı temizleyin/yenileyin.
P0100 - Kütle Hava Akış (MAF) Sensörü Devre Arızası
Neden: MAF sensörü kirli, bozuk ya da kablo bağlantısında temas sorunu.
Çözüm:
• MAF sensörünü nazikçe temizleyin (elektronik sprey).
• Kablo ve konektörleri kontrol edin; bağlantı sorunlarını giderin.
• Sensör arızalıysa, OEM Karsan uyumlu MAF sensörü ile değiştirin.
P0101 - Kütle Hava Akış Sensörü Performans Problemi
Neden: Hava filtresi tıkanmış veya sensör ölçümlerinde sapma.
Çözüm:
• Hava filtresini değiştirin veya temizleyin.
• MAF sensörünü kontrol edip temizleyin, gerekirse değiştirin.
• Emme manifoldunda vakum kaçağı varsa kelepçe ve contaları yenileyin.
P0110 - Emme Hava Sıcaklık (IAT) Sensörü Devre Arızası
Neden: IAT sensöründe konektör kopması, oksitlenme veya sensör bozukluğu.
Çözüm:
• Konektör ve pimleri kontrol edip temizleyin.
• Kablo demetindeki zararları onarın veya yenileyin.
• İdeal direnç değerlerinde değilse sensörü OEM uyumlu Karsan parçayla değiştirin.
P0115 - Soğutma Suyu Sıcaklık (ECT) Sensörü Devre Arızası
Neden: ECT sensöründe kısa devre veya kablo kopması.
Çözüm:
• Sensör ve kabloları test edip kalibrasyondan sapmışsa değiştirin.
• Konektör pimlerini temizleyin, soğutma sıvısı hava ceplerini giderin.
P0120 - Gaz Kelebeği Pozisyon (TPS) Sensörü Devre Arızası
Neden: TPS arızalı, potansiyometrede sapma veya kablo ezilmesi.
Çözüm:
• TPS gövdesini temizleyin, bağlantı noktalarını kontrol edin.
• Sensör tolerans dışındaysa OEM uyumlu parça ile değiştirin.
• ECU’dan TPS kalibrasyonu yaptırın.
P0130 - Oksijen Sensörü Devresi Arızası (Silindir 1, Sensör 1)
Neden: Sensör devresi bağlantı sorunları, kablo kopması veya sensörün kendisi bozuk.
Çözüm:
• Sensör kablolarını kontrol edip temizleyin.
• Arızalı sensörü OEM uyumlu Karsan oksijen sensörü ile değiştirin.
P0171 - Yakıt Sistemi Çok Zayıf (Bank 1)
Neden: Vakum kaçağı, zayıf yakıt pompası basıncı veya kirlenmiş enjektör.
Çözüm:
• Vakum hortumlarını ve PCV valfini kontrol edin, kaçak varsa onarın.
• Yakıt basıncını ölçüp düşükse pompa ve filtresini değiştirin.
• Enjektörleri ultrasonik temizleyiciyle temizleyin veya yenileyin.
P0172 - Yakıt Sistemi Çok Zengin (Bank 1)
Neden: Yakıt basıncı aşırı yüksek, enjektör sızıntısı veya HO2S sensörü hatası.
Çözüm:
• Basınç regülatörünü ve pompayı test ederek aşırı basınç varsa değiştirin.
• Sızdıran enjektörü yenileyin.
• HO2S sensörünü test edip değiştirin.
P0230 - Yakıt Pompası Devre Arızası
Neden: Yakıt pompası motoru arızalı veya kontrol modülü ile iletişim kesintisi.
Çözüm:
• Yakıt pompası ve kablolarını test ederek arızalısını değiştirin.
• Sigortaları ve röleleri kontrol edin.
P0261 - Enjektöre Giden Kontrol Sinyalinin Düşük Seviyesi (1. Silindir)
Neden: Enjektör devresi kablo veya modül arızası.
Çözüm:
• Kablo bağlantılarını ve enjektörün durumunu kontrol edin.
• Arızalı enjektörü veya kabloyu değiştirin.
P0300 - Çoklu Silindir Ateşleme Arızası
Neden: Ateşleme bobini veya buji arızaları, yakıt kalitesi sorunları.
Çözüm:
• Bobin ve bujileri tek tek test ederek hatalı parçayı belirleyin.
• Yakıt sistemini temizleyin, kaliteli yakıt kullanın.
P0301 - Silindir 1 Ateşleme Arızası
Neden: 1. silindir ateşleme devresi arızası; bobin, buji veya enjektör.
Çözüm:
• Bobini ve bujiyi test ederek değiştirin.
• Enjektör testi yapıp temizleyin veya yenileyin.
P0335 - Krank Mili Konum Sensörü Devresi Arızası
Neden: Sensör kabloları hasarlı veya sensör bozulmuş.
Çözüm:
• Sensör ve kablolarını kontrol edip arızalı parçayı değiştirin.
• Sensör yuvasını temizleyin.
P0420 - Ana Katalitik Konvertör Verimliliği Düşük (Bank 1)
Neden: Katalizör tıkalı veya hasarlı, egzoz sızıntısı olabilir.
Çözüm:
• Katalizörü test edip gerekiyorsa yenileyin.
• Egzoz sistemini sızıntı için kontrol edin.
P0440 - EVAP Buhar Kontrol Sistemi Genel Arızası
Neden: EVAP hattında kaçak, solenoid arızası veya depo kapağı gevşek.
Çözüm:
• Depo kapağını sıkın; contayı değiştirin.
• EVAP solenoid valfını test edip değiştirin.
• Hortumlardaki çatlakları onarın.
P0507 - Yüksek Motor Rölanti Devri
Neden: Rölanti valfi takılı kalmış veya vakum kaçağı.
Çözüm:
• Rölanti valfını temizleyin; karbon birikintilerini giderin.
• Emme manifoldundaki vakum kaçaklarını giderin.
P0562 - Yerleşik Ağ Düşük Voltaj Seviyesi
Neden: Akü veya alternatör yetersiz voltaj sağlıyor.
Çözüm:
• Akü ve şarj sistemini kontrol edin; gerektiğinde değiştirin.
• Elektrik bağlantılarını temizleyip sıkın.
P0605 - ECU Hata Kalıcı Bellek Arızası
Neden: ECU içindeki bellek bileşeni arızalı.
Çözüm:
• ECU değişimi gerekebilir.
• Yetkili serviste detaylı test yaptırın.
P0715 - Şanzıman Sıvısı Sıcaklık (TSS) Sensörü Arızası
Neden: Sensör devresi kısa veya açık.
Çözüm:
• TSS sensörünü test edip yenileyin.
• Kablo ve konektörleri temizleyin.
P0720 - Çıkış Hız (OSS) Sensörü Devre Arızası
Neden: Sensör dişlisi aşınmış veya sensör pimleri oksitlenmiş.
Çözüm:
• OSS sensör dişlisini ve sensörü değiştirin.
• Konektörleri temizleyin.
P0730 - Vites Oranı Hatası
Neden: Şanzıman içi mekanik veya valf bloğu arızası.
Çözüm:
• Shift valflerini ve mekanik bileşenleri test edin.
• Mekanik arıza varsa şanzımanı söküp onarın.
P0775 - Basınç Kontrol Selonoid B Arızası
Neden: Yetersiz yağ basıncı veya solenoid yapışması.
Çözüm:
• Solenoid valfini test edip temizleyin veya değiştirin.
• Yağ seviyesini ve kalitesini kontrol edin.
P0798 - Maksimum Vitesleme Basıncı Düşük
Neden: Şanzıman pompası performansı düşmüş veya vana bloğu tıkalı.
Çözüm:
• Pompa debisini test edip gerekiyorsa yenileyin.
• Vana bloğunu temizleyin veya yenileyin.
P0800 - Kayıtlı Vites Konumu Hatası
Neden: Vites konum sensörü (PRNDL) arızası.
Çözüm:
• Sensörü test edip değiştirin.
• Kablo bağlantılarını onarın.
P1121 - Sony Sensör Arıza (Vanama Sinyal Çarpanı Çok Zengin)
Neden: Yakıt trim ayarı sıkıntılı.
Çözüm:
• Sensör ve ilgili sistemleri temizleyin veya değiştirin.
P1505 - Rölanti Hız Regülatörünün Düşük Sinyal Seviyesi
Neden: Rölanti valfi devresi arızalı.
Çözüm:
• Rölanti valfini temizleyin veya değiştirin.
• ECU’dan rölanti reseti yaptırın.
P1602 - Şanzıman Kontrol Ünitesi ile Seri İletişim Hatası
Neden: TCM ve ECU arasında iletişim kopması.
Çözüm:
• CAN hattı bağlantılarını kontrol edip onarın.
• Yetkili serviste yazılım güncellemesi yaptırın.
P1607 - Elektronik Gaz Kelebeği Sistemi Haberleşme Hatası
Neden: EGS modülü sinyaline ulaşamıyor.
Çözüm:
• Kablo ve konnektör bağlantılarını kontrol edin, temizleyin.
• Arızalı modülü OEM uyumlu parça ile değiştirin.
P1623 - Teşhis Lambası Güç Aşaması Arızası
Neden: Gösterge paneli sinyal kaynağı kesintisi.
Çözüm:
• Gösterge paneli bağlantılarını kontrol edip onarın.
• Arıza devam ederse paneli değiştirin.
P1690 - SMATRA Immobilizer Arızası
Neden: Immobilizer anteni veya donanımı ilgili sinyali algılayamıyor.
Çözüm:
• Immobilizer sistem bağlantılarını kontrol edin.
• Arızalı anten veya modülü değiştirin.
P1715 - Otomatik Şanzıman Darbe Üreteci 'A' Devresi Arızası
Neden: Darbe üreteci sinyali gelmiyor; sensör hatalı veya kablo kopuk.
Çözüm:
• Sensör ve kablolarını test edip değiştirin.
• Kablo bağlantılarını onarın.
Paylaş
Tepkiniz Nedir?






