Karsan Tüm OBD2 Arıza Kodları, Nedenleri ve Çözümleri

Karsan marka araçlarınız için OBD2 arıza kodlarının tam listesi; her bir kodun nedeni ve çözüm adımları detaylıca açıklanmıştır. Hem genel OBD2 hem de Karsan araçlarına uyumlu kodlar kapsamlı olarak ele alınmıştır.

Karsan Tüm OBD2 Arıza Kodları, Nedenleri ve Çözümleri

P0001 - Yakıt Ayar Regülatörü Kontrol Devresi Arızası
Neden: Yakıt regülatörü selenoidi düşük sinyal veriyor veya açık devre; kablo kopması ya da zayıf bağlantı.
Çözüm:
    • Regülatör selenoidini test edip, arızalıysa orijinal parça ile değiştirin.
    • Kablo demetlerini ve konektörleri kontrol ederek temizleyin veya yenileyin.
    • Yakıt hattı tıkanıklıklarını giderin, yakıt filtresini değiştirin.

P0002 - Yakıt Ayar Regülatörü Performans Problemi
Neden: Regülatör ideal basınçta çalışmıyor; tıkanma, düşük yakıt basıncı veya bozuk selenoid.
Çözüm:
    • Yakıt regülatörü ve basınç sensörünü test ederek ideal değerlerin dışındaysa değiştirin.
    • Yakıt pompası basıncını ölçün; düşükse yeni pompa takın.
    • Yakıt filtresini ve hattı temizleyin/yenileyin.

P0100 - Kütle Hava Akış (MAF) Sensörü Devre Arızası
Neden: MAF sensörü kirli, bozuk ya da kablo bağlantısında temas sorunu.
Çözüm:
    • MAF sensörünü nazikçe temizleyin (elektronik sprey).
    • Kablo ve konektörleri kontrol edin; bağlantı sorunlarını giderin.
    • Sensör arızalıysa, OEM Karsan uyumlu MAF sensörü ile değiştirin.

P0101 - Kütle Hava Akış Sensörü Performans Problemi
Neden: Hava filtresi tıkanmış veya sensör ölçümlerinde sapma.
Çözüm:
    • Hava filtresini değiştirin veya temizleyin.
    • MAF sensörünü kontrol edip temizleyin, gerekirse değiştirin.
    • Emme manifoldunda vakum kaçağı varsa kelepçe ve contaları yenileyin.

P0110 - Emme Hava Sıcaklık (IAT) Sensörü Devre Arızası
Neden: IAT sensöründe konektör kopması, oksitlenme veya sensör bozukluğu.
Çözüm:
    • Konektör ve pimleri kontrol edip temizleyin.
    • Kablo demetindeki zararları onarın veya yenileyin.
    • İdeal direnç değerlerinde değilse sensörü OEM uyumlu Karsan parçayla değiştirin.

P0115 - Soğutma Suyu Sıcaklık (ECT) Sensörü Devre Arızası
Neden: ECT sensöründe kısa devre veya kablo kopması.
Çözüm:
    • Sensör ve kabloları test edip kalibrasyondan sapmışsa değiştirin.
    • Konektör pimlerini temizleyin, soğutma sıvısı hava ceplerini giderin.

P0120 - Gaz Kelebeği Pozisyon (TPS) Sensörü Devre Arızası
Neden: TPS arızalı, potansiyometrede sapma veya kablo ezilmesi.
Çözüm:
    • TPS gövdesini temizleyin, bağlantı noktalarını kontrol edin.
    • Sensör tolerans dışındaysa OEM uyumlu parça ile değiştirin.
    • ECU’dan TPS kalibrasyonu yaptırın.

P0130 - Oksijen Sensörü Devresi Arızası (Silindir 1, Sensör 1)
Neden: Sensör devresi bağlantı sorunları, kablo kopması veya sensörün kendisi bozuk.
Çözüm:
    • Sensör kablolarını kontrol edip temizleyin.
    • Arızalı sensörü OEM uyumlu Karsan oksijen sensörü ile değiştirin.

P0171 - Yakıt Sistemi Çok Zayıf (Bank 1)
Neden: Vakum kaçağı, zayıf yakıt pompası basıncı veya kirlenmiş enjektör.
Çözüm:
    • Vakum hortumlarını ve PCV valfini kontrol edin, kaçak varsa onarın.
    • Yakıt basıncını ölçüp düşükse pompa ve filtresini değiştirin.
    • Enjektörleri ultrasonik temizleyiciyle temizleyin veya yenileyin.

P0172 - Yakıt Sistemi Çok Zengin (Bank 1)
Neden: Yakıt basıncı aşırı yüksek, enjektör sızıntısı veya HO2S sensörü hatası.
Çözüm:
    • Basınç regülatörünü ve pompayı test ederek aşırı basınç varsa değiştirin.
    • Sızdıran enjektörü yenileyin.
    • HO2S sensörünü test edip değiştirin.

P0230 - Yakıt Pompası Devre Arızası
Neden: Yakıt pompası motoru arızalı veya kontrol modülü ile iletişim kesintisi.
Çözüm:
    • Yakıt pompası ve kablolarını test ederek arızalısını değiştirin.
    • Sigortaları ve röleleri kontrol edin.

P0261 - Enjektöre Giden Kontrol Sinyalinin Düşük Seviyesi (1. Silindir)
Neden: Enjektör devresi kablo veya modül arızası.
Çözüm:
    • Kablo bağlantılarını ve enjektörün durumunu kontrol edin.
    • Arızalı enjektörü veya kabloyu değiştirin.

P0300 - Çoklu Silindir Ateşleme Arızası
Neden: Ateşleme bobini veya buji arızaları, yakıt kalitesi sorunları.
Çözüm:
    • Bobin ve bujileri tek tek test ederek hatalı parçayı belirleyin.
    • Yakıt sistemini temizleyin, kaliteli yakıt kullanın.

P0301 - Silindir 1 Ateşleme Arızası
Neden: 1. silindir ateşleme devresi arızası; bobin, buji veya enjektör.
Çözüm:
    • Bobini ve bujiyi test ederek değiştirin.
    • Enjektör testi yapıp temizleyin veya yenileyin.

P0335 - Krank Mili Konum Sensörü Devresi Arızası
Neden: Sensör kabloları hasarlı veya sensör bozulmuş.
Çözüm:
    • Sensör ve kablolarını kontrol edip arızalı parçayı değiştirin.
    • Sensör yuvasını temizleyin.

P0420 - Ana Katalitik Konvertör Verimliliği Düşük (Bank 1)
Neden: Katalizör tıkalı veya hasarlı, egzoz sızıntısı olabilir.
Çözüm:
    • Katalizörü test edip gerekiyorsa yenileyin.
    • Egzoz sistemini sızıntı için kontrol edin.

P0440 - EVAP Buhar Kontrol Sistemi Genel Arızası
Neden: EVAP hattında kaçak, solenoid arızası veya depo kapağı gevşek.
Çözüm:
    • Depo kapağını sıkın; contayı değiştirin.
    • EVAP solenoid valfını test edip değiştirin.
    • Hortumlardaki çatlakları onarın.

P0507 - Yüksek Motor Rölanti Devri
Neden: Rölanti valfi takılı kalmış veya vakum kaçağı.
Çözüm:
    • Rölanti valfını temizleyin; karbon birikintilerini giderin.
    • Emme manifoldundaki vakum kaçaklarını giderin.

P0562 - Yerleşik Ağ Düşük Voltaj Seviyesi
Neden: Akü veya alternatör yetersiz voltaj sağlıyor.
Çözüm:
    • Akü ve şarj sistemini kontrol edin; gerektiğinde değiştirin.
    • Elektrik bağlantılarını temizleyip sıkın.

P0605 - ECU Hata Kalıcı Bellek Arızası
Neden: ECU içindeki bellek bileşeni arızalı.
Çözüm:
    • ECU değişimi gerekebilir.
    • Yetkili serviste detaylı test yaptırın.

P0715 - Şanzıman Sıvısı Sıcaklık (TSS) Sensörü Arızası
Neden: Sensör devresi kısa veya açık.
Çözüm:
    • TSS sensörünü test edip yenileyin.
    • Kablo ve konektörleri temizleyin.

P0720 - Çıkış Hız (OSS) Sensörü Devre Arızası
Neden: Sensör dişlisi aşınmış veya sensör pimleri oksitlenmiş.
Çözüm:
    • OSS sensör dişlisini ve sensörü değiştirin.
    • Konektörleri temizleyin.

P0730 - Vites Oranı Hatası
Neden: Şanzıman içi mekanik veya valf bloğu arızası.
Çözüm:
    • Shift valflerini ve mekanik bileşenleri test edin.
    • Mekanik arıza varsa şanzımanı söküp onarın.

P0775 - Basınç Kontrol Selonoid B Arızası
Neden: Yetersiz yağ basıncı veya solenoid yapışması.
Çözüm:
    • Solenoid valfini test edip temizleyin veya değiştirin.
    • Yağ seviyesini ve kalitesini kontrol edin.

P0798 - Maksimum Vitesleme Basıncı Düşük
Neden: Şanzıman pompası performansı düşmüş veya vana bloğu tıkalı.
Çözüm:
    • Pompa debisini test edip gerekiyorsa yenileyin.
    • Vana bloğunu temizleyin veya yenileyin.

P0800 - Kayıtlı Vites Konumu Hatası
Neden: Vites konum sensörü (PRNDL) arızası.
Çözüm:
    • Sensörü test edip değiştirin.
    • Kablo bağlantılarını onarın.

P1121 - Sony Sensör Arıza (Vanama Sinyal Çarpanı Çok Zengin)
Neden: Yakıt trim ayarı sıkıntılı.
Çözüm:
    • Sensör ve ilgili sistemleri temizleyin veya değiştirin.

P1505 - Rölanti Hız Regülatörünün Düşük Sinyal Seviyesi
Neden: Rölanti valfi devresi arızalı.
Çözüm:
    • Rölanti valfini temizleyin veya değiştirin.
    • ECU’dan rölanti reseti yaptırın.

P1602 - Şanzıman Kontrol Ünitesi ile Seri İletişim Hatası
Neden: TCM ve ECU arasında iletişim kopması.
Çözüm:
    • CAN hattı bağlantılarını kontrol edip onarın.
    • Yetkili serviste yazılım güncellemesi yaptırın.

P1607 - Elektronik Gaz Kelebeği Sistemi Haberleşme Hatası
Neden: EGS modülü sinyaline ulaşamıyor.
Çözüm:
    • Kablo ve konnektör bağlantılarını kontrol edin, temizleyin.
    • Arızalı modülü OEM uyumlu parça ile değiştirin.

P1623 - Teşhis Lambası Güç Aşaması Arızası
Neden: Gösterge paneli sinyal kaynağı kesintisi.
Çözüm:
    • Gösterge paneli bağlantılarını kontrol edip onarın.
    • Arıza devam ederse paneli değiştirin.

P1690 - SMATRA Immobilizer Arızası
Neden: Immobilizer anteni veya donanımı ilgili sinyali algılayamıyor.
Çözüm:
    • Immobilizer sistem bağlantılarını kontrol edin.
    • Arızalı anten veya modülü değiştirin.

P1715 - Otomatik Şanzıman Darbe Üreteci 'A' Devresi Arızası
Neden: Darbe üreteci sinyali gelmiyor; sensör hatalı veya kablo kopuk.
Çözüm:
    • Sensör ve kablolarını test edip değiştirin.
    • Kablo bağlantılarını onarın.

Paylaş

Tepkiniz Nedir?

Beğen Beğen 0
Beğenmedim Beğenmedim 0
Aşk Aşk 0
Komik Komik 0
Kızgın Kızgın 0
Üzgün Üzgün 0
Vay Vay 0